Hoeveel aardbeien om het een portie te noemen?

Ik denk een stuk of 8 á 10, afhankelijk van de grootte.

Robin en ik hebben gisteren met zijn 2-en een hele watermeloen op. :mrgreen:

Verder ben ik het met Faizaa eens, Robin eet ook graag fruit (als hij weet dat we aardbeien of iets in die geest hebben, dan laat hij vaak de helft van zijn bord staan om maar zo snel mogelijk naar het fruit te kunnen) maar onbeperkt fruit eten hoeft van mij ook niet.

Heb Robin laatst 2 schaaltjes druiven gegeven en toen wilde hij nog meer. Toen had ik ook zoiets van, we gaan straks eten dalijk lus je niks meer. Ná het eten, dan kijken we wel weer verder.

Lucas eet ook 2 stukken fruit in de ochtend, zou ik hem er 5 geven weet ik zeker dat hij het opat.

Net als met yoghurt, kun je zo een pak in leeg lepelen.

:mrgreen: Wat een leuke vraag eigenlijk, want je denkt er niet zo bij na.

Ik vul ook de Ikea bakjes.

Voor Merel tot de rand en voor Jorre half.

Als ze nog meer wil, pak ik een ander stuk fruit, druiven krijgt ze vaak zo’n takje en er zelf afhalen is zoooo leuk vind zij, dus vaak is 1 takje wel genoeg stuk of 15 druifjes.

Wat ik nu ook veel doe omdat merel slechte groente eter is, schijfjes komkommer geven in de middag, vind ze heerlijk en is ook groente én tussendoortje :thumbup:

@Anneke wrote:

Heb Robin laatst 2 schaaltjes druiven gegeven en toen wilde hij nog meer. Toen had ik ook zoiets van, we gaan straks eten dalijk lus je niks meer. Ná het eten, dan kijken we wel weer verder.

Hier gaat dat dus ook zo… :mrgreen: :thumbup:

@Anneke wrote:

Ik denk een stuk of 8 á 10, afhankelijk van de grootte.

Robin en ik hebben gisteren met zijn 2-en een hele watermeloen op. :mrgreen:

Verder ben ik het met Faizaa eens, Robin eet ook graag fruit (als hij weet dat we aardbeien of iets in die geest hebben, dan laat hij vaak de helft van zijn bord staan om maar zo snel mogelijk naar het fruit te kunnen) maar onbeperkt fruit eten hoeft van mij ook niet.

Maar dat is dan toch ook weer een ander verhaal?

Mijn kinderen krijgen in de ochten fruit en eten daarna pas weer na 2-2,5 uur…

Dan hebben ze echt wel weer trek hoor.

Van mij mogen ze dus wel onbeperkt fruit eten. Fruit is gezond, fruitsuikers vind ik niet iets om bang van te zijn (al moet ik zeggen dat druiven wel heel veel fruitsuiker hebben)…

Koekjes zijn niet gezond, is natuurlijk een beetje appels met peren :lol: :lol: :lol: :lol: vergelijken…Fruit of koekjes…

Ik snap je punt wel hoor fai, maar ik heb dat gewoon niet bij fruit…

OP een gegeven moment zitten ze echt vol hoor…Believe me…

ja ik begrijp je wel Lous… het is gezond snoepen zeg maar… :thumbup: