hoeveel bijvoeding?

Leonie krijgt zowel bv als kv, ik doe het nu zo:

Eerst bied ik beide borsten aan (soms 1 borst). Als ze daarna nog honger heeft krijgt ze een flesje kv. Nu maken we steeds flesjes van 90 cc water + 3 schepjes N*trilon Standaard. Soms laat ze wat staan, soms heeft ze daaraan niet genoeg. Het komt ook voor dat ze geen borst krijgt bij een voeding, dan maken meer kv klaar.



Nu is mijn vraag: kan ze met het flesje ook zelf aangeven of ze genoeg heeft? Volgens de verpakking zou een kindje van haar gewicht (tussen 5 en 6 kg) 5 voedingen van 180 cc water en 6 schepjes voeding mogen hebben. Nu weet ik niet precies hoeveel voedingen Leonie per 24 uur krijgt, het verschilt wel eens, maar ik gok op 7.



Ik geef Leonie niet te weinig, dat zie ik aan haar gewicht en gesteldheid, maar kan ik haar op deze manier ook teveel geven? Hoe kom ik daarachter? Ik let op het aantal plasluiers, dat zit volgens mij ook wel goed. Heeft iemand tips of ervaringen?

Ik heb wel ervaring met de combi kv en bv. Kian gaf wel aan als hij genoeg had. Hij stopte er dan mee. Ik bood hem flesjes aan van 150 ml maar meestal dronk hij maar tussen de 60 en 100ml. Inderdaad, zo lang hij/zij maar genoeg plasluiers heeft, tevreden uitziet en ook goed aankomt is er geen probleem. Hij wilde toen wel om de 2-3 uur een voeding (totdat hij 2,5 maand was).

Ok, dank je wel. Leonie drinkt minder vaak op een dag (vannacht heeft ze zelfs van 21.30 - 6.00 uur geslapen!). Ik ga er maar van uit dat ze zelf aangeeft wanneer ze genoeg heeft.

Zolang je haar niet meer dan 1 liter per dag geeft, krijgt ze niet teveel. Lara had niet de gewoonte flessen helemaal leeg te drinken, dus ze kunnen best aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad, al drinken ze uit een fles vaak wat meer dan aan de borst. Ik denk dat als je haar zo een tijdje haar gang laat gaan, je wel zult ontdekken wat zo haar gemiddelde is. Dan kun je dat gaan geven.

Tenzij haar groeicurve ineens naar boven afbuigt, hoef je niet bang te zijn dat je haar vetmest :wink: .

Zolang je haar niet meer dan 1 liter per dag geeft, krijgt ze niet teveel. Lara had niet de gewoonte flessen helemaal leeg te drinken, dus ze kunnen best aangeven wanneer ze genoeg hebben gehad, al drinken ze uit een fles vaak wat meer dan aan de borst. Ik denk dat als je haar zo een tijdje haar gang laat gaan, je wel zult ontdekken wat zo haar gemiddelde is. Dan kun je dat gaan geven.

Tenzij haar groeicurve ineens naar boven afbuigt, hoef je niet bang te zijn dat je haar vetmest :wink: .