hoelang met pak voeding

Hoelang kun je gemiddeld doen met een pak voeding?

Dat verschilt natuurlijk per leeftijd.



Maar Noortje is nu 3 maanden, drinkt 5 flessen van 180+6 en we doen ongeveer een week met een pak voeding.

sorry had er even bij moeten zetten ik bedoel met name vanaf de geboorte

Sorry, dan weet ik het niet, wij zijn eerst gestart met BV.

Dat is afhankelijk van het gewicht van je kind. Een zwaar kind krijgt sneller meer voeding dan een licht kind. Valt weinig over te zeggen dus.

Op de nutrilon staat dat er uit een pak 32 flessen van 200 ml kunnen. Je zou er dus 6,4 liter mee moeten kunnen maken.

@Kittycat wrote:

Dat is afhankelijk van het gewicht van je kind. Een zwaar kind krijgt sneller meer voeding dan een licht kind. Valt weinig over te zeggen dus.

Op de nutrilon staat dat er uit een pak 32 flessen van 200 ml kunnen. Je zou er dus 6,4 liter mee moeten kunnen maken.




oke mijn vraag kwam voort uit dat mijn vriendin zei ik kan 3 weken met een pak nutrilon (prijzige voeding) mijn kraamintaker kwam hier en zei je kan prima de kruidvat voeding doen is goedkoop (kan je een week mee dezelfde hoeveelheid) dus snapte het niet zo heel goed

natuurlijk hangt het van je kindje af maar mijnv riendin haar zoontje is 9 weken

Geloof je vriendin maar niet :wink:

Tenzij ze ook nog BV erbij geeft. Alleen met FV doe je niet 3 weken met een pak (tenzij je een prematuurtje hebt misschien nog).

Mijn baby is 9 weken, weegt 3 kilo en krijgt 7 voedingen van 80 ml.

Ik doe 10 dagen met een pak (heb laatst de datum van open maken eens op het pak gezet om te zien hoe lang we er mee deden en toen gekeken hoe lang het was :wink: Klopt goed met de berekening.)

Een zwaarder kind krijgt meer, dus doe je minder lang met je pak.

ik vind het al heel vreemd idd (maar ze weet alles op haar manier beter :silenced: ) vriendin is groot woord kan beter kennis doen :wink: dit is onze eerste en ik was ook van gemiddeld 9 dagen per pak ofzo uitgegaan :wink: en vond 3 weken wel heel lang!

vooral omdat ze toch wel een zwaar kindje heeft

hier ook ongeveer een week (8/9dgn) met een pak voeding

Drie weken gaat echt niet lukken, hoor! Ik denk 1 tot 1,5 week gemiddeld met één pak. Het merk maakt niet uit, want overal zit ongeveer hetzelfde in.



Kruidvatvoeding is goede voeding. Het wordt, geloof ik, in dezelfde fabriek gemaakt als Nutrilon. Er zijn zelfs rechtzaken over aangespannen, omdat de voeding vrijwel hetzelfde is. Het ruikt en smaakt misschien wat anders. Onze meid deed het beter op de voeding van het Kruidvat dan op Nutrilon, dat verzadigde niet en daarmee bleef ze honger houden. Dus we zijn er erg tevreden over. Wij gaven de Extra Care, de hypoallergene voeding. Dat kost €9,- per pak, terwijl Nutrilon rond de €16,- zit.

ik heb toch maar een pak kruidvat voeding gehaald wil deze proberen hoor er veel positieve verhalen over en het scheelt enorm in de portomonee we zullen zien of dit ons gaat bevallen



dank je wel voor jullie antwoorden :dance:

ik gebruik hier kruidvat:-)

mijn dochter was 5 wkn te vroeg en in het ziekenhuis is ze op gestart met nutrilon maar direkt toen ze thuis kwam is ze naar kruidvat voeding gegaan en bevalt echt perfect…



ze drinkt nu 6 keer 100cc en doe met 1 verpakking uit de doos nog ruim een week

Hier een gebruiker van Kruidvat voeding.



De eerste week deden we ongeveer 5 tot 7 dagen met een pakje van kruidvat (dus 1 zo’n pakje die ze er in hebben zitten 400 gram) Toen dronk hij 20cc, en daarna 100 cc. Daarna was het 1 week met 800 gram (toen ging hij 180 drinken), en nu is het +/- 2 weken met 800 gram. (hij drinkt nu meer sapjes enzovoorts)