Hoelang vieze luiers?

Hoi,

Mijn kleine meid heeft nu al bijna 3 weken elke dag minstens 1 (soms meerdere) hele vieze overloopluiers. Verder is ze niet ziek, eet en drinkt goed en speelt vrolijk. Ze heeft voldoende plasluiers en slapen gaat ook prima.

Ik vermoed dat er kiezen aan zitten te komen maar mevrouwtje laat niet echt in haar mondje kijken (bij het tandjes poetsen zie ik wel dat het wat dik is). Mijn vraag is of me nu zorgen moet maken over het feit dat ze van die enorm vieze luiers heeft of dat het “normaal” is dat dit nu al een paar weken duurt?

Alvast bedankt voor de reacties! :slight_smile:

Ohh dat gaat hier ook al weken zo vreselijk iritant…

Soms zit er wel een normale tussen, maar de meeste zijn toch wel van die zure luiers, en dan ook tussen de 2 a 4 per dag :wall:

Hier gaat dat ook met vlagen… soms inderdaad een paar weken veeeeeel vieze (overloop)luiers, en soms gaat het een aantal weken beter. Meestal is het ook bij alletwee tegelijk. Toppunt was dat ik een keer toen de jongens 's morgens naar het kdv moesten vijf keer had moeten verschonen, inclusief kleding :sick:

Ik heb me ook wel eens afgevraagd of het normaal is, maar verder zijn het gezonde mannetjes, niks mis mee, dus ik denk dat het er gewoon bij hoort. Enen kind zal het meer hebben dan het andere denk ik.

Mijn dochter heeft ook vaak last van dunne ontlasting, meerdere keren per dag.

Heel vervelend. Ik ben er mee naar de huisarts geweest en hij vertelde mij dat er sprake kan zijn van een bacterie die de ontlasting heel lang dun kan houden. Nu had ik zo’n kweeksetje (om naar het ziekenhuis te brengen) meegekregen en dan zal je net zien dat ze nu wél weer wat dikkere ontlasting heeft…

Maar goed, de maag en darmen van zo’n jong kindje zijn natuurlijk ook nog niet veel gewend.

Sanne heeft dat ook gehad en toen was het advies van de ha om wat vetter eten te geven en wat lichter bruin brood. Bij Sanne hielp dat erg goed en nu heeft ze nog maar heel af en toe een erg dunne broek, maar dat hangt meestal samen als ze op een feestje veel zoetigheid heeft gehad.