Mijn dochter is nu bijna 8 maanden.
En ze krijgt in de ochtend een fles van: 210 cc in de middag bij der boterham een fles van 100cc maar drink ze maar 40 a 50 cc op.
En voor het slapen gaan 200cc.
Nu vroeg ik me dus af hoeveel opvolgmelk heeft een kindje nodig van 8 maanden.
Hoeveel moeten ze verplicht binnen krijgen ?
En mag je de laatste fles 240cc geven IPV 200cc ??
door 22 mensen bekeken maar niemand die het weet ??
Jana is van augustus, zij krijgt nu nog 3 flessen.
Smorgens een fles van 210 +7 schepjes en daarbij 3 schepjes pap.
Daarna na het groente hapje nog een fles van 150 + 5 schepjes, maar die word al dagen heel slecht leeggedronken en er blijft elke keer zo`n 100 over.
En de laatste fles geef ik haar 250 cc pyama papje ( wat ze soms helemaal leeg drinkt en soms 30 of 40 cc over laat)
Of ipv pyama papje 240 + 8 schepjes / of 210 + 7 schepjes.
Dus ik denk dat je de laatste fles best 240 + 8 schepjes mag geven.
k heb toevallig van de week het cb gebeld, omdat ik het idee had dat zoonlief te weinig at. Daar zeiden ze dat ik de laatste fles (die nu 240 cc plus rijstebloem is) wel groter kon maken. Maar dat ga ik niet doen. Vind ik wel heel erg groot worden.
Hier al een hele tijd flessen van 240 cc, dus ik zou het gewoon een keertje proberen.
Met 8 maanden hebben ze geloof ik 500 cc melk nodig.
Hallo,
Vorige week op het cb hebben ze mij verteld dat Rick minstens 300cc melk binnen moet krijgen op een dag. Hij krijgt nog 3 flessen van 200cc, fruit, groente, yoghurt en brood. Hij groeit er goed van en krijgt op deze manier ruim voldoende melk binnen.
Talysha krijgt nu 2 flessen van 200cc
en na de boterham een bakje volle yoghurt rond de 80 gram.
Dus dan moet ze voldoende binnen krijgen als ze rond de 300cc zuivel binnen moeten krijgen.
Lars krijgt op dit moment nog 3 flessen.
's Morgens een fles van 200 met bambix groeiontbijt
's Middags na het brood een fles van 200, maar deze drinkt hij maar heel af en toe leeg.
's Avonds voor het slapen gaan een fles van 200.
Tussendoor nog fruit, brood, nijntjekoekje met een bekertje aangelengde dipsap (ongeveer 120/150 cc) groente en magere yoghurt.
Ze hebben tussen de 300 en 500 cc aan melkproducten nodig. Dus ook kaas, boter, toetjes e.d. :thumbup: