Hallo allemaal,
Veron is nu echt een week geheel droog. Zegt ook zelf echt op tijd dat hij moet en soms zit er wel 1,5 uur tussen.
Nu de laatste 2 dagen als hij heeft geplast loopt hij meteen weg.
Dus eigenlijk niet echt intresse voor de stickers. Maar ik wil ook er niet te snel mee stoppen zodat hij ineens niet meer wil plassen :think:
Hoe deden jullie dat?
Hier kreeg mijn dochtertje met plassen in het begin steeds een sticker en bij 4 stickers een cadeautje…daarna na 8 en toen na 16 en daarna na 32 stickers een cadeautje en toen ook gestopt met stickers plakken.
Nu begonnen met poepen en stickers plakken…ze poept wel op het potje als ze in d’r blote billen loopt maar als ze een onderbroek aan heeft poept ze in d’r broek en geeft dan ook niets aan.
Ik beloon niet op vaste momenten. Heb ik bewsut niet gedaan omdat ze nogal gefrustreerd raakt als het dan eens niet lukt en dan bijv 100 keer wil lopen.
Op moment zelf natuurlijk compliment en tussendoor benoemen, vaak en high five en ik heb haar van de week bijv een velletje stickers gegeven. Met de opmerking, een cadeautje omdat je zo goed aan het oefenen bent op de wc. Kind blij en ik ook haha.
Misschien kun je het zo afbouwen? Dqat naar de wc gaan iets normaals is, dat hij nu “groot” is en gewoon zo tussendoor nog eens een cadeautje geven omdat hij zo goed op de wc gaat? Dan hangt het niet meer vast aan het wc moment maar overkoepelt het een beetje het algehele droog zijn?
Ik ben gestopt met stickers toen het voor hem echt normaal werd het plassen etc.
Nee ik jok… Ik heb geen stickers…
Ik heb de binnenant van de wc deur krijtverf geverfd. Daar een tabel op getekend… En bij 10 “drolletjes” kreeg hij een kleinigheidje…
Ik denk dat ik dat 2 x gedaan heb en sindsdien het voor hem normaal is geworden ben ik er mee gestopt!
Nu kan ik het bord weer gebruiken voor alle leuke andere activiteiten
Hier wilde Jesse zelf op een gegeven moment geen stickers meer plakken.
Het was niet interessant meer…
Nu hangen de stickervellen nog wel aan de deur, maar hij kijkt er niet meer naar om.
Heb denk ik maar iets van 2 weken stickers geplakt en daarna was het over…
Hier is dat idd nu ook zo ik zeg je moet nog een sticker plakken nee mama doe jij maar :lol: dus ik laat ze nog wel hangen vind het ook wel leuk. Maar hij is ook echt zindelijk nu plassen en poepen. Meestal snachts ook droog maar nog wel een luier hoor
Dus een super trotse mama :inlove:
Bij mijn kinderen was het precies hetzelfde als bij jouw zoontje. Ze vergaten de stickers na een paar dagen. Toen heb ik het stickervel ook weggehaald en was het ook gewoon goed. Het is toch iets wat gewoonte moet worden, dat plassen en poepen.