hoeveel avondeten?

Hoeveel eten jullie kindjes van de avondhap rond de 10-11 maanden? Als ik een potje Olvarit geef lukt het me met veel moeite om er de hele 200gr in te krijgen. Maar als ik zelf kook begint nu redelijk enthousiast, maar eet ie vaak maar de helft :think: Zou het komen door de andere samenstelling? Ik vind het wel jammer als ie zo te weinig binnenkrijgt maar van de andere kant is het net zo leuk als ie mee kan eten :slight_smile:

Tot 1 jaar is het nog steeds bijvoeding dus het is echt geen ramp als ze maar een beetje eten.

Mijn dochter eet ook zelden haar potje olvarit leeg (groot potje).

Met die leeftijd at ze een half potje en zat ze vol, vond ik best het is tenslotte maar bijvoeding.

Nu tijdens het avondeten, eet ze ook niet erg veel 1 a 2 aardappels met heel klein stukje vlees ze is niet echt een vleeseter, en een lepel groente.

Hier eten ze alllebei ongeveer even veel, ook al is Lotte ouder.

Meestal 1 eetlepel pasta, aardappel, rijst of couscous + 1 eetlepel groenten + een stukje vlees of vis. (Tenzij we kipnuggets of kibbeling eten… dan gaan er ineens 3 a 4 vrij grote stukken in :shock: )

Mel eet met de pot mee voornamelijk…

Ze krijgt 2 aardappeltjes, lepel groente en klein stukje vlees…

Dat eet ze helemaal op

Daarna krijgt ze als toetje een kuipje yogholino

Als ze ene potje heeft van 8 maand dan gaat die ook helemaal op

hier is het verschillend…net hoe haar pet staat :mrgreen:

de ene keer eet ze meer dan haar broer en de andere keer blieft ze niets…

meestal zit het er tussen in :mrgreen:

maar geen idee hoeveel ze eet. we leggen gewoon een hoeveelheid op het bord wat ze eet eet ze. :lol:

Hier ook heel verschillend :wink: Annick lust geen potjes. Ze eet gewoon mee met de pot en de hoeveelheid bepaalt ze zelf. De ene keer is dat meer dan de andere keer.

Goh, er eten er veel al mee met de pot! Doen jullie het dan a la Rapley? Dus losse stukken op het bord leggen? Want mijn zoontje maakt er dan alleen maar een vieze boel van en het belandt overal behalve in zijn mond :eh:

Wij doen niet aan rapley

Wij ook niet.

Nee, hier ook geen rapley. Althans, niet zoals het meestal wordt beschreven. Ik leg alles tegenwoordig in kleine stukjes op haar bord en ja… dat wordt wel een vieze boel :mrgreen: De ene keer gaat dat beter dan de andere keer maar ach, we hebben laminaat en een handige kinderstoel. Na het eten een doek erover en klaar :thumbup:

Wat je zou kunnen proberen, is een deel in stukjes op zijn bord en een deel in een ander bakje doen en aan hem voeren. zo krijgt hij toch genoeg binnen maar leert hij ook zelf te eten en kan hij lekker zijn eten ontdekken.

Stamppot ofzo voer ik haar zelf, maar aardappels groenten en vlees eet ze gewoon zelf met der handjes.

Als het niet a la Rapley is, bedoelen jullie dan dus dat jullie ook met de lepel voeren? :oops: :think:

wij voeren haar gewoon met een kindervorkje…

( brood eet ze trouwens wel zelf vanaf het brodje)

@maria77 wrote:

Als het niet a la Rapley is, bedoelen jullie dan dus dat jullie ook met de lepel voeren? :oops: :think:

Wij doen hier beide en afhankelijk van wat er gegeten wordt.

Gisteren hadden we andijvie stamppot met gehaktballetjes. Dan snij ik de gehaktballetjes in stukjes en leg die voor haar neer, maar de andijvie krijgt ze dan van mij met lepel of vorkje. Sindskort heeft ze voldoende coördinatie om zelf de lepel te pakken en in haar mond te doen (kijkt ze erg trots bij) dus dat doet ze ook af en toe. Ik schep het op de lepel en zij doet de rest :slight_smile:

Mijn zoontje eet ook met de pot mee. Niet rapley, dat vind ik echt helemaal niks. Brood geef ik met een vork, avondeten prak ik, en dan met een lepel, en stukjes vlees ook.

Hij eet vaak 1 aardappel en een opscheplepel groenten. En dan een klein stukje vlees, of helemaal geen vlees. Een bordje pap als toetje (omdat hij daarna altijd meteen naar bed gaat), maar die eet hij vaak maar voor de helft leeg.

Ik doe zowel potjes als vers. Van de potjes eet ze de 6 maanden potjes (200 gr) helemaal op. Vers eet ze groente met aardappel erdoorheen, geprakt op een lepel, gaat vaak ook prima. De ene keer meer als de andere keer. Daarna doe ik sinds van de week soms een beetje yoghurt.

Ook eet ze wel rijst of pasta met een groente en tomaat en gehakt. Ze vindt tot nu toe alles wel lekker!

Maar het komt allemaal van zelf, nzou me er niet te druk om maken!

Ella krijgt voornamenlijk vers, vaak ala rapley.

meestal beginnen we dus rapley dan eet ze een paar hapjes, dan geef ik haar wat met een lepeltje dit is na een paar hapjes ook gedaan en dan mag ze nog even zelf met het lepeltje. en nee ze krijgt nu niet veel binnen :frowning: ze zit echt in de fase zelf doen en dus niet laten helpen (vind het woord voeren meer iets voor dieren :oops: ) maar ik wil dat het ontspannen gaat en dan betekend dat 's avonds gewoon een keer vaker aan de borst om de schade in te halen.

Dan is ivan een kliko. Die heeft geen stop volgens mij :mrgreen: potjes van 200 en 250 gaan helemaal leeg zelfs met die van 200 want dan is meneer boos als het op is. En soms daarna behoorlijke bak yoghurt (niet elke dag) als hij met de pot mee eet krijgt hij 75 gram aardappel en 125 gram groente. Nog niet elke dag vlees.