Na hier op kok in verschillende topics gelezen te hebben en ook in het bezit te zijn van het 'in 3 dagen zindelijk programma" heb ik de stoute schoenen aangetrokken.
Het 3 dagen programma leek we wat te hoog gegrepen, en ook behoorlijk intensief, dus ik heb er mijn eigen draai aan gegeven.
Yinthe gaf al een tijdje aan dat ze geplast had, dus ze voelde het al wel.
Gisteren zijn we serieus begonnen met de zindelijkheidstraining.
Ik vraag tig keer per dag of ze moet plassen en zeg dat ze het papa/mama moet zeggen als ze moet plassen.
Ook zet ik haar op vaste momenten op de wc (als ze uit bed komt of gaat slapen bijvoorbeeld)
Het resultaat: gisteren 1 ongelukje en 3 plasjes op de wc.
Vandaag zo’n 8 plasjes en 1 poepje op de wc.
Tijdens het middagslaapje en de nacht doe ik nog wel een luier aan.
Vanmorgen was ze behoorlijk nat.
Vanavond riep ze me toen ze al een tijdje in bed lag, ze moest plassen.
Omdat ze voor het slapen niet zo heel veel heeft gedronken en zelfs nog een keer uit bed is geweest en een plasje heeft gedaan verwacht ik dat ze morgenochtend niet echt heel erg nat is.
Voorlopig richten we ons op het overdag zindelijk zijn.
Als dat goed gaat beginnen we met de nachten.
Kort samengevat: Papa en mama zijn heel erg trots op hun grote kleine meid. :inlove:
Oké, we zijn er nog lang niet, maar het begin is er :dance:
ZO hee wat knap van Yinthe! Super!
Hier vandaag begonnen, en het viel me eigenlijk wel mee. Wel wat ongelukjes, en ik moest hem er vooral aan helpen herinneren om te gaan plassen waardoor het af en toe dan ook lukte, maar begin van de avond ging hij op eigen initiatief en plaste! :dance:
Dat herinneren doe ik ook steeds hoor.
Als ik dat niet gedaan had dan waren er hier ook meer ongelukjes gebeurt.
Ik weet dat het erbij hoort, maar ik baal wel van die ongelukjes :oops:
Nou ja, van het opruimen dan.
Ja das minder, maar hoort erbij. Ik heb een superpak keukenrollen in de kast staan :mrgreen: en dat i.c.m. lekker in de tuin spelen scheelt al een hoop haha!
En moet zeggen dat hij de hele dag niet heeft gepoept :shifty: dus dat hoefde ik niet op te ruimen vandaag
Ik was net even boven terwijl Yinthe beneden aan het spelen was.
Kom ik weer beneden zegt ze “pas daan”.
Ze zat braaf op het potje met haar onderbroekje nog aan :lol:
Ik reken dit niet als ongelukje want ze begrijpt heel goed hoe het werkt, ze is alleen “vergeten” haar broekje uit te doen.
Dat moeten we haar dus nog even leren.
Erg goed hoor van haar :dance: en idd ze begrijpt het dus goed toch al want ja ze is net pas 2 jaar :thumbup:
Vanmiddag ff boodschappen gedaan.
Voor de zekerheid toch een luierbroekje aan gedaan.
Toen we een uurtje later thuis kwamen was het broekje nog droog en heeft ze netjes een plasje op de pot gedaan. :dance:
Yinthe heeft ook nog even in haar blote billen gelopen.
Ze is toen 2 keer zelf op het potje gaan zitten om te plassen.
We moeten toch maar even gaan oefenen met het aan en uit doen van het onderbroekje.
Ze krijgt hem nog niet over haar billen.
Dat krijg je hè als je van die dikke billen hebt :mrgreen:
Hihi hier ook het billenprobleem…!
Goed hoor!!
Tejo is inmiddels 3 en dikke billen heeft hij niet, echter in het begin had hij ook moeite (en eigenlijk nog steeds een beetje ) met zijn broek en onderbroek optrekken.
En Tejo heeft idd ook een keer staan plassen met zijn onderbroek nog aan :lol:
Fijn te lezen dat het zo goed gaat en ook met je eigen draai eraan Elk kind is nu eenmaal anders. En duurd het wat langer dan 3 dagen dan ook prima toch :thumbup:
Ik vind het ook hartstikke tof dat het zo goed gaat, ook ik zie zoveel verschil met het aanmodderen hiervoor :roll:
Hier nu eigenlijk nog steeds alleen nog het poepen en de nacht :roll: Maar och, ik heb geduld.
Alleen voor de nacht krijgt Tejo nu toch weer een luierbroekje aan, maar we behandelen het alsof het een onderbroek is (en je bed wordt er niet zo nat en vies van, alleen je billen )
:-* Liefs, Evelien :vlinder:
Ik denk dat ik Yinthe overdag officieel zindelijk mag noemen.
Ze heeft sinds vorige week vrijdag geen ongelukjes meer gehad :dance:
We vragen ook steeds minder of ze moet plassen.
Ze komt zelf naar ons toe.
Donderdag in de auto zei ze ook dat ze moest plassen.
We moesten nog een klein kwartiertje rijden, dus ik dacht dat ze het wel in haar luierbroekje zou doen (die had ik voor de zekerheid toch maar even aan gedaan), maar nee hoor ze was droog toen we in huis kwamen TROTS
Alleen in bed (overdag en 's nachts) plast ze nog in haar luier.
En af en toe poept ze ook nog weleens.
Wat is dat ineens vies zeg, als je al gewend was dat ze het ook de wc/potje doet :sick:
Maar goed, we zijn al blij dat het overdag zo goed gaat.
Yinthe is tenslotte net 2.
Voor de nacht wil ik Yinthe nu ook een luierbroekje aan gaan doen.
Als ze dan eens roept dat ze moet plassen dan is het niet zoveel werk.
We laten de slaapzak dan ook uit, scheelt ook alweer.
Durft Tejo niet op de wc/pot te poepen, of voelt hij niet dat hij moet?
Het gaat hier heel goed.
We vragen helemaal niet meer of Yinthe moet plassen (behalve wanneer ze druk aan het spelen is en al een tijdje niet geplast heeft)
Vorige week heeft ze wel een ongelukje gehad, maar toen was ze moe en kon niet zo snel bij de wc komen.
Kan gebeuren.
We gaan binnenkort op vakantie, en moeten dan zo’n 1 1/2 uur rijden om op de plaats van bestemming te komen.
Ik heb overwogen om voor de zekerheid een luierbroekje aan te doen, maar ik denk dat we de gok gewoon moeten wagen.
Voordat we weg gaan laten we haar nog een keer plassen en we geven niet teveel drinken.
Dan moet het goed komen.
En als ze zegt dat ze moet plassen dan zeg ik dat ze het op moet houden.
Dat gaat over het algemeen heel goed.
Lotte, bij de hema heb je van die bedzeiltjes. Misschien die op maat knippen, zodat die onder in de autostoel past en daar een badhanddoek eroverheen. Dan heb je wat meer bescherming voor je autostoeltje, mocht ze toch plassen!
Verder: goed zeg! 2 jaar en al zindelijk! :dance:
Goed idee.
Zo’n zeiltje heb ik volgens mij nog wel, dus die kunnen we dan mooi gebruiken.
Het gaat hier erg goed.
Yinthe heeft bijna geen ongelukjes en plast en poept overdag netjes op het potje of op de wc.
Bij de Hema heb ik speciale broekjes gehaald (van binnen badstof en van buiten plastic) die we haar tijdens haar middagslaapje aan doen.
Een gewoon onderbroekje durf ik nog niet zo goed.
We leggen haar in bed met de mededeling dat als ze moet plassen het op het potje (dat op haar kamertje staat) moet doen.
Af en toe gaat het goed :dance:
's Nachts heeft ze nog een gewoon luierbroekje aan.
Vanavond werd ze huilend wakker, bedje nat.
Wat was nu het geval.
Ze heeft eerder vanavond een plasje gedaan op het potje (ik wist niet dat ze zelf het luierbroekje al uit kon krijgen) maar ze kreeg haar broekje niet meer goed aan.
Die zat dus halverwege haar billen.
In haar slaap heeft ze geplast en dat is langs het luierbroekje gegaan.
Ik heb haar verdroogd en toch maar het “plastic broekje” aan gedaan.
Die kan ze wel weer zelf opmhoog doen.
Ben benieuwd of er morgenochtend een plasje in het potje zit.
Ff ego hoor.
Kom ik vanmorgen bij Yinthe op haar kamertje, zit er en hele grote plas in het potje en zit Yinthe in haar blote billen op bed (ze heeft nog moeite om haar broek weer aan te krijgen)
Ik ga op zoek naar het luierbroekje dat ze 's nachts aan heeft en vind hem in bed… DROOG!!! :shock:
Ook haar pyamabroek en bed zijn droog.
Ben zo trots op die kleine meid.
Ik verwacht niet dat ze vanmiddag en komende nacht weer droog zal blijven, maar dat het haar 1 keer gelukt is vind ik super :dance:
Zal ik haar vanmiddag in haar gewone onderbroekje in bed leggen :think: