hoevaak wakker tussen het slapen

Lev is nogal een slaper, vind ik op zich niet erg want als hij wakker is dan hij is ook heel actief.

Maar hij houdt het tussen het slapen door niet langer vol dan 3 uur.

Hij wordt rond zeven uur wakker, en om negen uur kan hij er weer in.

Dan slaapt hij vrij lang tot de lunch, even wat eten, spelen en rond 2 uur kan hij er weer in.

Dan slaapt hij tot een uur of vijf, na het eten gaat hij er weer in.

Hij is dus overdag hooguit 5,6 uur wakker.

Hoe is dat bij jullie? En vooral nieuwsgierigen naar de (bijna) 1 jarigen.

Lotte wordt rond een uur of 6 wakker, krijgt dan wat melk en gaat haar bedje weer in (wij vinden 6 uur nog steeds onderdeel van de nacht :wink: ).

Rond 8 uur wakker en dan rond 10:30 slapen, meestal tot een uur of 12.

Dan ergens tussen 15:00 en 16:00 naar bed. Zo rond een uur of 5 weer wakker. Hoelang ze dan wakker blijft varieert een beetje maar meestal gaat ze rond 20:30 naar bed en slaapt dan door tot de volgende ochtend een uur of 6.

Dus:

'Sochtends 2 - 3 uur wakker

'Smiddags 3 - 4 uur wakker

'Savonds 3 - 4 uur wakker

Conclusie: Lotte is geen ochtend mens :mrgreen: (Ik ook niet :wink: )

zo zeg wat slapen die van jullie veel. Di evan mij is 6 maanden maar slaapt alleen smiddags van 1 tot 4

Timo heeft het heel lang met maar 2 uurtjes wakker volgehouden. Zeker 's ochtends. Was ie dan om half 7 wakker, lag ie er om half 9 weer in. Dan van 11 tot 13, half 2, en 4 tot 6-half 7 wakker. En dat heeft ie toch tot even na zijn eerste volgehouden. Nu zit hij meestal op 1 slaapje, maar de afgelopen week ook weer op twee. Dan is hij maar 3-4 uur wakker tussendoor, en hij is nu bijna twee :wink:

(Eerlijk gezegd vind ik het heerlijk :mrgreen: )

Echt Oessie :shock:

Mila ligt alweer voor de tweede keer te slapen vandaag :dance: (Maar ze was wel om 5 uur klaarwakker, dus de eerste telt misschien niet helemaal :roll: )

ik vind het ook heerlijk maar ik moet er wel aan wennen.

Bij Anna Sofie waren de slaapjes overdag helemaal weg toen ze 1 was…

Die was de hele dag wakker. Dit is zo anders :smiley:

@lydia wrote:

ik vind het ook heerlijk maar ik moet er wel aan wennen.

Bij Anna Sofie waren de slaapjes overdag helemaal weg toen ze 1 was…

Die was de hele dag wakker. Dit is zo anders :smiley:

De hele dag wakker, poehee :shock:

Dan is dit wel even lekker, lijkt me :wink:

Ik heb ‘geluk’ met mijn slaapkopjes, geloof ik.

Goh… ik vroeg me al af of het normaal was dat KDV hem laat slapen van 13 tot 16u, 3 uur lang. En dan is ie wakker tot 20.30 en soms kan/wilt hij niet eens slapen… Ja, wat nu? :think: Want steeds uit bed halen moet niet, anders zou hij denken dat ie de baas over is.

de baas over wat?

@lydia wrote:

de baas over wat?

Oh sorry.

Dat ie bij elke krimp al uit bed wordt gehaald, ipv dat hij kan leren dat hij gewoon goed moet slapen.

Hier een 1-jarige die gemiddeld slaapt van 19.30 tot 08.30 en dut van 12.00 tot 15.00.

's Ochtends houdt hij het 3 uur uit, maar dat kan ik het rekken met z’n badje. Als hij nl. te vroeg gaat dutten, redt hij het 's middags niet meer gezellig :wink:. Een tweede dutje lukt al heel lang niet meer.

's Middags krijgt hij het ook na 3 uur wakkerzijnmoeilijk (maar niet moeilijk genoeg om te slapen). Dan eventjes Sesamstraat kijken bijv, iets rustigs, in de auto, dan laadt die accu weer even op.

Dus hier eentje die ca 7-8 uur wakker is per dag.

ha Lydia, dan toch iets waarin ze werkelijk totaal verschillen :lol:

Xander slaapt overdag 1x zo’n 1.5 uur… soms 45 minuten, soms een uurtje. Maar langer echt niet (helaas)

Matteo is vaak op half 7/7 uur wakker… 8 uur/half 9 er weer in… tot een uur of half 11… rond 12 uur er weer in… 2 uur/half 3 er weer uit… soms rond half 5 er weer even een half uurtje in… eten… en dan rond half 7 er weer in…