Beste allemaal,
Hoeveel afgekolfde melk geven jullie mee? Mijn zoon is straks 15 weken als hij voor het eerst nh KDV gaat…Ik geef nu overdag zeker 3 voedingen…moet ik dan 3x200cc meegeven?
Als hij nu in die uren inderdaad 3x 200 cc drinkt, ja dan moet je dat meegeven. Je kunt ook proberen het schema een beetje te schuiven, zodat je net voor het kdv of net erna geeft.
Maar voor zover ik me kan herinneren, gaf ik de eerste tijd ook 3 flessen van 200cc mee.
Kdv vroeg bij ons om reserve melk, mocht het een keer misgaan bij verwarmen of op de grond vallen ofzo.
Als reserve kon ik daar melk in de vriezer leggen of kv laten geven. Voor mij werd het kv als reserve, omdat mijn melk niet goed in te vriezen was (dat hebben sommige vrouwen, dan ruikt het na ontdooien na zeep :sick: Marijne moest het echt niet). Dus dat zou ik ook een keer uitproberen, of invriezen goed gaat.
Het lukte mij overigens om in 2 keer kolven op mijn werk 600cc te produceren. Dat gaf ik dan meteen de volgende dag mee of hooguit de dag erna.
Thijs zn schriftje er even bijgepakt van het KDV, toen hij voor het eerst kwam dronk hij zo’n 150 cc per voeding en dat dronk hij daar 3x
Je kan ong uitrekenen hoeveel hij per dag zou drinken door 150 ml te nemen x het lichaamsgewicht en dan delen door het aantal voedingen. zoveel drinkt hij dan ong per voeding.
Hier lag er in de diepvries idd een voeding voor als het misging, maar Thijs heeft ook wel eens wat poeder gekregen, ik vond dat niet zo’n punt.