Goedemorgen,
Even een praktische vraag. Mijn kleine mannetje krijgt de fles. Ik kook nog steeds elke dag zijn flessen en speentje uit. Tot wanneer doe je dit eigenlijk, elke keer vergeet ik dit bij het cb te vragen.
Ook maak ik de flesvoeding klaar met gekookt water. Dit moet je toch altijd blijven doen??
De andere kinderen hebben tot 1 jaar borstvoeding gekregen en niet uit een fles gedronken dus dit is nieuw voor mij en lang geleden.
Dank jullie wel.
Liefs miranda
ik kook ook nog steeds iedere dag zijn flessen en speentjes uit.
kan geen kwaad volgends mij
liefs :-*
Uitkoken deed ik bij Rick tot hij van alles in z’n mond ging stoppen (geloof met een maand of 4). Ik ging over van Bar le Duc op gekookt kraanwater bij 3 maanden, een maand later gewoon koud leidingwater.
Bij Jenna zal ik wat later over gaan, omdat zij nogal last van haar darmpjes heeft gehad. Uitkoken stop ik weer mee wanneer zij van alles in haar mond gaat stoppen.
Uitkoken moet de eerste weken dagelijks. Na een aantal weken wekelijks.
Flessen maken van Bar le duc en gekookt kraanwater in onnodig. In NLD is het leidingwater zo goed dat je dat gewoon mag gebruiken.
@Meike wrote:
Uitkoken moet de eerste weken dagelijks. Na een aantal weken wekelijks.
Flessen maken van Bar le duc en gekookt kraanwater in onnodig. In NLD is het leidingwater zo goed dat je dat gewoon mag gebruiken.
Het kraanwater is soms wat hard voor baby´s, waardoor ze minder last van krampjes hebben bij gebruik van Bar le Duc.
Maar bar le duc komt uit dezelfde bron als bijvoorbeeld utrechts kraantwater
Ik heb de eerste weken dagelijks uitgekookt en toen om de dag en zo afgebouwd.
Ik kookte totdat ze 6 maanden was de flessen dagelijks uit. Nu doe ik het iedere week. Tot hoe lang je het moet doen, weet ik niet. Ik denk dat je er mee kan stoppen of over kan gaan op 1 keer per week als ze van alles in hun mond beginnen te stoppen. Het is bij mij een gewoonte geworden en het kan zeker geen kwaad om ze 1 keer in de week uit te koken, dus ik blijf ermee doorgaan totdat ik er genoeg van heb.
Ik heb al vanaf het begin gewoon leidingwater gebruikt. Op het pak van fris0 staat ook dat dat mag. Op de pakken van Nutril0n staat echter dat je gekookt water moet gebruiken. Wie er gelijk heeft, weet ik niet. Ik denk zelf dat koken niet hoeft. Mijn dochter heeft er volgens mij ook nooit last van gehad. Ga gewoon op je gevoel af.
@joseetje wrote:
Maar bar le duc komt uit dezelfde bron als bijvoorbeeld utrechts kraantwater
Klopt, maar de bewerking is anders en ik woon niet in Utrecht.. :wink:
gebruik zelf ook kraanwater hoor, idd staat op het pak friso dat het mag… :? Elise heeft er verder geen last van… heb wel een pak Bar-Le-duc staan vanuit een c1000 pakket…
groetjes,
Louise
@Peetje wrote:
@joseetje wrote:Maar bar le duc komt uit dezelfde bron als bijvoorbeeld utrechts kraantwater
:thumbup: oke
@Peetje wrote:
@joseetje wrote:Maar bar le duc komt uit dezelfde bron als bijvoorbeeld utrechts kraantwater
haha oke.
Maar het was laatst op tv bij de Keuringsdienst van Waarde. Bronwater schijnt echt onzin te zijn en kraanwater is zelfs nog beter. Maar ieder moet het voor zich weten hoor. :)
@Meike wrote:
@Peetje wrote:@joseetje wrote:Maar bar le duc komt uit dezelfde bron als bijvoorbeeld utrechts kraantwater
haha oke.
Maar het was laatst op tv bij de Keuringsdienst van Waarde. Bronwater schijnt echt onzin te zijn en kraanwater is zelfs nog beter. Maar ieder moet het voor zich weten hoor. :)
Het hangt een beetje van de hardheid van het water af. Voor de bacterien kan je inderdaad net zo goed gewoon koud leidingwater nemen (behalve als je lode pijpen hebt), maar allebei mijn kindjes kregen direct meer krampen van leidingwater. Bar le Duc is wat zachter voor de darmpies.
weet je Peetje als je bij jouw kidjes werkt, moet je de rest lekker laten l*llen :mrgreen:
En het typen gaat weer goed vandaag :silenced: :doh: :oops:
hier adviseerde de kraamhulp de flessen niet meer dagelijks uit te koken. Iedere dag gewoon afwassen en een keer om de zoveel dagen in het afwasmachine. Ik kook ze toch nog wel eens in de week ofzo uit samen met alle fopspenen.
Maar hier zeggen ze dus dat het eigenlijk niet meer hoeft
groetne
muts