Hoeveel brood op een dag?

M’n dochter is dol op (volkoren of bruin) brood, maar hoeveel mogen ze eigenlijk op een dag hebben? (ivm het zout dat erin zit e.d.).



Vanochtend at ze na haar fruit nog een boterham op (het binnenste zonder korstjes).

Vanmiddag tijdens de wandeling ook 1, en thuis dus nog een halve…

Is dat niet wat veel? :think:

Ze krijgt overigens geen andere tussendoortjes.

kan volgen mij geen kwaad

anna at rond die leeftijd 4 a 5 boterhammen op een dag, dit werd minder toen ze een jaar werd, nu nog 2 a 3

Thijmen heeft meestal dan 2 sneetjes brood.

hier 0 :roll: :doh:



ja brood is zout, maar zout is belangrijk voor de zenuwen :angel:



let wel op verzamelzout…zoute boter, kaas en brood…soepstengel en avondeten…

4 a 5 boterhammen per dag??? :o

Leonie eet 's ochtends een halve, 's middags een hele (ongeveer, tis maar net hoe de pet staat)

Mateo en Micah krijgen 3 boterhammen per dag per kind…



Het zout wat er in zit lijkt mij niet overmatig. Maar je kan wel zoutloos brood kopen bij de natuurwinkel als je het een onprettig idee vind…

@Marlous wrote:



Het zout wat er in zit lijkt mij niet overmatig. Maar je kan wel zoutloos brood kopen bij de natuurwinkel als je het een onprettig idee vind…




Neuh, heb niets tegen een beetje zout. En wat Guusje zegt, het lichaam heeft juist ook zouten nodig. Verder gebruik ik geen zout in de maaltijden van mijn dochter, maar ik vroeg me gewoon af of het ‘normaal’ was. Maar ze kan dus nog even dooreten voor ze aan 4 of 5 boterhammen zit… :o 8)

onze kleine krijgt 1,5 of 2 bruine boterhammen zonder korst per dag.

Dat was eerlijk gezegd hier het advies van het CB, en aangezien ik die braaf :mrgreen: opvolg…



Groetjes van mij

Jasmijn eet ongeveer 2 boterhammen per dag, maar als dat er eens 3 zijn ook prima.

Allemaal met korst :thumbup:



Groetjes Alex

Wist nog niet dat het al mocht met korst. Ga het vanmiddag ook maar eens proberen dan. Ze kauwt al erg goed, dus het moet kunnen.

Vind het ook zo zonde, je gooit toch steeds veel weg. En om nou zelf alleen maar korstjes te eten is ook niet zo lekker.

Leandro eet 2 boterhammen per dag. 's Ochtends eentje, en 's middags eentje. Ik doe er alleen maar Blueband Idee op…verder geen beleg.

Daarnaast eet hij tussendoor Cracottes.

Ja, hier ook de meeste boterhammen gewoon dun met (room)boter of blueband goede start. Verder af en toe wat pinda- of smeerkaas en appelstroop voor de afwisseling. Onderweg geef ik het altijd gewoon zonder iets erop, anders wordt het zo’n smeerboel in het zakje.



Craccottes heb ik vandaag toevallig ook gekocht, waren in de bonus bij de ah :mrgreen:

De korst mocht zelfs eerder dan gewoon brood 8)

Hier meestal 2 boterhammen op een dag, soms 1 of 1,5.