Hoesten

Sinds een week of 2 zijn Julin en Jokkum verkouden. We hebben in het begin 2 brakke nachten gehad door het vele hoesten en wakker worden, maar dat was over…dacht ik. Sinds een nacht of 4 is vooral Julin zo verschrikkelijk aan het hoesten, het lijkt wel een bootwerker. Soms is het zo erg dat ze er in blijft hangen en er zelfs met kokhalzen niet uitkomt. En dan zit ik midden in de nacht rechtop in bed. :shock:



En sinds vanavond begint Jokkum ook al zo erg te blaffen. Ben net naar boven gehold, omdat ze samen verschrikkelijk geluiden produceerde. :shifty:



Iemand goede tips? Hoofdeind omhoog werkt niet, want ze liggen niet de hele nacht dezelfde kant op. Hoestdrank ook al eens geprobeerd maar dan zijn ze een week lang aan het water( is geen diarree meer te noemen zo dun)

Ik zou zeggen naar de weekendarts. Ik ben met Joost ook maar gegaan toen hij kokhalzend en enge rochelen probeerde alles we te hoesten.



Hij hield er meteen een antiobioticumkuurtje aan over Beter een keertje voor niks gereden dan zo het weekend door misschien, maar dat kun jij beter beoordelen dan ik



Sterkte en beterschap ! :thumbup:

Zou ook even een arts naar de longen laten luisteren. Misschien hebben ze wel een ontsteking (bronchitus ofzo) en dan hebben ze een ab kuur nodig.

Echt tips heb ik helaas niet…ja hoofeind omhoog, neusspray, luuf, zeg maar de standaard huis tuin en keuken dingen. Yuri heeft zijn puffers en die helpen ook, maar die heb je niet zomaar in huis :wink:

Hoi meid,



ik zou ook echt naar de weekend arts gaan want dit klinkt al een bronchitis… Mijn zoontje heeft het ook meerdere keren gehad en kreeg inderdaad oko een anti-biotica kuurtje.



Sterkte ermee



celes

wat ik hier altijd haal bij de apotheek (tis niet bij de drogist te koop) zijn balsoclase E zitpillen voor de hoest.

Overdag geef ik hoestdrankjes en savonds bij het naar bed gaan die zetpillen.Werkt perfect.Thomas heeft ze een keer gekregen toen hij last van bronchitus had en sindsdien heb ik ze altijd in huis.

Je hebt ze voor kids tot 3 jaar en van 3 tot 12 jaar.

Succes.

Anne had ruim 3 maanden zo gehoest (vanalles geprobeerd ook via huisarts) eer de huisarts dacht: ach, ik zal dr eens een kuurtje geven, en binnen een week was het over :evil: …dat kuurtje had wel wat maandjes eerder gemogen.

oooo Huisartsen grgrgr ik kan er ook ene heel boek over schrijven

Ben niet naar de huisarts gegaan, want het weekend ging al stukken beter. Maar nu is de oudste voor het slapen gaan weer zo aan het blaffen.



Ga die zetpillen in ieder geval ook halen voor de tweeling…hoef ik bij de oudste niet meer mee aan te komen hoor, dan hangt ze in de gordijnen. :lol:

Ontsnotten! De slijm die zich ophoopt in de holtes door verkoudheid ‘druppelt’ 's avonds bij het liggen in het keeltje en irriteert de luchtwegen wat voor hoesten zorgt. Dus zoutoplossing en ontsnotten, en dat meerdere keren per dag, wordt het hoesten stukken minder van.

Haha Jasja je zegt het zo simpel; ontsnotten :mrgreen: .

Ik denk dat ik Stijn dan eerst onder narcose moet brengen :mrgreen:

Leuk woord voor scrabble :lol:



Maar hier zou dat ook ontaarden in drama’s!! Zodra ze het ontsnotzuigdingetje al zien gaan ze gillen. :think:

hier helpen de druppeltjes van tussikind van VSM heeeeeeel goed!!! de apotheek hier beveelt dit ook aan.

Ons zoontje had het van de week ook zo vast zitten en zo’n droge hoest, de hele nacht lang ook…het ging aan een stuk door. de druppeltjes gegeven en de dag erna was het hoesten bijna over en de snottebellen (sorry voor dit onsmakelijke) stroomden er de hele dag uit. de zakdoekjes waren niet aan te slepen. Ik heb zulke goede ervaringen met tussikind, voor mij echt een wondermiddel.

Ben vanmiddag toch maar naar de huisarts geweest, want het was al 2 nachten raak met hoestbuien van dik 2,5 uur incl spugen.

Kreeg een receptje mee en wat krijg ik bij de apotheek? TADAAAAA, Noscapine-siroop. Dat had ik zelf dus al gegeven en hielp niet. :think:



Maar nu heeft ze dus vanavond het eerste beetje gehad(weer, maar dan uit nieuwe fles) en heb haar nog niet gehoord. Meestal begint de avond ook met blaffen…zou het dan toch? :pray:

De zetpillen van balsoclase heb je ook gewoon in siroop vorm.



De meiden hier vinden het :drool: enhet werkt echt heel goed!

Kan je kopen bij de apotheek!



Hopelijk helpt het en heb je weer een rustige nacht!