hoihoi
hoelang kolven jullie per borst. Mijn ene borst geeft zoveel dat als ik braaf 10 min kolf ik rond de 300 cc zit. De andere rond de 100. Moet ik nu gewoon minder lang kolven
groetjes
marlies
kolf je fulltime? En hoevaak kolf je?
hoihoi
Ik kolf om 7,10,13.16.19 en 22 uur
Om 10 en 19 uur is dat nadat ik bente heb aangelegd en die drinkt tussen de 30 en 75 cc dat verschilt per keer of ze een goede dag heeft of niet (is prematuur en ligt nog in het ziekenhuis)
groetjes
marlies
goeie morgen,
aller eerst nog van harte gefeliciteerd!
je zou natuurlijk ook iets minder vaak kunnen gaan kolven, ofwel iets meer tijd tussen het kolven laten zitten. Maar ik ga ervan uit dat je vast zit aan de ziekenhuis tijden.
Ik vind 400cc in 10 min erg veel… Ik zou als ik jouw was de tijd eerst wat afbouwen van de 300ml borst naar 7 min en dan naar 5 min en dan kijken hoe het gaat… Als dat goed gaat en je productie neemt iets af ( wel opletten op hardeschijven) dan evt wat meer tijd tussen de voedingen laten zitten… Zeker als bente zelf “goed” heeft gedronken dan maar heel even na kolven.
Hoi Marlies,
allereerst nog gefeliciteerd met de geboorte van je dochter!
Borstvoeding is een systeem van vraag en aanbod. Nu vraagt Bente minder dan dat jij kolft. Want je kolft duidelijk méér dan ze drinkt.
Afbouwen is een groot woord, maar je kunt wel wat minder kolven.
Op momenten dat ze bij je drinkt lijkt het me overbodig om te kolven, die kolfbeurten kun je gewoon laten vervallen.
De andere kolfbeurten zou je kunnen minderen. Ze drinkt nu tussen de 30 en 75 cc zeg je. Je kunt in eerste instantie teruggaan naar 200 cc, dan naar 150 . Let daarbij goed op je borsten, of je geen stuwing krijgt.
Aan de andere kant, ze zal waarschijnlijk de komende tijd ‘regeldagen’ krijgen waarbij ze om meer voeding zal gaan vragen. Het voordeel van dat je nu zoveel kolft is dat je dan niet méér hoeft te gaan kolven om je productie op te bouwen. Bouw dus niet teveel af. Dan hoef je het straks niet op te voeren.
Als je melk overhoudt, kun je die invriezen als voorraad. Ik weet niet of je straks weer gaat werken? Dan is het handig om een voorraadje te hebben. Mocht je met melk blijven zitten, dan kun je ook contact opnemen met het moedermelknetwerk, dan kun je een andere moeder helpen met jouw melk. Meer informatie vind je hier http://www.moedermelknetwerk.nl/