Hoesten.

Ik heb een vraagje, wist zo snel even niet waar ik hem moest posten.



Ik hoest me helemaal ziek op het moment, dat ik gewoon snachts niet kan slapen. Nou zijn daar tabletten voor, maar die mag je als je zwanger bent volgens mij niet slikken.

Heeft iemand enig idee wat ik hier tegen kan doen? Want door het hoesten krijg ik heel erg hoofdpijn. Voel me slap, en kan af en toe echt niet vooruit komen.



groetjes!

Misschien bij een reformwinkel? Iets homeopatisch of zo.



Vervelend dat je niets anders mag hebben als je zwanger bent.



Succes in ieder geval.

5. Kan ik codeïne gebruiken als ik zwanger ben, wil worden of borstvoeding geef?



Zwangerschap

U kunt codeïne gedurende enkele dagen veilig gebruiken in een hoeveelheid van niet meer dan 20 mg codeïne per keer. Gebruik het echter niet vlak voor de verwachte bevallingsdatum. Op deze manier is het al jarenlang gebruikt door zwangere vrouwen, zonder nadelige gevolgen voor het kind.






Codeine is best prettig, zeker als je uitgeput raakt van het hoesten :wink: WEL eerst overleggen met huisarts!!!

Beterschap :hug:

Ik zou voor alle zekerhied even de HA bellen… Ik zou geen risico nemen.

Kussen ónder je matras, zodat je wat hoger ligt. Doet hier wonderen zowel voor de kids als mij :slight_smile: . Veel beterschap!

honing dropjes werken bij mij ook en warme melk met honing :sick: iets minder maar t helpt wel



en ja ik ben niet zwanger dus hier gelukkig doet de codeine zn werk goed

al zit me neus ook vol dus die hoofdpijn is er ook bij mij



sterkte :hug:

codeine krijg je ook niet zonder recept van de huisarts,



Maar je staat af en toe versteld wat zwangeren vrouwen voorgeschreven krijgen !



Ik kreeg temazepam voorgeschreven tijdens mijn zwangerschap :wink:







gr melanie

Ik had iets van de drogist, homeopatisch… maar of het echt werkte…

kruidensnoepjes zuigen en tijmsiroop gebruiken en dan hopen dat het snel weer verdwijnt.



gr Leonie

Oke dank julliewel! Ik ga morgen even naar de HA, want heb ook de hele dag in bed gelegen, niks voor mij. :thumbdown:

Huisarts gaat vanmiddag naar mn longen kijken, want als ik nou hoest krijg ik steken in mijn bovenbuik. Dat vind ik best wel eng…

Ik heb een infectie in mijn longen, oid. Ik mag er in iedergeval niks voor slikken, omdat er normaal een anti biotica voor is. Dus ik denk dat ik nog wel een week plat lig. In ieder geval bedankt! :slight_smile:

Ik heb zelf ook steeds last van een ‘‘kriebelhoest’’, soms ineens weer weg, en daarna ook ineens terug.

Ik drink daarvoor thee met honing (moet goed zijn tegen hoesten), en bij mij werkt het ook.

Ik ben op dit moment ook snotverkouden, inclusief lekker veel hoesten. Van de verloskundige mag je gewoon hoestsiroop en van die bruistabletten. Er staat volgens haar bij bijna alle medicijnen die je bij een drogist koopt dat je het aan de huisarts moet vragen, maar dat is niet zo nodig zei ze. Dat is meer om zichzelf in te dekken.

Maargoed, hoestdrankjes enzo mag dus gewoon.

Hoe is het nu met je?

Stukken beter gelukkig! Merk wel dat ik er af en toe een rem op moet zetten, daar heb ik moeite mee. Ik wil veel te veel, moet ik afleren. Maar heb wel een week plat gelegen, dus goed afgeleerd. Maar ben nu van het hoesten af, gelukkig! :smiley: