Hoihoi,
Ik ben gewoon nieuwsgierig… In Belgie bevallen ze niet thuis maar hoe gaat dat dan als de bevalling supersnel verloopt en je het ziekenhuis niet meer haalt…
Ik heb bijvoorbeeld om 3.05u de verloskundige gebeld met de mededeling dat ik dacht dat de weeen wel begonnen waren (achteraf bleken wat ik dacht dat voorweeen waren buikweeen te zijn omdat ik ze niet herkende omdat ik bij Veron alleen rugweeen had)…
Om 3.20u braken spontaan mijn vliezen en kreeg ik gelijk persdrang zonder dat de verloskundige er was… Gelijk gebeld om te vragen waar ze bleef natuurlijk…
Ze stormde om 3.25u hier binnen en om 3.30u was Junia geboren…
Vandaar mijn vraag… Wie kan je dan bellen in Belgie???
grts patricia
Ikzelf heb daar geen ervaringen mee (ks)
Maar wij bellen geen verloskundige , ik denk dat de Belgen veel vlugger naar het zh rennen :mrgreen: (Belgen, verbeter me als ik het fout heb 8) )
Ik weet dat mijn broer bv bijna in de auto was geboren en een kennis van mij is in de gang van het zh bevallen ooit
en ik zie dat er 25min tussen zit… wij wonen hier op 10min van het zh, best veel zh als je in de bewoonde wereld woont , hoe het er op de buiten aan toegaat, weet ik ook niet, wel een leuke vraag
Dat had je snel voor elkaar Babylover 8) :thumbup:
Van harte hoor :inlove: :inlove:
Leuke vraag ook :mrgreen:
Gewoon op tijd naar het ziekenhuis gaan.
Bij nummer 2 was ik ook blij dat het ziekenhuis niet te ver lag. Om 16:05 vertrokken, om 16:20 aangekomen op de materniteit afdeling en om 16:40 was Lene al geboren.
Groeten
Ilse
Mijn schoonzus is gewoon thuis bevallen, dat wilde ze graag. Ik moet er wel bij zeggen dat ze op 2 km afstand van de grens af woont, maar ze werd begeleid door een Belgische verloskundige.
Idd gewoon snel zijn! :mrgreen:
Heb ook al verhalen gehoord van mensen die in de auto al bevallen waren en zo…
Wij kunnen er overigens ook voor kiezen om thuis te bevallen maar dat wordt niet zo vaak gedaan zoals in nederland.
Mijn 2 zussen zijn thuis bevallen en hebben dat als heel prettig ervaren.
Ik wilde dat ook maar mijn vriend durfde dat niet…
Mijn water is trouwens in de auto gebroken, net voor het ziekenhuis.
Om 17.30u begonnen bij mij de weeën, rond 19.15u waren we in het ziekenhuis en om 20.38u was Broes daar!
Zwijmel, 5 jaar en 2 dagen geleden dus! :inlove:
ik zit beval zelf ook in het ziekenhuis en mn laatste 2 bevallingen waren super snel ik weet nu dta we nu echt heeeeeeeeeel snel in de autio moeten springen en karren maar, de bevalling is 2 keer om dezelfde tijd begonnen erg apart.
maar de verlos in t ziekenhuis zegt ook als jehet dus niet rede en onderweg bevalt dan ervoor zorgen dat je kindje warm blijft dat is heeeel belangrijke en dan heel snel doorrijden naar t zh
Ik ben in Duitsland zwanger geweest en bevallen en daar gaat het vergelijkbaar met Belgie volgens mij.
Een supersnelle bevalling moet je zien als een bevalling waarbij je zo snel bevalt dat de vk niet eens op tijd kan komen. Dus dan sta je er alleen voor, net zoals in Nederland.
Anders ga je of ruim op tijd naar het ziekenhuis of als het heel acuut is bel je de ambulance en die zijn er net zo snel als een vk in Nederland.