hoesten

Ivan hoest alweer 14 dagen, met name 's avonds is het drama. HIj hoest zo erg dat hij er van gaat kokhalzen.

Hoe lang mat dit duren. We zijn al gestart met bisolvon maar het helpt niks.

Is hij ook echt ziek dan?

Ik zou anders gewoon morgen even met de ha bellen

Hij heeft vorig weekend behoorlijke koorts gehad en nu s avonds nog verhoging.

In mijn boek éerste jaar voor dummies :lol: :oops: staat:

Verkoudheid

Symtomen, verstopte of loopneus, hoesten, lage koorts in de eerste 48 uur (tot 39), verminderde eetlust, slaperigheid, besmettelijk.

Behandeling,

symtomatisch behandel je een verstopte neus, hoest en koorts met vrij verkrijgbare medicijnen, je kunt een vochtverstuiver gebruiken in de kamer van het kind, om zijn luchtwegen vochtig te houden.

Bel de dokter: als je baby koorts heeft (39), en jonger is dan 3 maanden of ouder is en langer dan 3 dagen hoge koorts heeft (meer dan 39). Als hij chronisch verkouden is, gedurende langetijd niet wilt eten of zijn eetlust steeds minder word (kan een aanwijzing zijn voor infectie), Een gebruikelijke infectie is een middenoorontsteking,

DIt is met een verkoudheid, Ivan hoest alleen?

nee het loopt zijn neus uit :sick: :mrgreen: staat al een ui op zijn kamer, zijn wezen stomen. Neusspray

@Karin1981 wrote:

nee het loopt zijn neus uit :sick: :mrgreen: staat al een ui op zijn kamer, zijn wezen stomen. Neusspray

Bedje omhoog?

Fluimucil junior werkt echt geweldig en werd ook door onze k.a aangeraden :thumbup:

Onze bink hoeste ook zo erg zelfs zo hard dat er bloed bij zat en idd ook moest kokhalzen.

Na 1 dag was er al verbetering.

maar als hij als zo lang hoest zal ik voor de zekerheid toch even de ha bellen hoor.

Joey hoest ook zo erg en we hebben van de ha het advies gekregen om hoestsiroop met thijm te gebruiken.

Hij slaapt weer heerlijk de nachten door :slight_smile: dus bij ons helpt dat in ieder geval wel. Voor de rest smeer ik Luuf op zijn borst en rug.

Ik zou ook zowizo even contact opnemen met de ha

Liever 10 keer teveel dan 1 keer te laat

Vooral ook omdat hij savonds wel steeds last heeft van een verhoging

Wie weet zit er ergens een ontsteking

Kijk uit met hoestdranken.

Ik belde namelijk vorige week de hap op om te vragen of L.R. een hoestdrank mocht. Dit mag dus niet. Ze zijn erg terughoudend met hoestdranken bij kinderen onder de 4 jaar omdat het bij die kleintjes niet duidelijk is om wat voor soort hoest het gaat. Kriebelhoest, natte hoest, droge hoest, hoesten waarbij slijm naar boven komt.

Ze hebben aangegeven voordat je een kleintje een hoestdrank gaat geven, eerst te bellen naar de hap of ha om te vragen of het wel mag.

L.R. mag het namelijk absoluut niet. Dit ook omdat hij dus slijm ophoest en door een drankje dit nog veel erger kan worden en dus letterlijk kan stikken in zijn slijm.

hier zijn we met t.l. naar de ka geweest omdat ze toen vanaf haar geboorte al heel veel hoeste. en idd ook zodra ze ging liggen. De ka vertelde dat als ze gaan liggen het snot e.d. achter in de keel komt (kan al van 1 druppeltje komen) en dit een hoestprikkel geeft. Dus ik zou er niets voor geven, ja ui kan je wel doen en stomen e.d. maar geen hoestdrank, werd hier ook afgeraden door ka!

Dankjullie wel meiden Ik ga maandag bellen met de HA, hij grijpt namelijk ook weer steeds vaker naar zijn oortjes.

Bedje staat al omhoog. En stomen en ui laten we nog staan.

Deb, ik wist dat het niet mocht tot 1 jaar maar niet dat het eigenlijk afgeraden wordt tot 4 jaar. Dankje wel

kan je nu niet bellen? Anders zit je wellicht van het weekend bij de hap…

oh ja hahaha tis nog geen weekend :wall: :mrgreen: alleen is mijn ha er maar tot 13.00 dus dat schiet niet op

haha zwanger hé??? Hopen dat het meevalt het weekend en anders maar naar de hap! :-*

De tip voor het hoesten… zoutwater spoelen in het neusje. Doordat het snot in het keeltje komt (zoals Cariska al zei) gaan ze hoesten. Door het zoutwater spoelen haal je het meerendeel van het snot weg en kunnen ze wat vrijer ademen zonder te hoesten. Hier doen we met L.R. elke keer voordat hij gaat slapen, zoutwater spoelen. Het beste is het om met een spuitje te doen en dan 1 ml per neusgat richting het andere oor te spuiten, in 1x leeg spuiten. Je kan ook een spray gebruiken, maar deze hebben een minder effect dan een spuitje.

thx voor de tip Debbie.

Hoe is het nu met je mannetje???

gr. Lau

Ik vroeg mij ook af hoe nu het je mannetje gaat