hoeveel cm en kilo groeit dreumes van 1 tot 2 jr?

Hoi dames, mijn vraag staat er al. Hoeveel groeit een dreumes van 1 tot 2 jaar gemiddeld? Mijn meisje is 14 dec 1 jr geworden,heeft kleding gekregen in mt 92 en 98. Ze is 84,5 cm en 10 kilo nu. Ze draagt nu mt 86/92. Zal mt 92 in de zomer nog aankunnen? Zijn leuke jurkjes met legging.

Katie droeg bij anderhalf jaar mt 74. En als ik kijk tussen jouw dochter en de mijne bij 1jr… Dan zou ik zeggen dat Katie klein is :lol:



Ja, ze zal in de zomer maat 92 aankunnen hoor! :slight_smile: Katie is nu over de 2,5jr en draagt mt92. 86 past niet meer maar 92 is dan voor haar net iets te groot nog…



Maar we kunnen niet vergelijken bij iedere kind omdat het geheel afhankelijk is met hoe groot je dochter was bij haar geboorte :wink:

Zoek gewoon een groeicurve op, voer haar huidige getallen in en probeer welke lengte/gewicht ze gaat hebben tegen de zomer wanneer ze de zelfde curve volgt?

Moeilijk aan te geven. Vorig jaar droeg Elin een winterjas in maat 74 (toen was ze 1). Nu zit ze in de kleding in maat 86 (gisteren 2 geworden).



Ik heb al wel kleding gekocht in maat 92/98 voor de zomer/herfst. Dan is ze ruim 2,5 jaar. Elin is dan ook wel een klein ding.

Mijn dochter ging van maat 80 naar 86 rond haar eerste verjaardag.

Morgen wordt ze 2 en gaat net van 86 naar 92.

Dus ze groeien niet meer zo hard tussen 1 en 2 jaar.

heel moeilijk te zeggen! de mijne is tussen 1 en 2 van 68 naar 80 gegaan, zit hij nog steeds…

terwijl mn dochter juist tussen 1 en 2 amper een maat is gegroeid omdat ze met 1 jaar al in 86 zat.

@miro wrote:

Mijn dochter ging van maat 80 naar 86 rond haar eerste verjaardag.

Morgen wordt ze 2 en gaat net van 86 naar 92.

Dus ze groeien niet meer zo hard tussen 1 en 2 jaar.




Hier zat Roan met zijn 1e verjaardag in 80, ging in de herfst naar 86 heeft tot eind deze zomer in 86 gezeten. ( Toen was ie dus al 2) Is na de zomer naar 92 gegaan en nu af en toe 98. Broeken nu 92, maar heeft nog een hele tijd in 80 en 86 gezeten qua broeken

Je stelt steeds dit soort vragen, terwijl je weet dat jouw kinderen niet ‘gemiddeld’ zijn qua groei en het dus ook lastig vergelijken is met andere kinderen die over het algemeen wel aardig gemiddeld zijn. Dus tja, wij kunnen niet voorspellen hoe hard je kind groeit de komende maanden en mss is de groeicurve bekijken idd de beste oplossing.



Mijn meisje van net 3 heeft maat 92. Maar draagt nog Noppies rokjes in maat 80 :mrgreen:

@Kittycat wrote:

Je stelt steeds dit soort vragen, terwijl je weet dat jouw kinderen niet ‘gemiddeld’ zijn qua groei en het dus ook lastig vergelijken is met andere kinderen die over het algemeen wel aardig gemiddeld zijn. Dus tja, wij kunnen niet voorspellen hoe hard je kind groeit de komende maanden en mss is de groeicurve bekijken idd de beste oplossing.



Mijn meisje van net 3 heeft maat 92. Maar draagt nog Noppies rokjes in maat 80 :mrgreen:




:mrgreen: Wat een mini meisje.



Trouwens ik zou me niet zo snel zorgen maken hoor, ieder kind groeit anders. De een veel sneller dan de ander. Enn Roan was ook een plofkippie het eerste jaar en dat is allemaal mooi bijgetrokken, hij is nu gemiddeld en was altijd boven gemiddeld. Alleen qua lengte zit ie er nog boven.

@Sennapen wrote:

@Kittycat wrote:
Je stelt steeds dit soort vragen, terwijl je weet dat jouw kinderen niet ‘gemiddeld’ zijn qua groei en het dus ook lastig vergelijken is met andere kinderen die over het algemeen wel aardig gemiddeld zijn. Dus tja, wij kunnen niet voorspellen hoe hard je kind groeit de komende maanden en mss is de groeicurve bekijken idd de beste oplossing.



Mijn meisje van net 3 heeft maat 92. Maar draagt nog Noppies rokjes in maat 80 :mrgreen:




:mrgreen: Wat een mini meisje.



Trouwens ik zou me niet zo snel zorgen maken hoor, ieder kind groeit anders. De een veel sneller dan de ander. Enn Roan was ook een plofkippie het eerste jaar en dat is allemaal mooi bijgetrokken, hij is nu gemiddeld en was altijd boven gemiddeld. Alleen qua lengte zit ie er nog boven.




Zo echt een minimeisje…mijn ventje word over 3,5 week 1 en zit nu in 80 en gaat langzaamaan naar 92.

Lengte zit ie op gemiddeld en gewicht is gedaald naar onder het gemiddelde.

Ze is bijna 93 cm hoor, dus dat valt wel mee, iets korter dan gemiddeld, maar gewoon heel erg smal en licht. Elk kind is gewoon weer anders. Maar de groeicurve doortrekken heeft hier altijd gewerkt.

Geen idee wat jou meisje doet kwa groei omdat ze sowieso heel hard groeit in vergelijking met andere kinderen.



Indy zat met 1 jaar in maat 74 en met 2 jaar in mt 80 nu met 3,5 in maat 86/92



Mick is nu 1 jaar geweest en zit net sinds deze week in maat 68 en koop voor de zomer maat 68/74 voor hem.



Ik zou ook gewoon haar groeicurve doortrekken en aan de hand daarvan kijken welke maat ze moet hebben.

@Kittycat wrote:

Ze is bijna 93 cm hoor, dus dat valt wel mee, iets korter dan gemiddeld, maar gewoon heel erg smal en licht. Elk kind is gewoon weer anders. Maar de groeicurve doortrekken heeft hier altijd gewerkt.




Dat was een grapje he :wink: als ze zo slank is dan wil dat idd wel. roan is denk ik net wat groter :thumbup: