Hoelang in een peuterbedje?

Hoelang kunnen kinderen in zo’n peuterbedje?

Wij hebben best een klein kamertje, dus we moeten wel een peuterbedje nemen.

Maar ik was benieuwd tot welke leeftijd het kan voor je een eenpersoonsbed moet kopen.





Bestaan er ook kajuitbedden in peuterbedmaat?

Ik wil namelijk iets wat ook handig is voor een heel klein kamertje zodat je er ook wat opbergruimte in hebt.

Zoals die kajuitbedden hebben laatjes enz onder het bed. en zijn wat hoger.

Het schijnt dat ze in het peuterbed kunnen slapen tot ze een jaar of vijf zijn!

En je kungt eventueels ook manden op wieletjes oid kopen en die onder het bedje schuiven

ah, tot een jaar of 5 is niet zo lang meer.

Mijn zoon van bijna 3 slaapt nu nog in zn babybed. Klimt er nooit uit.

Dus ik vind 2 jaarjtes te kort om een ander bed te kopen.

dan ga ik of tweedehands , of meteen maar een eenpersoons.

Wij de sniglar van Ikea, is €29,=. Moet alleen nog wel een matras bij in.

Bij ons kan namelijk ook geen eenpersoonsbed staan :wink:

Langer dan tot 5 jaar hoor.



Wij hebben voor Peter de vikare van Ikea, die kan ook eerst nog uitgeklapt worden tot 1,70. Maar ik heb vorig jaar oktober een vriendin te logeren gehad, haar zoon is al 7 jaar en sliep in Peters bed met de 2 kanten gewoon omhoog. Dat paste ook nog. In wezen kunnen ze erin tot ze een lengte hebben van pakweg 1,40 en dat is rond de 7 jaar.



De vikare zou een mooie optie zijn, die kan dan nog naar 1,70 en dan neemt hij nog niet heel veel ruimte in. :thumbup:

Ligt eraan wat je eraan uit wil geven…Er is een beddenfabrikant die bedden op maat maakt en daar kan je dus ook een hoog-/half hoogslaper laten maken.Buro eronder (of iets dat erop lijkt) en opbergmogelijkheden en je kleine kan wel ff door dan de komende jaren…

Ik weet niet of ik zomaar adressen mag opzetten hier eigenlijk…

Onze buurjongen van 6,5 jaar past nog prima in zijn peuterbed. Onze kleine man van bijna 4 uiteraard ook …

Als hij 4 is zou ik zoiets nemen,passen veel kleren in het kastje omdat het kastje best diep is :thumbup:

Super gaaf bed, maar te kolosaal voor zijn kamertje.

De maat van zijn kamertje is ongeveer twee eenpersoons bedden naast elkaar.

Als daar zo’n heel hoog ding in staat maakt dat heel propperig klein.

Hij zal zowiezo niet echt kunnen spelen in zn kamertje, vandaar dat ik graag iets wil met laatjes of deurtjes, zodat er geen losse prullen staan wat het heel snel rommelig maakt.

En ik vind het nog wel leuk om op het bed te kunnen zitten om sávonds een boekje voor te lezen. Vandaar dat ik een soort kajuitbed zoek, wat toch iets hoger is en veel opbergruimte heeft onder het bed.

Ik vind het instoppen zo onhandig met zo’n hoogslaper.

En zoiets dan?

Die heb ik voor Jowena gehaald,ze hadden nog zoiets staan bij de ikea.

De laden eronder zijn erg ruim :thumbup:

zoiets is perfekt!

Maar hebben ze zoiets ook in peuterbed maat?



Hoe duur was deze?

|Of er zoiets is in peuterbedje weet ik niet.



Deze was 300 euro die andere volgens mij goedkoper.

Txs :thumbup:

Wij hebben een peuterbed van 80 breed x 160 breed (van Ikea).

Daar pas ik zowat nog in. Zowieso is de breedte al ene normale breedte. Sommige peuterbedden zijn smaller. Wij hebben bewust een bredere.

En als het bed 160 is kan een kind er wel in tot 140 cm lijkt mij zo.

Volwassenen van 180 cm slapen ook in een 200 bed.



Dus volgens mij kun je best nog heel lang met een peuterbed doen als je wil.

tot een jaar of 5 word gezegd, maar denk eerder dat het ook aan de lengte van het kind ligt :mrgreen: :mrgreen: Ik heb hier een uitzondering, ons jochie ligt al vanaf dat hij 1,5 was in een groot bed.

Geen peuterbedje, maar direct een groot bed (Kura omkeerbaarbed :thumbup: van Ike*)



Ons jochie is nu nl bijna 3 en hij heeft maatje 116 :shock:

dussssss, ligt ook een beetje aan de lengte.

:wink:

Dat moge logisch zijn… Maar een kind van 116cm past toch ook in een peuterbed van 1.50 cm :think:



Snap de vergelijking niet helemaal geloof ik :wink:

Met 3 jaar past ie nog wel in een peuterbedje, maar misschien met 4 jaar al niet meer, omdat ie nog wel door zal groeien en er heel snel uit is. :smiley:



Mijn zoontje is 3, maar slaapt nog een een babybed, maar als ik nu een peuterbed koop, wil ik dat ie er wel langer als een jaar mee kan doen.

Het peutermatrs van ikea is 1.60m, daar kan je kind zeker in tot het 1.40m is en dat duurt nog wel even. (mensen van 1.80m slapen ook in een bed van 2 meter. Anne heeft dus een 1.60m matras en in haar eigen gemaakte bed kan uiteindelijk ook een 2m matras.

Thomas heeft ook een peuter(stapel)bedje, maar denk dat hij daar nog wel een jaar of 3 in past… Dat hoop ik, dan kunnen ze er fijn samen in! :inlove:

Ik heb ook zo’n heel klein kamertje in huis, er past eigelijk niks in (en dat terwijl de andere 2 slaapkamer best wel groot zijn).



Maar ik heb “mijn” peuterbed voor een prikkie via Marktplaats gekocht! :thumbup: