hoeveel cm vruchtje bij 7w4d

hallo allemaal

even een kort vraagje

toen ik 7w 4d was, was mijn vruchtje 1,7cm. ik weet natuurlijk niet wat de normale lengte was dus ging er vanuit dat het normaal was. nu keek ik op een andere forum en daar zag ik iedereen met 7w5d en lengte van 1.2cm ?! huhhh… heeft de gyn dan gewoon gezegt dat ik 7w4d was dat zometeen met de 12 weken echo het niet tegen kan vallen en misschien vooruit gezet word? of is 1.7 cm een mooie lente?

Ik heb met 7w4d een echo gehad en bij mij was het vruchtje 1.16cm. Misschien bedoelde de gyn 1.17?? En heb je geen echo mee gekregen waarop het staat?

Bij de eerste zwangerschap hadden we met 7w3d een lengte van 12 mm.

Bij de tweede zwangerschap met 7w6d een lengte van 15 mm.

Met 17 mm zou je qua zwangerschapsduur rond 8w1d uitkomen, ongeveer? Het meten via het echobeeld is niet heel erg precies, als je de kruisjes iets anders neerzet kom je al heel anders uit. Als het verschil tussen de echo en je eigen berekening minder dan een week is, dan laten ze de uitgerekende datum zoals ’ ie eerst was. Met de volgende echo kun je wel weer heel anders uitkomen. Dus ik zou me er verder geen zorgen over maken!

ik kwam met 7 weken en 6 dagen op 1,34 cm. Nu is het allemaal nog zeer klein en gaat het om mm werk en via de computer is dat vrij lastig… ik zou de 12 weken echo toch even afwachten en aan de hand daarvan de duur vast stellen ( ook voor jezelf ) Zou best kunnen dat je wat vooruit gezet word, scheelt je weer een paar dagen dan toch ;)Het is nu gewoon te klein om te meten. Onze echoscopiste deed ook met 12 weken nog een echo voor de zekerheid omdat het dan niet meer echt om mm. gaat

Bij onze vorige dochter hielden ze de echo aan met 10 weken en daarop werd ik teruggezet en uiteindelijk is ze 2 weken eerder geboren. Volgens iedereen die haar zag een verkeerde echometing. met 11+3 zaten we op 3,6 cm.

succes ermee!

groetjes, Louise

hartstikke bedank allemaal :smiley: voor jullie reacties

wij zijn met de 12 wkn ook uit eindelijk een weekje vooruit gezet omdat in het begin het vrichtje nog zo moeilijk op te meten is…onze gyno stelde daarom ook echt het termijn pas vast rond de 12 wkn

krijg je binnenkort weer een echo?

hey miranda.

ja gelukkig wel 12 aug. :smiley:

oo dat schiet wel al lekker op:-)

laat je ff weten of ze nou idd je termijn bij stellen

Nou maak ik me zorgen

want ik ben zelf ook 7 weken

en bij mij zei ze dat ie tussen 2/4 cm was…

is dat erg groot of juist te klein?

ja ik laat het je horen!

volgens mij heb ik het niet verkeer dat die dat zei 17mm dat is toch 1.7 nu begin ik daar zelfs aan te twijfelen. mijn mannetje zegt ook nee echt 1.7 cm ik heb het gehoord. ik kan hem morgen ook late bellen natuurlijk ff aan de assistent vragen die weet dat ook wel toch :stuck_out_tongue:

huh tussen de 2 en 4?! ik dacht dat mijne groot was!?

misschien niet ged gerekend? volgens mij is dat best groot

MAAARRR beter te groot dan te klein :-*

Channah Tussen de 2 en 4 cm is nogal een ruim begrip. Een kindje is met 11 weken 4 cm lang en je zit met 8-9 weken op 2 cm. (hoofd-stuit). Als je nog maar 7 weken bent, dan is 2-4 cm wel heel erg groot. Dan zou je termijn aangepast worden, omdat er dan wel erg veel verschil in zit. Heb je geen precieze aantallen & wat zei de vk/gyn er zelf van?

ligt er denk ik ook wat er bedoelt word he?! het kindje dat op echo’s gemeten word, dus dat is meestal met deze duur nog in milimeters… is van hoofdje tot kontje bij wijze van. 2-4 zou best gestrekt kunnen zijn?

Als het lichaampje 2 cm lang is, dan kan het met de beentjes erbij in totaal geen 4 cm zijn, lijkt mij. Omdat je met 2 cm rond de 8-9 weken zwanger bent en de beentjes dan nog niet ontwikkeld zijn. Dat komt pas later. :think:

2-4 cm bij 7 weken is ook te groot, dat kan al helemaal niet… kan me ook niet echt voorstellen dat een arts bedoelt dat een kindje zo groot is van hoofdje tot kont. Dan zou hij er lijkt mij ook wel bij zeggen dat hij denkt dat je verder zwanger zou zijn…??? maar goed, je kan het beste als je twijfelt dan ff je arts bellen denk ik… Maar als het kindje bijv. 1,7 cm zou zijn van hoofd tot kontje dan kan misschien 2 cm wel helemaal languit… 4 cm zou dan niet kunnen natuurlijk…

Op mijn echo met 11 weken en 6 dagen was t kindje van hoofd tot kontje 4,6 cm

Daarom, dat bedoel ik ook. Met zo’n grootte ben je langer zwanger, geen 7 weken. Alleen heeft een kindje met 7 weken nog geen beentjes, dus die kun je ook niet meerekenen. Wat jij zegt zou kunnen, bijvoorbeeld 1,7 cm + de beentjes erbij. Maar dan nog zou je al op ruim 8 weken moeten zitten en niet op 7 weken.

mijne was dus 1.7 cm. bij 7weken 4 dagen al dachten wij dat we 8 weken waren. mar 2/4 cm is een beetj groot ja misschien was dat de groote van je baarmoeder ofzo?