Hoi,
Als mijn kleintje bijna 2 maand oud is ga ik een nachtje en twee dagen weg. Ik kan hem niet meenemen, en ben aan het kolven om een voorraad aan te leggen.
Heeft iemand een idee hoeveel cc een kindje van 1,5 - 2 maand ongeveer per voeding drinkt? Ik snap dat elk kindje anders is, maar ik kolf nu 80 cc per keer (1 borst), één keer per dag. Maar volgens mij drinkt hij wel meer dan 80 cc, nu al. Toch?
Kan iemand me helpen?
Groetjes,
LaBruja
Over het algemeen kolf je minder dan je kindje drinkt. Thijs is nu bijna 4 maanden en drinkt 180 cc. Denk dat je 150 cc per voeding apart zou moeten zetten… Of misschien 120 maar je kan beter iets meer bewaren dan te weinig lijkt mij…
overigens krijgt thijs op het kdv poeder erbij en dat gaat erg goed…
Ligt aan je kindje denk ik. Arielle heeft maaaanden op 100 cc per keer gezeten voordat dat een beetje meer werd. Ik kolfde dat toen ook (elektrische kolf) per borst per keer, maar alleen als dat een normale voeding was. Als ik extra wilde kolven kwam er inderdaad minder uit.
Maar als je een nacht weggaat en je gaat uit van 10 voedingen x 100 cc, dan kom je uit op een liter. Dit heb je met 80cc per keer kolven in ongeveer 13 keer bij elkaar.
Dan heb je altijd genoeg als je nu begint en elke dag 80 cc voor je voorraad kolft. Als je over een maand weg gaat, kun je zo wel rond de 2 liter bij elkaar kolven! Dan heb je daarna nog steeds een voorraadje over!
tl dronk met 5 dagen oud al 100 cc per keer. dus ligt echt aan je kindje. Tl dronk met 2 maanden al 240cc…
Dank!!!
Heb ik in elk geval een beetje een richtlijn. Hoop maar niet dat hij rond de 240 zit tegen die tijd, dat ga ik niet meer redden…
In het ‘ergste’ geval voor de zekerheid maar wat kv klaar zetten, al zou het mooi zijn als het niet nodig is.
Groetjes,
LaBruja
je zou ook even een beetje rekening kunnen houden met de stelregel 150cc x aantal kilo’s. Zoveel zou een kindje moeten drinken op een dag en dat dan delen door aantal voedingen is per voeding. Maar als je de 150xaantal kilo’s zal doen dan weet je hoeveel je nodig hebt voor een hele dag (ongeveer)
met 240 cc zal het minder aantal voedingen zijn denk ik
mlk, nee hoor ze kwam gewoon om de 3 a 4 uur. En het is nog een dikke zuiperd :lol:
Cariska, jee… gelukkig gaf je dan borstvoeding zeg… met FV en om de 3-4 uur zou je zo over die liter heenzitten :shock: Kolfde je dat dan ook met gemak?
ja kolfde dat met gemak. s morgens was het helemaal erg, eerst 240 kolven, en daarna tl aan de borst. en dronk ze nog genoeg (hoeveel weet ik niet, maar kwam niet eerder…)
Tja dat zeg ik. Geef haar nu een beker en ze drinkt hem in 1 keer op, en vraagt meteen om een nieuwe. gewoon een drinkertje (en nee geen suikerziekte )
@mlk1982 wrote:
je zou ook even een beetje rekening kunnen houden met de stelregel 150cc x aantal kilo’s. Zoveel zou een kindje moeten drinken op een dag en dat dan delen door aantal voedingen is per voeding. Maar als je de 150xaantal kilo’s zal doen dan weet je hoeveel je nodig hebt voor een hele dag (ongeveer)
met 240 cc zal het minder aantal voedingen zijn denk ik
Dit geldt niet voor BV. Van BV mogen ze zoveel ze willen. Aan KV zit wel een limiet en daar is die regel van.
Gewoon zoveel als je kan kolven en heb je niet genoeg, jammer maar dan is er KV. Ik kocht van die pakjes Nutrilon met 5x een zakje voor 100ml er in voor op het KDV ‘voor het geval dat’.
Scheelde een hoop “kolfdruk”. Zodra het gestress werd, zag (en zie) ik er tegenop. Maar met die KV als achtervang gaf het me juist net dat zetje om even nog te kolven zodat ze dat pakje niet hoefden aan te breken.
Hoe ga je het aanpakken in de tijd dat je niet thuis bent? Ga je wat je kolft ook bewaren? Dan heb je meteen een voorraadje voor een eventuele volgende keer!