Hoevaak melk met 8 maanden

Nog even en dan zit mijn kolf recht er op. Dat betekend dus dat als ik overdag werk ik niet meer kan gaan kolven. (1x zou evt nog wel lukken maar een 2e keer niet)

Nu is hij inmiddels ook al 8 maanden en dus eigenlijk zou hij die 4e voeding toch ook niet meer nodig hebben? Of ben ik het spoor bijster?

@aapie wrote:

Nog even en dan zit mijn kolf recht er op. Dat betekend dus dat als ik overdag werk ik niet meer kan gaan kolven. (1x zou evt nog wel lukken maar een 2e keer niet)

Nu is hij inmiddels ook al 8 maanden en dus eigenlijk zou hij die 4e voeding toch ook niet meer nodig hebben? Of ben ik het spoor bijster?




3 voedingen adviseren ze.

Maar mijn dochtertje zat met 8 maanden op 2 voedingen.



Maja nu heb ik het over KV, hoe dat precies zit met BV geen idee.

bij 8 maanden kreeg Katie 2 flessen van fv. s’middags voor slapengaan en sávonds voor bedtijd!

Met 8 maanden zit je inderdaad op drie voedingen, als de bijvoeding goed gaat.

Ja inderdaad met 8 maanden adviseren ze 3 voedingen, dit is wel met flesvoeding. Zou het met borstvoeding niet weten.



Volgens mij nog een fles in de ochtend bij het brood (of een papfles of uit het bordje) in de middag een fles bij het brood en eentje voor het slapen gaan…



Succes ermee!

Het is mij niet duidelijk of ze alleen maar de fles krijgt of dat ze ook nog aan de borst zelf drinkt. En krijgt ze alle flesvoeding afgekolfd of ook kunstvoeding?



Ik zat met 8 maanden op zeker 6 a 7 bv maar die dronk ze veelal aan de borst zelf (alleen 2x per week kdv waar ze eventueel de fles kreeg maar die weigerde ze op het laatst ook vaak). Ook omdat ze niet veel bijvoeding kreeg vaak aan de borst.

@Meggie wrote:

Het is mij niet duidelijk of ze alleen maar de fles krijgt of dat ze ook nog aan de borst zelf drinkt. En krijgt ze alle flesvoeding afgekolfd of ook kunstvoeding?



Ik zat met 8 maanden op zeker 6 a 7 bv maar die dronk ze veelal aan de borst zelf (alleen 2x per week kdv waar ze eventueel de fles kreeg maar die weigerde ze op het laatst ook vaak). Ook omdat ze niet veel bijvoeding kreeg vaak aan de borst.




Ze is een hij :wink:

Hij krijgt alleen maar bv. Of live, of afgekolfde melk in een flesje. (Uit een flesje alleen maar als ik werk)

geef je ook bijvoeding? zoja, gaat dat goed? dan zou je 3x bv/kv geven s’morgensm smiddags en voor het slapengaan! tis maar wat jij prettig vindt.

ik zat met 8 maanden op 5 a 6 voedingen (tot ruim een jaar om 23 uur nog gevoed, en soms ook 's nachts)

Met 9 maanden kon ik de middagvoeding vervangen door sap of water. Dus toen zat ik op 4 a 5. Hoefde ik dus ook niet meer te kolven. Krijgt je zoon al veel bijvoeding binnen?

Maar met bv hoef je je niet druk te maken over een max aan voedingen. Tenzij je dat zelf fijn vind om te minderen natuurlijk.

Mijn dochter krijgt nu nog steeds 2 tot 4 x bv. (ligt eraan of ze er om vraagt, maar in iedergeval sochtends en savonds) En ze is nu bijna 2

Maar hoe vaak geef je hem (sorry niet goed gelezen) dan de borst als je gewoon thuis bent?

Dean krijgt nu nog 4x per dag de borst. Verder krijgt hij 's morgens fruit. Begin van de middag 1 boterham en 's avonds een prakje.

Zoo vaak :wink: :mrgreen:



Haha nee ik heb echt geen idee hoe dat met bv werkt. Met flesjes ga je er al flink op achteruit als ze al ‘vaste’ voeding krijgen.