hoelang kolven

hoihoi



als jullie kolven hoelang doe je er dan over?



echt een vaste tyd of totdat hij leeg is



groetjes

marlies

tot ik het zat ben, het pijnlijk is,er bijna niks meer uitkomt of als ik genoeg melk heb gekolft :smiley:

Ik kolfde tot er niets meer uitkwam (of tenminste, tot de echte ‘stralen’ ophielden).

Als ik kolf (heb ik nog maar 5x gedaan ongeveer) dan kolf ik meestal 15 - 20 minuten.

Hoi



in het begin zul je straaltjes zien

als het overgaat in één straaltje of langzaam druppelen dan kun je ophouden.

nou als bovenstaande bij mij zou zijn zou ik met 2 minuten klaar zijn :?

@marjolein98 wrote:

nou als bovenstaande bij mij zou zijn zou ik met 2 minuten klaar zijn :?




ik was met kolven altijd in 5 minuten klaar, en had dan echt wel een flinke hoeveelheid

Ik soms meteen als ik begin, want het kwam bij mij vaak maar met één straaltje tegelijk. :wink: Ik stopte dus als dat ene straaltje ophield. :slight_smile:

ik kolf max 10 minuten per borst…meestal ben ik eerder klaar…



bij mij begint het met druppelen dan komt er 1 straal en dan na 2 minuten komen er 6 straaltjes ofzo…als dat bijna weer stopt dan stop ik met die borst…en ga ik naar de volgende borst…vind ik dat ik echt veeeeeeeeeeels te weinig heb opgebracht dan wissel ik de borsten en doe ik beide borsten 2 a 3x…maar dan wel kort hoor…ik ga me niet laten ergeren meer, dan later nog maar een keer :slight_smile:

Ik kolf meestal 5 minuten in totaal…(ik haat kolven en heb ook altijd haast als ik kolf op het werk). Maar dan heb ik vaak 180 cc en dat is voorlopig nog genoeg voor meneer.

ik kolf als ik 10min kolf zo’n 40ml per borst… Das echt veeeeeelste weinig…

Iedere borst een kwartier of tot wanneer het flesje (150 ml) vol is.

Een half uur. Heb dan 175 ml ongeveer.

Een kwartier per borst, 2 keer per dag dat 3 dagen in de week .



Dat is een gemiddelde tijd, ik stop wanneer er geen melk meer uit komt of als de fles vol genoeg is.

Hoe lang het duurt tot borst leeg is ligt ook aan kolf. Heb sinds kort tweezijdige electrische kolf ipv eenzijdige electrische. Met mijn oude kolf kolfde ik 10 minuten per borst en maar de nieuwe is binnen 5-6 minuten klaar. Leuke ervaring (behalve dat je met die twee kolfstukken in had niets leuks kunt doen :shifty: )…