Hoelang zwanger kunnen worden na de eisprong

Ik ben 16 Januari savonds ongie geworden en dan zou ik dus afgelopen zondag mij eisprong gehad moeten hebben

Heb sinds zondag-maandag ook weer veel slijmproductie

(echt van die slijmslierten)

Nu hebben mijn man en ik gisteren sex gehad en is hij in mij klaargekomen

Nu vraag ik mij dus af of ik ook zwanger kan worden ongeveer 2 dagen na mijn vermoedelijke eisprong

ik denk dat het wel zou kunnen.

Als je 's avond bent gaan menstrueren moet je de volgende dag rekenen…

Volgens mij is dat je het meest vruchtbaar bent 2 dagen voor je eisprong, omdat je bevrucht wordt in de eileider en niet in de baarmoeder…

(maar dat wist je vast wel)

Heb je in de dagen voor je eisprong ook seks gehad?

Als je een cyclus van 28 dagen hebt, ben je vruchtbaar van 27 t/m 31 januari…

Ik hoop dat je me een beetje begrijpt, ben niet zo goed in het verwoorden van dingen…

Ik ben op 17 Dec ongie geweest en in januari ben ik op de 16de ongie geworden

Mijn cycles was dus 30 dagen de vorige keer

maar een gesprongen eitje overleeft het volgens mij geen 2 dagen hoor :think: volgens mij ben je op het moment van je eisprong, 24 uur vruchtbaar :think:

hallo,

ik ben het met knipoogje eens, ik begreep altijd dat je voor je eisprong het vruchtbaarst bent. zodat bij je eisprong de zaadcellen “klaarliggen”. je eicel blijft maar 24 en max 48 uur in leven, maar moet al in de eileiders bevrucht worden. anders is het niet goed genoeg om in te nestelen…

ik weet niet of het de bedoeling is dat je zwanger wordt. anders zou ik in ieder geval aanraden om voor de eisprong sex te hebben.

maar ja… zeg nooit nooit, het zou zo maar kunnen dat het eitje alsnog bevrucht is.

Opzich is niet de bedoeling een te groot woord en wil ik het heel graag, maar we zijn er (nog) niet bewust mee bezig

Dat we het zonder condoom gedaan hebben kwam door het moment dat er was en we zo 123 niks bij de habd hadden

We hadden alle 2 zoiets van ach we zien wel

Maar toch merk ik dat ik er enorm aan toe ben om zwanger te worden van een tweede kindje

Ik ben voor een klein jaar terug geopereerd en moet eigenlijk een jaar wachten omdat ik dus maagoperatie gehad heb en dus af ging vallen

Door het afvallen is het niet goed om meteen zwanger te worden, maar ik ben nu inmiddels 46 kilo kwijt den sta zo’n beetje stil sinds een goede maand dus wat dat betreft is het geen ramp

als je weer een cylcus zou hebben van 30 dagen zou je op 15 feb. weer ongesteld moeten worden.

Met een eisprong die over het algemeen 14 dagen voor die datum plaatsvindt zou je die eisprong op 1 feb. hebben gehad.

Dan is er wel degelijk een kans dat je nu zwanger zou kunnen raken.

Hallo,

Ik ben 16 januari 2011 met de pil gestopt en 19/20 januari gelijk ongesteld geworden tot en met de 23e januari.

Nu even niet meer ongesteld geweest.

Misschien een rare vraag maar gisteren had ik ineens heel dik doorzichtig slijm kan dit een eisprong zijn?

Ik hoop graag op een antwoord.

Groetjes Natascha

@mamaMarije wrote:

als je weer een cylcus zou hebben van 30 dagen zou je op 15 feb. weer ongesteld moeten worden.

Met een eisprong die over het algemeen 14 dagen voor die datum plaatsvindt zou je die eisprong op 1 feb. hebben gehad.

Dan is er wel degelijk een kans dat je nu zwanger zou kunnen raken.

ja die berekening had ik ook gemaakt…je moet van je gemiddelde cycluslengte 14 dagen af halen en op die dag heb je dan ongeveer je eisprong. Dus niet 14 dagen na dag 1 van je ongi…In jouw geval zou je dus op dag 16 je eisprong hebben. Samen met je verhaal over slijmslierten (die zijn meestal in de dagen vóór je eisprong) denk ik dat je erg vruchtbaar bent geweest dinsdag…

@NatasZ wrote:

Hallo,

Ik ben 16 januari 2011 met de pil gestopt en 19/20 januari gelijk ongesteld geworden tot en met de 23e januari.

Misschien een rare vraag maar gisteren had ik ineens heel dik doorzichtig slijm kan dit een eisprong zijn?

Groetjes Natascha

Slijm waarvan je draden kunt trekken wijzen idd op een naderende eisprong. Je kunt dit slijm een paar dagen hebben voordat je de werkelijke eisprong hebt.
    Slijm waarvan je draden kunt trekken wijzen idd op een naderende eisprong. Je kunt dit slijm een paar dagen hebben voordat je de werkelijke eisprong hebt.

Oke bedankt, ik zal er nog eens goed op letten.

Pff het is dus best mogelijk,

Dat gaat nog spannend worden haha

Hopenlijk gaan de 2 weken snel voorbij!!

@WoLa wrote:

@NatasZ wrote:
Hallo,

Groetjes Natascha

Oftewel, als je nog geen vaste cyclus hebt, kun je zo toch “uitrekenen” wanneer je eisprong zou zijn en wanneer je dus het vruchtbaarste bent?

@ikke_w wrote:

@WoLa wrote:
@NatasZ wrote:
Hallo,

Groetjes Natascha

Oftewel, als je nog geen vaste cyclus hebt, kun je zo toch “uitrekenen” wanneer je eisprong zou zijn en wanneer je dus het vruchtbaarste bent?

Ja :thumbup:

Vanaf wanneer zou er een evt inesteling plaats kunnen vinden dan?

Al bijna een week last van stevige hoofdpijn en soms buikpijn, denk de verschijnselen van een ongi :?

Ik heb vandaag last van mijn rug en een zewurende pijn onderin mijn buik, dus ook ik denk dat er een ongi aan zit te komen

Nog steeds niet ongesteld geworden, wel last van misselijkheid tijdens het eten,steken in mijn lies, buikpijn en hoofdpijn…

In afwachting

En heb je al een test in huis dan? 8)