Hoi allemaal,
Ik heb een vraag, mijn dochtertje Kathy is regelmatig verkouden sinds zij op het dagverblijf zit :? maar goed ik heb al van meerdere mensen begrepen dat dit eigenlijk normaal is het eerste half jaar dat ze op een dagverblijf zitten.
maar goed mijn vraag is eigenlijk meer of meerdere mensen het herkennen dat als hun kindje zo verkouden is dat ze dan door het hoesten spugen. ik heb nu in 1 week 3 keer gehad dat ze dan haar fruit had gegeten en vervolgens moet hoesten en dan komt het er weer uit.
ze heeft wel veel slijm waardoor ze dus hoest en dat kan ze niet zo goed kwijt dus ik denk dat ze daardoor dan moet spugen.
ze is verders niet ziek ze is ook gewoon vrolijk en lekker aan het spelen.
graag hoor ik jullie ervaringen.
groetjes froukje
Het klinkt me niet vreemd in de oren hoor, net naar kdv, veel verkouden, hoesten en spugen doordat er slijm omhoog komt. Misschien een smerig vraagje, maar wat is de kleur van het slijm? Het kan zijn dat het een hardnekkige verkoudheid is die steeds de kop op steekt. Volgens mij moest het slijm gewoon doorzichtig of geel van kleur zijn. Als het groen is, kan het een ontsteking zijn, waardoor ze er last van blijft houden.
Maar het hoesten icm spugen is volgens mij niet vreemd. Het slijm moet er toch uit, vandaar die hoestprikkel. En als je net gegeten hebt en je maagje zit vol, dan komt daar tijdens het hoesten ook nog eens extra druk op te staan.
ja het slijm wat uit haar neusje komt is doorzichtig op dit moment maar is ook wel groen geweest ik was toen al bij de dokter geweest maar meer omdat ze toen ook echt bromde en heb daar toen een pufje voor gekregen maar gelukkig bromt ze nu niet meer zo en is het gewoon een normale verkoudheid.
zlleen tja idd het is voor hun natuurlijk moeilijk om het slijm kwijt te kunnen. maar ik vind het zo zielig :? als dan dus ook haar eten er weer uitkomt maak me dan snel zorgen maar goed nogmaals ze oogt verder niet ziek is gewoon zoals ze altijd is en heeft geen koorts of zo en dan gaat het weer 2 dagen goed en dan gebeurt het weer 1 keer.
bedankt voor je reactie wel fijn om te lezen dat het niet onbekend klinkt
komt volgens mij veel vaker voor dat kindjes door hoesten gaan spugen. collega van mij heeft het ook heel erg gehad met hun oudste, was heel zielig. Bij de eerste de beste verkoudheid hield hij bijna niets meer binnen…
Je vindt het zielig (begrijpelijk), maar volgens mij is je kindje alleen maar opgelucht als het slijm kwijt is. Of daar nu wat eten bij naar buiten komt… maakt niet uit. Je zegt toch zelf dat ze vrolijk is?
ja idd dat is helemaal waar daar heb je gelijk in.
en idd je merkt daarna ook wel dat ze opgelucht is want dan hoest ze een tijdje niet meer dus is ze het echt kwijt.
groetjes froukje
Hoe ademt ze? Pieperig en zagerig, of gewoon onhoorbaar? Het RS seizoen is weer aangebroken , en Rick heeft hierdoor van de week 2 nachten in het ziekenhuis gelegen. Ook hij spuugt na z’n voeding door het hoesten.
Belangrijk is dat ze genoeg binnenhoudt, zodat ze niet uitdroogt.