hoelang is lang?

hey,

Ik denk (weet haast wel zeker) dat ik hier (nog) niet thuis hoor maar hoelang is lang? hoelang bezig zijn dat je kan zeggen dat het echt langer duurt dan ‘normaal’?



ik heb november 2007 (tot feb. 2008 dus) prikpil gehad, de maand daarvoor een half slikpil-stripje (dat ging niet goed; bloedingen e.d.) en daarvoor zeker een jaar zonder (dat was bij mn ex) in dat jaar zonder, ben ik nooit zwanger geraakt. en was er toen ook nooit mee bezig (mn ex wou wel, ik wou niet lang verhaal…)



maar wat is het nu? kan ik zeggen dat ik eigenlijk nu al 1,5 jaar zonder pil e.d. loop? of moet ik echt die prikpil en dat halve stripje meetellen? want dat jaar zonder lopen en nu 7e ronde (8e maand) en niet 1 keer echt zwanger geraakt vind ik zelf wel zorgwekkend. zeker gezien mijn cyclussen (zie banner)

ook heb ik afgelopen ronde gemerkt dat mijn menstruatie de laatste keer 8 dagen na mijn ei op kwam dagen. wat veel te kort op elkaar is lijkt me. nu moet ik zeggen, daar was dit keer de laatste 2 dagen ook weer oud bloed net als dat was bij de 3e ronde (14d) (waar de vk, gyn en ha alledrie zeiden dat dat waarschijnlijk mislukte nesteling was geweest).



ik weet niet goed wat ik ermee moet. de ha wil het liefst dat ik nog een jaar wacht gezien ik nog jong genoeg ben en nog genoeg kanzen heb volgens hem. de gyn heeft er niet echt een tijd aan gebonden in februari maar mijn cyclus had wel regelmatig nu moeten zijn (ze gaf het 3 maanden om regelmatig te worden want alles zat goed bij de inwendige echo, bloed en urinechecks in februari)



heeft er iemand enig idee wat ik ermee moet? deze maand afwachten nog eens voor het temperaturen, of idd alsnog gedult opbrengen voor nog langere tijd. of toch wel gelijk aangeven bij de gyn (ik doe het niet meer via de ha want die man mag ik niet zo gezien hij toch elke keer me maar laat lopen voor wat het is)





ik weet dat ik me waarschijnlijk weer es te druk maak maarjah… tis iets wat me wel wat dwarsligt. (gezien de temp en mn zo erg verschillende cyclusdagen.

:think: de prikpil duurt toch heel lang voor die uitgewerkt is? (dus voor je weer een normale cyclus hebt?)

@Angel & Luna wrote:

:think: de prikpil duurt toch heel lang voor die uitgewerkt is? (dus voor je weer een normale cyclus hebt?)




kan, maar hoeft niet. de gyn zei tegen me in februari (toen liep ik op het eind) dat het niet al te lang zou meoten duren bij mij, omdat het maar 1 keer geprikt is. maar ook daarvoor al was het onregelmatig (dat pilloze jaar) zelfs daarvoor al toen ik de gewone pil had. want daarom ben ik toendertijd eigenlijk gestopt met microgynon30 op advies van de ha.

Balen zeg voor je, dat het niet zo snel lukt.

Als de gyn het drie maanden gaf in februari schreef je, dan zou het nu wel normaal moeten zijn? Dus gewoon even langs gaan bij de gyn voor de zekerheid zou ik zeggen.

Ik wens je veel succes bij het zwanger worden!



Liefs, Dores.

hm… ja dan zou ik gewoon terug gaan hoor niks zo irritant als een onregelmatige cyclus :hug:

Volgens mij kan het inderdaad heel lang duren voordat na de prikpil alles weer normaal werkt. En wat betreft het temperaturen. Ik heb eens naar je kaartjes gekeken, maar je hebt beide cyclussen niet helemaal getempt. Mist dagen etc. Ik zou eerst eens een ronde goed temperaturen. Dus elke dag op het zelfde tijdstip en dan je hele cyclus. Dus niet pas ergens dag 12 beginnen en dagen overslaan. Als je een cyclus goed getempt hebt kun je dat ook aan de gyn laten zien. Ik vind nu namelijk niet dat je er echt een eisprong uit kunt halen omdat je voor je vermoedelijke eisprong nauwelijks getempt hebt en de paar keer dat je wel getempt heb was je temp ook erg hoog.



Maar als je er geen goed gevoel bij hebt kun je altijd weer terug gaan naar de gyn natuurlijk.



Groetjes,

Daniëlle

die eerste is alleen tijdens menstruatie, dag 8 en dag 10,11,12 niet gemeten. maar et ei is duidelijk te zien: de laatste lage temp voor de verhoging is de 16e dag. zou mn ei eerder zijn geweest (bij die dag 10,11,of 12) dan zou de temp geen verhoging hebben laten zien want dan was ik idd te laat geweest met tempen.

deze cyclus heb ik wel alle dagen getempt, maar geeft ie 3 dagen in de menstruatie niet omdat ik ziek was.



ik wacht overigens zowiezo deze maand af. (had ik geloof ik in de eerste post ook gezegt? zoniet… vergeten :oops: )

Je kunt altijd vragen of je naar de gyn mag om dingen uit te sluiten, of je wel een goede eisprong hebt enzo. Dan hoef je niet meteen de medische molen in qua behandelingen maar kijken ze wel even of alles oke is.

Met die instelling gingen wij toen ook, wanneer alles oke zou zijn dan zouden we het zelf weer gaan proberen zonder ziekenhuis enzo.

dat is dus wat de huisarts en gyn niet willen… ik heb wel genoeg eitjes dat is zeker. en de eierstokken waren ook goed. echoscopisch is het nagekeken in februari (eind prikpil) . maar meer willen ze voorlopig niet.



ik ben er weer een beetje mee stil gelegt zeg maar. deze maand een cyclus vna 28 (als de luteale fase nu wel 14 dagen is) ik vind het maar wat vreemd… eerder elke keer rond 35 en na mn blaasontsteking met een cyclus van 52 zit ik nu ineens in cyclussen van 24 en nu die 28.

ik vind het maar appart allemaal haha. mijn lichaam is onbegrijpelijk:p

Nou, wat je verder zelf nog zou kunnen doen is alvast een temperatuur lijstje bijhouden…kun je in ieder geval zicht krijgen op je cyclus en eisprong, daarna evt. ovulatietesten.

Suc6 in ieder geval…hier al 3,5 jaar bezig. maar al wel 3x zwanger geweest, ging mis…en verder nog complicatie rondom mijn eierstokken, ook lang verhaal.

Bij zo’n wisselende cyclus is de kans vaak ook groot dat er helemaal geen eisprong is…

Dat was bij mij dus het geval.

Eitjes genoeg, maar ze sprongen niet.

Eerst met Clomid geprobeerd, meteen de eerste kuur zwanger, maar helaas een mk.

Later bleek dat het door mijn schildklier kwam.

Nu ik daar goede medicijnen voor heb heb ik ook gewoon een eisprong (ik voel hem ook altijd) en ben ik regelmatig ongesteld.

Temperaturen doe ik al, en heb wel mn eisprong. of laat ik zo zeggen, in ieder geval de laatste 2 keer. of mn temperatuur moet om een andere manier zo gelopen zijn.



kijk maar in mn profiel de site. daar staan de grafieken van afgelopen en deze ronde (tot nu toe dan)

Hoi,



De meeste vrouwen worden zwanger binnen een jaar, anderhalf jaar. Volgens mij doen ze ook daadwerkelijk niets als die tijd verstreken is, omdat binnen een jaar nog moeilijk te zeggen is dat je niet zwanger kan worden. Als ik jou was zou ik drie maanden lang dagelijks mijn temp 's-ochtends opnemen en dit bewaren, en mocht het zover komen aan de gyn overleggen. Dat is nl het eerste wat ze zullen zeggen: ga maar tempen. Daarnaast kan je ovulatie testen gebruiken om wat beter te timen. Ikzelf was na 1 jaar en 4 maanden zwanger. Helaas is het met 10 weken uitgelopen op een miskraam. Daarna ben ik niet meer zwanger geworden. Mijn vriend en ik hebben toen een datum geprikt die nog een paar maanden in de toekomst lag. Op die datum zouden we naar de ha gaan om doorverwezen te worden naar het ziekenhuis. Dat gaf ons in de tussenliggende periode wat meer rust.

Meid, maak je vooral nog niet te druk. Niet iedereen is zo snel zwanger hoor! Goed werk heeft tijd nodig!



Succes!



Groetjes, Muisje

Knuffeldraakje, het is hier al gezegd, pas na een jaar wordt er actie ondernomen. Als je 35 jaar of ouder bent mag je geloof ik al na een 6 maanden proberen naar de gynaecoloog omdat de tijd dan begint te dringen. Maar jij bent nog jong, dus er is een redelijk grote kans dat je de komende maanden zwanger wordt.

Ik weet het… het is heel moeilijk om af te wachten maar er ziet (nu) niets anders op. Ik :pray: voor je dat het snel raak is.

temperaturen doe ik dus al. en idd wel een eisprong. in ieder geval de laatste 2 maanden :wink:

(al zie ik wel dat mijn luteale fase en de dag van mn ei/cyclusdagen wel verschillend zijn. maarja dit zijn nog maar 2 grafieken)





Muisje wat jij zegt: een datum prikken in de toekomst. dat vind ik wel een goed idee! en met name om die rust te krijgen.



ik denk dat ik hiermee heeeel erg veel aan mijn geduld moet gaan werken hihi.



nou in ieder geval allemaal dankjewel voor jullie reacties:) soms maak ik me te druk merk ik wel… :oops:

lief knuffeldraakje



Ik heb in 2002 een mk gehad door gebruik van de microgynon30.

Daar ben ik toen mee gestopt en pas in 2003 ongesteld geworden :frowning:

Toen kreeg ik zoveel kramp dat ik aan de prikpil ben gegaan 1x gespoten en last gekregen van lekkende borsten terwijl ik niet zwanger was. dus gelijk mee gestopt.

Toen 2 jaar niet ongesteld geworden en ook niet zwanger.

pas eind 2005 werd ik ongesteld en in maart 2006 zwanger geworden.

Toen met 6 weken helaas een EUG gehad en linker eileider verwijdert met 6 weken op 18 mei 2006:(

toen pas weer ongi geworden in oktober 2006 en zonder voorbehoedsmiddelen ben ik uitendelijk 14 september 2007 zwanger geraakt, alleen op 6 december een curatage gehad met 13 weken omdat mijn lichaam de vrucht had opgenomen met 11 weken en ik zwanger bleef volgens mijn lichaam.

Daarna 2 weken gebloed en 2 weken schoon toen ongesteld op 6 januari 2008 t/m de 9e en op de 10 zwanger geraakt uitgerekend op 14 oktober alloeen besloot de kleine al te komen op 5 aug 2008 zie bevallingsverhaal over Marley bij kraamtijd.



dus soms zit het mee en soms tegen.

Maar ik had er niet op gerekend dat het ik zo snel weer zwanger zou zijn en wanneer ik het niet verwachtte gebeurde het.

(wel gewenst hoor :slight_smile:





s6 met zwanger worden

Hey Lieverd :hug:



Wat voor jou lang is, is voor de huisarts vrij kort.

Heb je nagevraagd of het zaad van je vriend nagekeken kan worden?

Gewoon om dat deel 'afgesloten ’ te hebben dat jullie beide WEL vruchtbaar zijn?

Of heb je dat al eens gedaan , en lees ik daar over heen?



Ook weet ik dat jij er heel erg mee bezig bent, en dat je de rust niet kan vinden, je zegt tegen jezelf dat je er minder mee bezig moet zijn, vervolgens doe je het toch! :hug: Logisch ook, ik had na 3 maanden al zoiets van dokter doe er iets aan.



Wat mij altijd raar heb geklonken is dat jij ruim een jaar pilloos (en waarschijnlijk ook geen condoom) heb door gebracht terwijl je wel seks heb gehad, en nooit zwanger was. Terwijl jijzelf wel vruchtbaar ben.

Misschien lag het aan de man, maar dan zou het probleem ook bij jou mannetje moeten liggen en… dat lijkt me toevallig.



Bij mij kan je niet terecht over temperaturen, dat weet je, ik ben echt een… ja… dom schaapje als je daar over gaat praten.

Opzich zijn oveluatietesten een uitkomst, maar niet kosteloos helaas, en het ligt er aan of je die kosten kan maken.



Alsnog weet je hoe ik over jou huisarts denk, met meerdere dingen doet hij vrij makkelijk en stuurt je terug met eigenlijk geen nieuw nieuws, en vooral geen hulp.

Zo ook toen met jou blaasontsteking, dat je daar ruim 2/3 maanden mee rond heb gelopen en je wel medicatie had, het werkte niet.

Je kan je verhaal bij een andere huisarts neerleggen, gewoon uitleggen hoe jij je voelt en hoe jij er tegen aan kijkt, misschien werkt het, maar dan weet hij hoelang je bezig bent, en hoe jij er mee bezig bent.



Je tijd om zwanger te worden komt wel, ze zeggen toch wanneer je er aan toe bent? Misschien is je lichaam bewust bezig voor na de verhuizing.



Praat gewoon dus met je gyneacoloog, en huisarts (evt dus een andere.)



Lieverd, ik denk aan je, en je mag lekker tegen mij zeuren.



maar dan je vraag 'Wat is lang? '.

Ik had het al gezegd, wat voor jou een eeuwigheid lijkt, is voor sommige helemaal niet zo lang, maar voor een huisarts is minimaal een jaar niet eens lang.



:-*

:oops: :oops: lief sweet!!! :slight_smile: je bent een schat van een meid!!

ik weet andere ha zou al veel doen maarja hier in hengelo zijn ze daar niet makkelijk mee. dat eerdere jaar idd zonder andere voorbehoedsmiddelen. de tijd daarvoor was ongeveer (weet niet precies meer) 2 jaar micro. 30 wat tot de laatste 3 maand goed liep (de laatste 3 maand kreeg ik tussentijdse bloedingen en mOEST van de (Zelfde als nu) ha ermee stoppen zodat die tussenbloedingen weg gingen. daarheeft hij overigens nooit meer naar gevraagt springt me nu in gedachten :?



inderdaad denk ik er soms te veel aan. maar doe nu hetzelfde als wat jij deed: verbied mezelf buiten het forum eraan te denken. en dat werkt grotendeels goed. alleen soms moeilijk bij mn beste vriendin die pas haar kindje van 2 maand heeft…

en soms maak ik het mezelf te moeilijk :oops:

Whaaaaaa, julie hebben wel gelijk…





baby_ravenzwaaij, jou stukje… grijpt aan en dan zit ik te klagen dat ik dit lang vind duren :oops: bah., soms… :oops:

ben heel blij dat het bij jou alsnog goed gegaan is !!

@knuffeldraakje wrote:

baby_ravenzwaaij, jou stukje… grijpt aan en dan zit ik te klagen dat ik dit lang vind duren :oops: bah., soms… :oops:

ben heel blij dat het bij jou alsnog goed gegaan is !!




Oh meid het is niet erg dat je klaagt tuurlijk mag dat ik kan me er ook wel iets bij voorstellen.

Wij zijn ook heel blij dat alles goed is gegaan.

Ik denk gewoon dat het eerder niet mijn tijd is geweest, en ik geloof dat er nu ook goed voor mijn engeltjes gezorgd wordt daarboven.



Maar je hoeft je niet schuldig of iets dergelijks te voelen hoor.



Ik hoop voor je dat het bij jou ook snel feest is :hug:

Ikzelf ben gaan tellen vanaf het moment dat ik met de pil gestopt ben.

Ik ben toen 4 mnd niet ongesteld geweest en vanaf dat moment was het bij mij 8 mnd lang, ene mnd om de 30 dgn en die keer erop varierend van 30 tm 35.



Maar als ik jouw verhaal lees zou ik het vanaf feb. tellen want toen ben je gestopt (maar zou als je het niet vertrouwt en je naar de ha wil gewoon zeggen dat je langer bezig bent, anders willen ze je niet doorsturen, termijn is half jaar of 1 jaar, afhankelijk van je leeftijd)



Hou het onregelmatig in de gaten, bij mij heeft het heel lang geduurd voordat ze ondekt hebben dat ik het PCO syndroom heb.