Hoeveel avondeten??? (8mnd)

Ik kook altijd zelf voor onze kleine, maar ik vraag me echt af hoeveel ik nu per portie moet geven. Ik maak altijd een hele pan met iets en dan gooi ik het in de vriezer!



Kan iemand me vertellen hoe groot ik de porties moet maken???



De potjes in de winkel zijn 200gr. maar ik vind dat behoorlijk veel en ons meisje krijgt dat niet op…

Ik deed altijd iets van 3 tot 4 eetlepels in een diepvrieszakje.

Ik geef zelf 200 gr, net zoals de potjes. Lianne eet dit eigenlijk altijd helemaal op, soms heb ik juist het idee dat ze nog wel wat lust. En dan geef ik nog wat yoghurt/fruit na.



Ik zou gewoon even kijken wat je meid wel op kan en dan die hoeveelheid per portie invriezen. Als je het idee hebt dat ze wel wat meer lust, dan de volgende keer iets grotere porties invriezen. Een klein potje voor 4 maanden is 125 gram, een groot potje is 200 gram. Anders doe je 150 gr, of zoiets. Ik zou het gewoon uitproberen.

Cas eet nu met gemak een potje van 125 gr en overmorgen start ik met de potjes van 200 gr.

Je bekijkt het gewoon hoeveel je meisje ongeveer eet en op basis daarvan maak je dan de bereidingen klaar…

De hoeveelheid maakt niet zoveel uit hoor, als ze maar eet :-* .

Thx voor de antwoorden, ik heb nu 150 gram per portie ingevroren. Vanaond heeft ze op een hapje na 125 gram op…

Idd uitproberen denk ik, volgens het opperdepop boek staat er steeds hoeveel porties uit een recept, dat maak ik vaak, meestal komt dat neer op ongeveer 200 gram. De ene keer iets meer, andere keer iets minder. Emma hier eet meestal de 200 gram op en pikt dan vaak uurtje later met ons nog wat mee of krijgt iets te knabbelen. En ik doe het ook wel eens op gevoel, bijv paar scheppen groente, 1 aardappel en beetje vlees ofzo. Net hoeveel ik het genoeg vind lijken en zo alles de vriezer in.

@ Wieniex, ik heb inderdaad ook dat Opperdepop boek en ook uitgerekend hoeveel je dan per portie hebt. Viel mij dus op dat dat erg verschillend is. Vind het jammer dat het er niet gewoon duidelijk bij staat.



Geweldig boek trouwens!!!