Hoeveel aankomen in gewicht????

Ik ben nu ruim 7 weken zwanger en volgens mij al bijna 2 kilo aangekomen!!! :? Ik heb inderdaad wel een veel grotere eetlust gekregen sinds de zwangerschap (ik woog 50kg bij 1.60m). Maar van de andere kant heb ik geen zin in onnodige kilo’s die ik erna niet snel meer weg krijg. Weten jullie wat normaal is om aan te komen in de zwangerschap, en in de eerste maanden ervan??

XX

Volgens mij is de gemiddelde gewichtstoename iets van 14-15kg. Maar er zijn ook vrouwen die 30kg aan komen en vrouwen die maar 10kg aan komen :mrgreen: . Zolang je gezond eet en niet alleen maar snaait of snackt kan het volgens mij geen kwaad. Bij mij ging het overigens in fases: dan weer 2 kg in een week, dan weer 3 weken niks, en dan weer 1 kg in week etc…



(enne: volgens onderzoek zijn vrouwen die meer dan 20kg aankomen 1jaar na de bevalling slanker dan vrouwen die minder aankomen. Blijkbaar hebben zij een grotere stimulans om het gewicht kwijt te raken :wink: )

Bij Broes: 12 kg.

Bij Senne: 22 kg. :silenced: :lol:

Nu: 18 kg.



Na Broes ging ik weer naar mijn huidig gewicht (62 kg bij 1m74) en na Senne ging ik zelfs onder mijn gewicht naar 58 kg dus ik hoop dat het weer zo goed gaat! :wink:

woog 51kg bij 1.67m en zit nu aan 14 kg erbij…moet morgen alleen weer naar de vk :slight_smile: :oops:

Maareh ik zou je daar nog niet zo druk om maken hoor!! Gewoon gezond door blijven eten, en ja ga je extra snoepen enzo dan heb je natuurlijk kans dat dat meer wordt :wink:

Bij Thom en Max was ik zo rond de 24 kilo bijgekomen en bij Fleur maar 11 kilo.

Oudste: 35 (waarschijnlijk meer)… :shifty:

Jongste: 17 kilo

De eerste 2 a 3 maanden kwam ikniet aan, sterker nog, ik viel af. En nee, ik was niet misselijk. In totaal ben ik zo´n 10 kg aangekomen.

ik moet eerst wel eerlijk vertellen dat ik al jaaaaaaaaaaaaren overgewicht heb en dus ook voor ik ooit zwanger werd al veel te dik was.

(mijn banner vertelt er iets meer over :wink: )



Bij Marijke: 1/2 kg bijgekomen, jaja je leest het goed ! een halve kilo !!!

bij Tineke status quo gebleven…

tijdens de zwangerschap van Maaike 20 kg afgevallen (zonder dieet of wat ook - en NA de bevalling 20 kg erbij in twee maanden)

bij Michaël: 4,5 kg bijgekomen.



Je ziet: het kan alle kanten uit: gewicht en zwangerschap.



een mooie zwangerschap gewenst en een prachtige beeb nadien…



liefs

Gerda

Bij de eerste 20 kilo

En bij de 2de 21 kilo.



Nu nog 10 te gaan. :wink:

Kus Moon

Ik kwam de eerste weken ook idioot veel aan. Maakte me daar toen ook best zorgen over. Als het in dat tempo 9 maanden doorgegan zou zijn zou ik niet weten waar ik geeindigd was :eh:



Maar de gyn vertelde dat het per vrouw gewoon heel erg verschilt hoeveel en in welk tempo het gewicht toeneemt.



Uiteindelijk kwam ik 20 kg aan en is het er nu allemaal weer af.

( waarvan 6 kg eraan kwam in de eerste 12 weken :shock: )

Maria!!! Je bent weer zwanger!!! Gefeliciteerd meis!!! :dance: :dance: :dance: :dance: :dance: :dance:



Ik was 34 kilo aangekomen bij Swen!!! (waarvan er nu 30 alweer af is gelukkig!)

bij thomas ben ik maar 7 kilo aangekomen en na de tijd was er 8 af dus helemaal prima :thumbup:

nu ben ik nog maar 2 kilo aangekomen

Ik ben nu 37 weken en 2 dagen zwanger en ik ben nu in het totaal 3 kilo aangekomen .

Oudste; 25 kilo :shock:

jongste 12-14 kilo 8)

oudste 12kg

jongste 10kg



de eerste keer dat ik zwanger was woog ik 49kg en 163cm.

ik ben niet meer op het gewicht gekomen wat ik woog voor de zwangerschappen ik weeg nu rond de 53 kg (vind ik prima zo)

Bij Lucas 10 kg

Bij Pepijn 12 kg

EN bij Merlijn 2 kg :mrgreen:

Ik was niks aangekomen en na de bevalling 10 kilo lichter. Zit er nu weer bij, hoor… met rente. Jammergenoeg…



Groetjs,

Femke

Bij Kian + 15 kilo (pas na 1 jaar en 3 maanden Sonja Bakker weer terug op oude gewicht)

tot nu toe + 9 kilo (1 kilo lichter dan destijds bij de 1e zwangerschap)



In de eerste 20 weken kom ik 7 kilo bij, waarvan 4 kilo in de eerste 12 weken. Heel normaal dus.

-Bij de eerste 20 kilo … waarvan er maar 10 afgegaan zijn (met moeite) :eh:

-Bij deze zwangerschap (27e week) ben ik tot nu tot 9 kilo aangekomen (de vorige keer zat ik rond deze tijd op de 14 kilo).



En dat zonder echte snaaibuien en de eerste maanden overgeven. Ik heb gewoon pech dat ik makkelijk aan kom denk ik. Volgend jaar deze tijd zit ik aan de wortels en yoghurt :lol:

ik ben tijdens de zwangerschap van Wessel 13 kilo aangekomen.

meer dan genoeg leek mij zo…hahaha

na de bevalling was ik al weer 10 kilo kwijt maar die laatste 3 willen er maar niet af.