Tanisha krijgt bv op verzoek. Wanneer ik haar een fles geef van 260 (als ik moet werken krijgt ze die) drinkt ze hem helemaal leeg. Een fles van 210 ook en dan zonder moppers. laatst had ze een fles van 150 gekregen en die ging op ook zonder moppers. Wel kwam ze wat eerder dan normaal.
Wat is nu normaal voor haar leeftijd om in de fles te doen?
niemand???
Taco krijgt (2) flessen van 190 ml mee naar de creche (maar krijgt wel nog volledige bv, we zijn net deze week begonnen met hapjes). Ik heb wel eens geprobeerd om minder mee te geven, maar dan wordt hij boos. Op die 190 ml redt hij het nu netjes 4 uur (gemiddeld, soms langer, soms korter). Als ik grotere flessen mee zou geven, dan gaan ze waarschijnlijk ook wel leeg, maar daar is niet tegen te kolven. Het is een kwestie van zoeken om de balans te vinden. Maar als de creche altijd een reservevoeding in de vriezer heeft liggen, is er nooit een probleem.
Ik geloof dat bij bv de hoeveelheid behoorlijk constant blijft, omdat de kindjes door regeldagen zelf ervoor zorgen dat er meer voedingsstoffen in de bv komen, zodat ze met hetzelfde aantal mililiters meer voeding binnenkrijgen
het gewicht van je kind x 150 : het aantal voedingen dat je per dag geeft.
bv. kind 4 kilo, zes voedingen per dag dan 4x150=600:6=100 cc per voeding.
ella krijgt het volgende als ik er niet ben:
smorgens bv uit fles 240cc
om elf uur na het fruit 200 cc
om vier uur na de groente 150 cc
en dan s avonds weer 240 cc
binnenkort vervalt de 150 cc na de groente (denk ik)
Het ligt er helemaal aan wat je baby normaal drinkt. Dat is natuurlijk lastig te zeggen als je borstvoeding geeft. Maar ik gaf aan de creche mee wat ik die dag ervoor er af had gekolfd. En de eerste dag van de werkweek gaf ik altijd de zelfde hoeveelheid uit de diepvries mee als i kop de laatste werkdag ervoor gekolfd had. Mocht dat naar mijn idee te weinig zijn dan gaf ik een extra bekertje meer, maar uit ervaring bleek dat het extraatje eigenlijk altijd over bleef. En daarnaast hadden ze altijd een reserve in de diepvries liggen.
Het is niet mogelijk om te zeggen hoeveel cc je moet meegeven. Ik lees namelijk verhalen van babies die echt (voor mijn doen) veel drinken. Als mijn babietje een flesje dronk van 120 cc nou dan gingen de vlaggen uit :-), dat was echt veel voor zijn doen. En het is gewoon een hele gezonde jongen, die op tijd geboren is. En aan zijn Michelin beentjes te zien is hij niets te kort gekomen