hoelang huilen voor het slapen gaan??

Mijn dochtertje huilt / krijst voor elk slaapje de hele boel bij elkaar. En dan niet 5 min maar echt minstens 10 maar meestal wel 15 min. natuurlijk niet de hele tijd achter elkaar, na 5 min komen er rustperiodes is. Dan is ze even stil en begint weer.

Ook slaapt ze overdag alleen hazeslaapjes van max 1,5 uur. Meestal wordt ze eerder wakker, begint te huilen en als je haar laat huilen valt ze weer in slaap.

Nou is mijn vraag “is dit normaal en hoelang moet ik haar laten huilen”? Zodra ik haar oppak is ze stil maar de laatste tijd overstrekt ze zich ook weer heel erg.

We zijn al het medische circuit ingeweest (ze is zelfs opgenomen) maar ze kunnen niets vinden. Gelukkig maar dit is ook erg vermoeiend :shock: .

Zodra je haar in bed legt (of eigenlijk neerlegt, maakt niet uit waar) begint ze gelijk te huilen. Nou huilde mijn zoontj eookw el voor het slapen maar eigenlijk alleen voor de nacht en niet overdag. Inbakeren heb ik geprobeerd maar geen enkel verschil.

Mijn dochter huilde en hult nog steeds ongeveer 5 min als ik haar op bed leg zowel overdag of s’ nachts. Mijn dochter heeft dat echt nodig om in slaap te vallen.

Maar zoals jij het beschrijft klinkt het wel anders. Krijsen lijkt mij niet fijn, wellicht is er dan toch wat anders aan de hand. Ik zou wel je gevoel volgen. Misschien moet ze wennen om alleen in slaap te kunnen komen. Heeft ze een speen, doekje of kroel?

gr Leonie

ik heb hier standaart een opgerolde badlaken onder het matrasje…zodat het hoofdeind iets hoger staat…hierdoor ligt Jade niet helemaal plat en dat vind ze prettiger…

ook met verkoudheid is dat prettiger…

misschien kun je dat proberen…

of een muziekje aan op de achtergrond…vind ze het te stil…of een lampje…is het te donker voor haar…

hier is het meestal in bed leggen

dan na een minuut of 5 huilt ze ( speen kwijt)

speen gegeven weer weg…dan is het weer na 5 min…

weer speen

dit herhaalt zich nog eens…

en dan is het stil…

Je zegt dat je hele medische circuit al hebt gehad, maar is het geen verborgen reflux ofzo?

Ik vind 1,5 uur geen hazeslaapje hoor. Dat is hier vanaf het begin ook al overdag. Soms wel korter en dan sliep/slaapt hij 1 uurtje en dan is ie 1,5 uur wakker. En dan weer naar bed. Zo de hele dag. Alleen 's nachts slaapt hij aan een stuk door.

Ik weet nog dat hij rond die leeftijd overdag alleen beneden in de wandelwagenbak wilde slapen en nergens anders. Ik probeerde het wel eens boven, maar dat was krijsen krijsen krijsen. En daar doe ik dus niet aan mee. Als ie dat niet wil, dan wil ie dat niet. Hij kan goed aangeven wat fijn voor hem voelt en wat niet.

Ik denk dat je je eigen gevoel moet volgen qua huilen. Zoonlief huilt ook wel eens voordat hij in slaap valt en dat is dan idd ook 10 minuten of langer. En de babyfoon hoeft dan niet aan, want ik hoor hem dan door het plafond heen :lol: . Dat is wel alleen maar als hij echt te moe is om gewoon in slaap te vallen.

Huilt zij ook zo voor de nacht? Heb je al eens de wagenbak of een kleiner bedje geprobeerd? Dat voelt misschien meer geborgen.

Hoi Karin,

Heb je de voeding voor kma al geprobeerd?

Sinds wij dit gebruiken is het slapen zeer goed.

Niet meer zoveel huilen ook niet voor het slapen gaan, niet meer overstrekken, wij doen dit nu in combinatie met inbakeren en dit werkt erg goed :thumbup:

Hoop voor jullie dat het snel beter bij jullie gaat, kan je wel gebruiken denk ik.

tja eerst dachten ze aan reflux, ze heeft Zantac gekregen, (bedje staat omhoog, voeding omneo met nutriton). Maar in het ziekenhuis heeft ze een slikfoto gehad, geen symptomen van reflux te zien. Dus nu zijn we een week gestopt met de Zantac. Of het verschil is. Ik weet het eigenlijk niet :think:

Ook getest op allergie maar dat is nog moeilijk bij die kleintjes. Wel heeft ze maar 2 in haar bloed terwijl bij allergie tussen de 30 en 40 zou zijn. Dus dat ws ook niet. Hebben ook een tijdje pepti gegeven maar weinig verschil.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het allemaal niet meer weet. Ze slaapt overdag weinig (tenminste mijn zoontje van 3 slaapt meer) en nu ook 's nachts niet goed meer. Vanmiddag weer naar de osteopaat. Ach zo blijven we zoeken.

Is ze niet mss gewoon overprikkeld en oververmoeid waardoor ze niet goed in slaap kan komen zelf? Ik heb zelf heel veel (gehad) aan de methode “rust en regelmaat” van Ria Blom. Hier werkt dat heel erg goed!

Maar ja, deze methode heeft vele voorstanders, maar ik geloof even zoveel tegenstanders. Je moet je er goed bij voelen denk ik om het toe te kunnen en willen passen… :wink:

Hopelijk vinden jullie snel een oplossing.

Probeer haar eens in te bakeren? en wat gebeurd er na die 15 minuten huilen? Valt ze dan in slaap?

Ik ben wel een bakerfan, dus ik zou ook dat eens gaan proberen…

Ze ligt 's avonds ingebakerd en we zijn nu net ook weer overdag begonnen. Maar het maakt niet uit of ze in de slaapzak of bakerzak ligt. In de bakerzak slaapt ze alleen langer, niet eerder.

Na het huilen ligt ze lekker te slapen. Dus ze valt er gewoon mee in slaap maar omdat het zo hard huilen is vind ik het zielig. maar gisterenavond ging ik haar oppakken en dat maakt het eigenlijk alleen maar erger, want dan huilt ze daarna weer net zo lang. Gisteren was het trouwens na 5 min stil

Weleens aan een osteopaat gedacht?

Ik ben heel nuchter maar hoorde veel + dus ik dacht baad het niet dan schaad het niet! Nou werkelijk ik ken mijn meisje niet terug, toeval of niet ik wacht het nog af maar ik heb een tevreden kindje, kan zonder reflux medicatie, slaapt 7 uur in de nacht voor de behandeling om het uur kwam ze… en ze kan zelfs liggen in de box… Ik weet nog niet of het daardoor komt maar is wel toevallig… misschien een idee?

Klinkt misschien heel hard maar ik zou haar gewoon laten huilen en vooral niet uit bed halen. Helemaal als het “maar” 10 á 15 minuten is. Dit is vrij normaal voor kindjes, zo verwerken ze de dag en als er tussenpauze in zit dan is het bijna nooit echt verdriet.

Wij hebben dit ook een paar keer gedaan en mevrouw had meteen door wat ze moest doen om uit te bed mogen :wink: Zij deed dit een aantal keer in de vooravond en daarna ook s’nachts en op een gegeven moment waren we gesloopt. Toen hebben we de boel helemaal omgegooit en volledig genegeerd en mevrouw slaapt nu als een roosje. Af en toe een kreetje omdat ze droomt maar we hoeven er in iedergeval niet meer 100x op een avond en nacht meer heen.

Nogmaals het komt hard over maar het werkte voor ons perfect en ik heb het idee dat kinderen onder de 6 maanden zeker wel verwend kunnen worden. Onze dochter had het al snel genoeg door in iedergeval. Rust, regelmaat en vooral duidelijkheid is belangrijk voor een kindje en ik vind duidelijkheid dan misschien nog het belangrijkste. Kinderen moeten weten waar ze aan toe zijn.

Succes!

Groetjes

Karlijn

Dat compleet negeren wel alleen doen als alles verder uitgesloten is op medisch gebied natuurlijk en ze verder goed gezond is.