Hoelang warmhouden?

Hallo,



Ik heb even een vraagje:



Het is me nl al een aantal keer gebeurd dat, wanneer ik een flesje klaar heb, mn dochter weer in slaap is gevallen. Ik hou de fles dan even warm in de flessenwarmer op stand 1, maar hoelang kan/ mag je een fles warmhouden? Opnieuw opwarmen lijkt me helemaal geen optie?



Het gebeurt niet vaak hoor, maar ben gewoon benieuwd…

Opnieuw opwarmen mag niet. Je mag hem zo 1 uur in de flessenwarmer laten staan. Ik heb hier ook wel eens flessen weg kunnen gooien :doh:

Ze zeggen idd dat opwarmen niet meer mag maar ik deed het eerder wel een hoor als het voor kwam 8) en hij heeft er niets van overgehouden kan ik je zeggen :thumbup:

Klaargemaakt voeding moet binnen een uur gedronken worden, daarna moet je het weggooien.



Maar ik begrijp het dilemma niet zo goed.

Hier word Lucas vaak eerst gepakt, en dan de voeding gemaakt, maar als ik alleen thuis ben doe ik het vaak andersom.

Dus ook eerst de voeding en dan Lucas gaan pakken.



Maar als hij in slaap valt (wat eigenlijk niet gebeurd als hij net uit bed komt), dan zou ik hem echt wakker maken, en hem niet laten liggen.



Als je nog géén voeding hebt oké, maar als je hem al gemaakt hebt, tja… dan zou ik hem toch wakker maken.

Is dat zo?

Ik mag van de wijkverpleegkundige gewoon voor 24 uur voeding maken. Met gekookt water (dus dat is al opgewarmd geweest), waarna ik voor elke fles weer even 150 cc opwarm in de magnetron. Dat mag gewoon, hier wel tenminste :smiley: Of is dat een ander idee dan 2 in bijv de magnetron opwarmen?

Maar ik hoef dus ook net aangemaakte voeding niet binnen 1 uur te geven blijkbaar.

Volgens mij mag je voeding wat met gekookt water is klaargemaakt en in de koelkast wordt bewaard, binnen 24 uur opmaken.

En als je koud kraanwater opwarmt en dan melkpoeder erbij gooit, binnen 1 uur.

je mag de voeding 1x opwarmen dus als je een fles maakt dan mag je hem nog eens opwarmen.



ik maak nu voor 3 voedingen tegenlijk en dat warm ik dan op als hij de fles krijgt die voeding mag ik dan niet meer opwarmen als hij hem niet opdrinkt.



en mijn kraamhulp zegt ook dat je van te voren klaar gemaakte voeding 24 uur mag bewaren en een gemaakt flesje idd 1 uur.

Maar van te voren klaargemaakte voeding is dan toch van afgekoeld gekookt water gemaakt??



De volgende keer zal ik het even navragen op het CB, ff horen wat ze er hier van zeggen :think:



Anneke, ik heb het met name over de voeding s nachts, ik vind het juist fijn als ze door kan slapen. Overdag moet ik haar ook vaak wakker maken hoor, anders komen we niet uit met de voedingen.

ik kook altijd water laat het afkoelen

als ik het nodig heb voor het flesje dan giet de de benodigde hoeveelheid in het flesje en warm het op in de magnetron…

DAARNA doe ik de schepjes erin…

doordat ik het zo maak… mag het nog een keertje verwarmt worden in de magnetron…





maar als het al geruime tijd (aangemaakt) buiten de koelkast staat zou ik het niet meer opwarmen…een speen is toch een openverbinding met de buitenlucht en dus bacteriën…

dus dan is het max. 1 uur



als je haar s’nachts wakker moet maken voor de fles dan mogen ze toch doorslapen…waarom kijk je het niet aan en laat je haar de tijd bepalen wanneer ze wakker wordt… misschien slaapt ze wel tot de volgende ochtend…

Colle, ik doe het precies zo hoor. In de koelkast staat een kan afgekoeld gekookt water. Dat meet ik per voeding af, warm het op in de magnetron en doe dan de schepjes erin.



Vanmorgen weer: normaal gesproken komt Jara nog rond een uur of 03:00, nu werd ze om 05:00 wakker van de wekker van 'luv. Ff dr speentje gegeven, viel ze weer in slaap om 5:30 weer wakker (nu leek t meenus)…dus ik het flesje gemaakt, kom ik boven slaapt ze weer…Ik zet dan het flesje op stand 1 in de flessenwarmer, om 06:10 werd ze weer wakker en heb dr gelijk gepakt.

De fles is dus ongeveer een half uur warmgehouden in de flessenwarmer.



Maar eh 1 goed teken…de nachten worden langer :dance:

Wij warmen het soms ook gewoon weer op. Deden ze in het ziekenhuis op de couveuseafdeling zelfs…

Die regels zijn veranderd de afgelopen jaren.



‘vroeger’ (tot aan 8 jaar geleden) maakten we de voeding smorgens klaar voor de hele dag, dus gekookt water, schepjes erbij. En dan dus weer opwarmen als het tijd was.

Nu staat er op de verpakkingen dat je het niet meer mag opwarmen, ik weet niet waarom dat is.

Maar ik doe het ook weleens ja, een restje even opwarmen.

Warmhouden doe ik niet, omdat ik geen flessenwarmer heb :wink: