Hoeveel BV bij 1 jaar?

Nog een vraagje,



Luuk krijgt nu nog 5 keer per dag BV en is 11,5 maand oud. Nu wil ik eigenlijk naar iets minder voedingen per dag. 's ochtends, rond de middag en voor het slapen. Dat is toch normaal rond deze leeftijd? En dan de rest aanvullen met water/ thee.



De reden dat ik dit vraag is omdat Luuk 3 dagen naar de GO gaat en dan afgekolfde melk krijgt (hij krijgt daar nu 3 flessen BV). Nu kolf ik al 2 maanden niet meer, en mn voorraad is dus bijna op… Wanneer het echt op is, zal rond zn verjaardag zijn, wil ik hem 's ochtends en 's avonds zelf voeden en dan tussen de middag daar koemelk laten drinken. Verder water/ thee tussendoor en na het avondeten kwark.



Mn vraag is dus eigenlijk hoeveel melk/ BV moet een kindje krijgen per dag? Is 3x per dag voldoende per dag?

Wauw knap zeg, nog 5 voedingen met 11 maanden. :thumbup: :thumbup: Ik ben volgens mij met 1 jaar over gestapt op ochtend en avond voedingen. Daarnaast dronk onze zoon gewoon water. mmm zwijmel :inlove: wat een mooie tijd was dat toch en wat is het snel voorbij gegaan.

onze dochter krijgt sochtends en savonds en evt snachts.





we willen de dagvoedingen eraf. maar dat lukt nog niet helemaal, de 11.00 voeding heeft ze nog nodig om te kunnen slapen een uurtje



maar volgens mij is 3 voedingen voldoende

smorgens en savonds drinkt ze na nog en vanavond wilde ze geen eens ze wilde liever piama pap vanielle :roll:

Ohh Lizz, Pyjamapapje boven mama melk :naughty:



En wat krijgen jullie kindjes buiten BV dan? Andere melk of KV? Of water oid?

tussen de middag krijgt ze nutrilon met rijstebloem, omdat juul niet drinkt uit tuit of fles en scheppen met pap makkelijker is.



verder water als drinken, na het fruit en smiddags.

na de groente zijn we zondag begonnen met yoghurt geven, maar dat is geen succes omdat het te dun is om te scheppen

HOi,



Mijn eigenwijsje wil geen ander drinken dan bv en dan alleen bij mama… (handig als je in de zorg onregelmatig werkt full-time)…



Ze krijgt nog 3x per dag… En verder bieden we roosvicee aan maar dat blieft ze meestal niet (1x per week dat ze per ongeluk een bekertje drinkt).

Verder doen wij bij de het eten savonds extra water erdoorheen en krijgt ze rond 19u een flinke bak yoghurt (of ze krijgt dit smiddags na de boterham als ik ben werken)…



grts patricia