Hoera, hoera in 1 keer zwanger!

Hallo allemaal! Sinds circa 3 jaar heb ik een kinderwens, bij mijn vriend kwam dit pas op november 2012! Vanaf januari 2013 besloten we er echt voor te gaan, ik had alles geregeld, had me ingelezen en was bij de huisarts geweest die mij verteldde dat het nog wel eens 10 maanden zou kunnen duren en dat ik niet teleurgesteld moest worden als het niet in 1 keer lukte, net zoals de rest van mijn omgeving mij verteldde!

Nou heb ik 3 zwangerschapstesten gedaan en die wezen uit dat ik hartstikke zwanger ben.

Een moment van ongeloof, want we hadden TOTAAL niet verwacht dat ik in 1 x zwanger raakte.

Ik ben echt heeeel erg blij (ben nu 5 weken en 3 dagen) maar ik kan het nog steeds niet goed geloven. Heb verder ook nergens last van, behalve pijnlijke borsten.

5 maart hebben we een afspraak bij de verloskundige en de eerste echo (ik ben dan 8 weken en 4 dagen)

Mijn vriend kan het ook maar moeilijk bevatten!!! Nu maar af wachten tot 5 maart, kijken of alles goed gaat en pas dan kan ik echt GELOVEN dat ik zwanger ben!

Momenteel leef ik op een roze wolk, en ben onwijs dankbaar dat ik dit mag mee maken, en zo snel, ik ben zo dankbaar en geniet van elk moment. :inlove:

Gefeliciteerd, fijn dat het in een keer raak is! Geniet ervan!

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!!

@Amy82 wrote:

Gefeliciteerd, fijn dat het in een keer raak is! Geniet ervan!
Ik vind je zo moedig. Het moet zo confronterend zijn voor je :-* :hug:

Ontopic: Gefeliciteerd. Tsja, bij de 1 lukt het wel en bij de ander niet… Ik was bij de 1ste dochter na 2de ronde zwanger en bij de 2de gelijk.

Bevatten doe je pas als je echo hebt gehad idd… Het liefst schreeuw je uit alle daken maar het kan altijd nog anders aflopen :slight_smile:

Super voor je!!

Gefeliciteerd! :slight_smile:

@aapie wrote:

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! alleen denk ik dat je titel voor nogal wat ophef kan zorgen. Veel vrouwen is het niet gegund om in 1, 2 of 3 keer zwanger te raken. Sommigen zijn jaren bezig.

Voor hen zou je titel erg pijnlijk kunnen overkomen.

Dit vind ik een tikje flauw, tbh. Je mag al niet meer enthousiast zijn over iets omdat anderen een andere ervaring hebben? Laat TS lekker genieten joh.

Gefeliciteerd!!! Hier van onze 2de ook in 1x raak.

Aapie, ik ben het eigenlijk wel met D. eens. Natuurlijk blijft het vervelend voor de mensen bij wie het allemaal niet zo makkelijk gaat, maar dat mag het voor haar niet verpesten.

allereerst gefeliciteerd!

Dit vind ik een tikje flauw, tbh. Je mag al niet meer enthousiast zijn over iets omdat anderen een andere ervaring hebben? Laat TS lekker genieten joh.

Mee eens

Hier een soortgelijk verhaal als zwaantje: ook al paar jaar vurige kinderwens. Denk dat iedereen wel weet hoe diep dat kan zitten bij een vrouw. Toen mijn vriend er ook aan toe was en we ook in 1 keer zwanger waren kon ik het ook wel van de daken schreeuwen... Ik was er al zo lang mee bezig dat ik ook al alle doomscenarios in mijn hoofd voorbij had laten komen... Natuurlijk is dat anders dan wanneer het in werkelijkheid zo is maar vind idd ook dat iedereen recht heeft om zijn geluk te mogen delen..

Gefeliciteerd. :inlove: :thumbup:

En dat van de daken afschreeuwen was hier ook aan de orde. Ik was 6 weken zwanger en heb het toen mijn moeder verteld (dit omdat ik haar graag als kraamhulp wilde en zij al vrij snel vol zit).

Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Wat fijn dat het in een keer raak was! geniet er lekker van!

en natuurlijk mag je hier delen dat het in 1 keer raak was!

Gefeliciteerd!!!

Ik hoop dat jullie straks een prachtige echo hebben en verder een hele goede zwangerschap.

@D. wrote:

Gefeliciteerd! :slight_smile:

@aapie wrote:
Gefeliciteerd met je zwangerschap!!! alleen denk ik dat je titel voor nogal wat ophef kan zorgen. Veel vrouwen is het niet gegund om in 1, 2 of 3 keer zwanger te raken. Sommigen zijn jaren bezig.

Voor hen zou je titel erg pijnlijk kunnen overkomen.

Het geldt gelukkig niet voor mij! En ik snap haar enthousiasme heel goed!

Mijn opmerking was juist voor degene bij wie het niet snel lukt!

Het heeft bij ons ook lang geduurd (2 jaar). Maar ik vond het niet confronterend. Maar dat is denk ik ook heel persoonlijk.

Het is idd denk ik heel persoonlijk. De een kan er beter mee omgaan dan de ander.

Ik had in ieder geval mijn reactie misschien beter niet kunnen plaatsen…Zal hem wel aanpassen om verdere discussies te voorkomen…

Waarom niet? ik vindt het niet storend. Je bedoelt het goed… dus waarom niet. :-*

@Kwakje wrote:

Waarom niet? ik vindt het niet storend. Je bedoelt het goed… dus waarom niet. :-*

Ik vond het ook niet storend, vond het wel heel lief van je eigenlijk :slight_smile:

Ot gefeliciteerd :dance:

Omdat ik gelijk commentaar kreeg op mijn reactie, en dat was nou net niet de bedoeling. Ik feliciteerde to en wilde moeilijk zwanger wordende dames een hart onder de riem steken wat blijkbaar verkeerd werd geïnterpreteerd.

Gefeliciteerd met je zwangerschap :dance:

Bedankt allemaal! En aapie, ik snap wat je bedoelt, en het is absoluut niet de bedoeling mensen te kwetsen of te confronteren. Ik ben gewoon erg blij!

Groetjes

Ik geef je groot gelijk! Geniet van het prille geluk :wink: