hoestdrank en wiegendood

hallo,

Silve is al een tijdje niet lekker… ze heeft een paar dagen koorts gehad,is verkouden en hoest heel erg.

Maandag ben ik met haar naar de dokter geweest, ze heeft slijm op dr longetjes…niet echt ernstig gewoon een uit de hand gelopen verkoudheid, als de koorts aan zou houden moest ik weer even bellen.

hoestdrankje wilde ze niet geven want dat verhoogd de kans op wiegendood???

inmiddels heeft Silve geen koorts meer, ze eet weer, drinkt weer… loopt weer lekker rond… maar ze is nog snotverkouden en hoest nog steeds …

ik lees eigenlijk dat er wel degelijk hoestdrankjes gegeven worden aan jonge kinderen.

ik zou Silve ook zo graag iets geven om het hoesten wat aangenamer te maken en dat ze het slijm wat beter kwijt kan…

wordt het vaker gezegt dat hoestdrankjes wiegendood veroorzaken?? en wat geven jullie je kleintjes als ze zo hoesten???

nou nog nooit van gehoord eigenlijk :think: kan je niet googlen op hoestdrank jonge kinderen ofzo ?

hoestdrankje ( en ik meen ook die hoestzetpillen) kan versuffen en de ademprikkel remmen.

ik geef niks tegen het hoesten.

bed flink omhoog met boeken en opgerolde handdoek onder het matras.

beterschap!

oooh gekke s*it dan !! ik gaf niek ook nooit iets miss een zetpilletje ofzo om em gewoon te laten slapen en een ui onder zn bed.

laat maar zitten die hoestdrank :thumbdown:

jah mijn idee , weg met de hoestdrank voor minimensjes !!

Gatsie zeg… ik gaf mijn dochter dus wel hoestdrank…

Niet meer dus. :thumbdown:

ik heb wel eens druppeltjes gegeven van vsm.

natas

Zou dit dan ook gelden voor tijmsiroop :think: ? Is ook tegen de hoest… maar wel op natuurlijke basis

Er bestaat sowieso geen 1 hoestdrank waardoor het hoesten overgaat. Het kan eventueel wat verzachten maar het geneest niet. Bij grote mensen niet dus bij die kleintjes ook niet.

nee een hoestdrank zorgt er niet voor dat de hoest-oorzaak weggaat… maarrrrr… noscapine dempt wel de hoestprikkel, bij droge hoest, zodat je je niet de longen uit je lijf hoest zonder productief slijm… en broomhexidine zorgt er voor dat het slijm in je longen minder taai wordt zodat het makkelijker op te hoesten is… Dat zijn werkzame stoffen in de drank, pillen, zetpillen of zuigtabletten. die helpen wel degelijk in meer of mindere mate.

Ik zou soaieso niets geven :wink:

Fieke mist n long en er zit slijm in dr longen. Als ze al n paar nachten niet heet geslapen dan krijgt

ze n hoestzetpil, maar anders dan is t juist heel goed om te hoesten, want dan kunnen ze t slijm uit

de longen hoesten en gaat t daar weg. Als je ze iets geeft dan remt dat t en natuurlijk is t heel zielig

als ze zo hoesten, maar dat slijm in de longen is n goede voedselbodem voor bacterien en daarom

krijgt Fieke ook dagelijks (sinds juni) antbiotica :wink:

ik zat zelf ook niet aan een hoestprikkeldempende siroop te denken hoor :wink: meer aan een slijmoplossende zodat ze het slijm wat beter op kan hoesten aangezien ze nog niet zoveel kracht heeft om het op te hoesten.

ik heb nu iets homeopatisch dat verzachtend voor dr keel is, gister had ze alleen wel weer een klein beetje verhoging… (38,1) vanochtend een vrolijk meisje uit bed gehaald :thumbup: snottebellen worden volgens mij ook wat minder, heb nog niks van dr gezicht af moeten vegen iig :wink:

beetje jammer dat ik nu ziek ben :?

hoi,

ik geef merlijn als ie hoest en verkouden is Tussikind van VSM, hij knapt er meestal wel van op.

liefs van Rose :-*

Hier ook Tussikind van VSM, veel minder akelige hoestjes en daardoor wordt er beter geslapen :thumbup:

@Marcella1975 wrote:

Hier ook Tussikind van VSM, veel minder akelige hoestjes en daardoor wordt er beter geslapen :thumbup:

dat geven wij hier ook. de hoest gaat er niet van over maar het verzacht wel…

k geef hier mijn dochter vanaf 3 maand al hoestdrank. Ik ben begonnen met druppels van bisovlon en nu ze ouder is zit ze aan de prospan. Als ik haar niks geef zal ze stikken zo hoesten als ze doet.

Ongeveer wekelijks krijgt ze op dit moment wel twee/drie dagne hoestdrank, waardoor ze weer eenp aar dagen beter is, en na drie dagen weer beter begint ze vaak weer openieuw met hoesten ed. Het geeft gewoon verlichting. Ze heeft vaak van die kriebelhoest, icm ontzettend veel slijm. Dus dat hoest wat makkelijker op en het voelt niet zo benauwd.