Goedemorgen!
Danique is al een aantal dagen flink aan het hoesten. Ze heeft echt hoestbuien, gisteren zelfs tot spugen aan toe.
Ik wil graag hoestdrank gaan halen in de hoop dat dat wat helpt, we hebben wel tijmsiroop in huis maar dat helpt niet de hoest te verlichten.
Hebben jullie tips wat echt een goede hoestdrank is voor droge en/of kriebelhoest??
Alvast bedankt!
thijmsiroop is toch de beste voor kleine kindjes… en als ie overgaat naar vastzittende is bisolvon druppels een heel goede! Ik heb ook wel eens gehoord van balsoclase zetpillen, maar hier nog nooit gebruikt
idd de bisolvon. Ze zijn eecht gooooor. Maar beetje mengen door het drinken en het gaat op. Ik merk daar echt verschil in. Gewone hoest siroop gebruik ik niet tegen hoesten. Het verzacht de keel nl alleen maar. Ik geef voor keelpijn altijd een theelepel honing ( aan de oudste dan he) verzacht lekker lang.
Tijmsiroop is voor droge hoest en Bisolvon is voor erge
slijm bij het hoesten.
Zou in jou geval toch de Tijmsiroop blijven geven.
En anders zou ik zeggen laat je bij de apotheek of drogist even
voorlichten m.b.t hoestdrank o.i.d.
Anne heb ik laatst fluimiciel (?) gegeven en dat werkte perfect (we zijn eigenlijk niet zo van de hoestdrankjes, maar ook Anne had er erge last van tot overgeven toen). Dat is een teken dat er veel slijm vastzit dus je iets moet hebben dat het slijm los maakt, dat los je niet op met een tijmsiroop. Dus even langs de aoptheek gaan en kijken wat ze aanraden, ik dacht dat wat ik voor Anne had pas vanaf 3 jaar mag, dus die zal afvallen. De huisarts kan ook iets voorschrijven. Beterschap in elk geval.
Balsoclase hoestdrank, deze remt namelijk de prikkel. Het is de enige vind ik die echt goed werkt. (je hebt ze ook in zetpilvorm).
Let op want van bisolvon kunnen ze maagklachten krijgen, heeft I heel erg gehad, die reageerde er heel sterk op.
We gebruiken soms Bisolvon bij vastzittende hoest. Maar of dat echt helpt?
Laatst had Laura echt zo’n droog prikkelhoestje, en hadden we Dampo voor droge hoest gekocht - daarvan kan ik alleen maar zeggen: NIET DOEN!
Laura reageerde er heel sterk op, kreeg echt een soort allergische reactie en zat ineens onder de rode plekken, een beetje alsof ze in de brandnetels was gevallen. Gelukkig trok het snel weer weg, maar dat spul is blijkbaar iets te heftig.
Volgens de huisarts hadden we beter Tussistin kunnen gebruiken voor droge hoest.
Ik las overigens ook op internet dat gewoon een lepel honing net zo goed helpt, dat vormt een laagje in de keel en dempt de hoestprikkel (zeggen ze - baat het niet dan schaadt het niet he)
Uiteindelijk schreef de huisarts ons op dat moment Ventonil (of Ventolin?) voor, een spray die je moet inademen (tegen bronchitis).
Ik ben zelf niet zo snel van naar de huisarts gaan bij een verkoudheid, maar goed, na 4 weken aanmodderen met hoestdrankjes, toch maar een keer wel gegaan. En gelukkig maar, want het hoesten is meteen een stuk minder geworden.
Dus, misschien toch even een afspraak maken?
wij gebruiken…
prospan daar staat zo’n klimop blad op…
dat is geweldig dat is voor alle soorten hoest (vastzittend/kriebel) en is zeer geschikt voor kinderen… . ik zweer erbij het is bij ons bij de DA te koop het is niet vies en er zit geen suiker en geen kleurstoffen in…