sinds 7 uur staat hier een beker op tafel…heb hem net maar weggehaald…maar hoe lang kan ie wel blijven staan eigenlijk :think:
@Guusje wrote:
sinds 7 uur staat hier een beker op tafel…heb hem net maar weggehaald…maar hoe lang kan ie wel blijven staan eigenlijk :think:
ik zou hem niet langer dan 2 uur laten staan,maar dan ben ik ook weer een enorme pietleutige muts…
Wij hebben pas HACCP controle op ons werk gehad
(Hazard Analyze Critical Control Points) Dat heeft te maken met voedingsproducten, hoe ze bewaard worden, waar en hoe koel…
Zuivelproducten mogen niet langer dan een half uur buiten de koelkast.
Elk half uur daarna langer, is een dag minder lang houdbaar…
dat is mij verteld
ok…maar als mijn smurf gewoon een beker op tafel heft staan op “direkt” op te drinken?
ik lees van 20 minuten tot wel 4 uur :roll:
Ik doe zelf altijd een half uur. Maar dat is puur gevoelsmatig 8) . Zelf ga ik namelijk ook geen melk drinken die al een hele tijd op tafel staat…
hij laat hem staan omdat ie hem zo uit de koelkast te koud vind :eh: :roll: :lol:
Ooit van de wijk geleerd dat een beker melk 2 uur kan blijven staan.
Petri
@Guusje wrote:
hij laat hem staan omdat ie hem zo uit de koelkast te koud vind :eh: :roll: :lol:
Warm je de melk toch even op in de magnetron :mrgreen:
Eh… Kaylee loopt wel eens bijna de hele ochtend met dezelfde beker :shifty:
die periode vind ik nog wel te overzien hoor… dat kan volgens mij niet zoveel kwaad. Ik zou het zelf gerust opdrinken namelijk.
@Danielle77 wrote:
@Guusje wrote:hij laat hem staan omdat ie hem zo uit de koelkast te koud vind :eh: :roll: :lol:
dat doe ik ook altijd :mrgreen:
En dan nog laat 'ie hem vaak erg lang staan, soms drinkt hij het tussen de middag pas op. (Dan ziet hij dat de beker op het aanrecht staat en pakt hem voordat ik er erg in heb :oops: )
@Danielle77 wrote:
@Guusje wrote:hij laat hem staan omdat ie hem zo uit de koelkast te koud vind :eh: :roll: :lol:
en dan met zo’n “lekker” velletje erop :shifty: :roll: :sick: :sick: :sick: nee dank je :lol:
maar ik zie dat het zo wel meevalt met mijn gevoel :shifty:
dat velletje haal je er toch zo af met een lepeltje :shifty: en is het dan ook al niet te warm… hoeft maar eventjes, de kou eraf toch? :think:
Precies gewoon een minuutje ofzo. Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een velletje op de melk gehad :think:
Wij doen de melk maar 30 sec. op 750W, dan komt er ook geen velletje op :sick: