Hoelang de tv aan overdag?!

Naar mijn idee zit Samila eigenlijk wel te lang voor de tv.

Voordat ze er was, zei ik altijd, mijn kinderen kijken maar heel weinig tv!

In de praktijk zijn er gewoon heel veel leerzame dingen op tv, als je maar goed kijkt.

Ze heeft mede daardoor denk ik ook een geweldige woordenschat en kennis van een aantal dingen.

Maar…nu vind ik eigenlijk wel (zeker nu met de vakantie, nu schooltv er ook niet voor is) dat ze wel eens teveel zit.



Vandaag ben ik dan ook begonnen met het beperken van de tv tijd, maar dat krijg je er niet zomaar in.

Heeft iemand nog tips?

Ze mocht nu even kijken, straks als Isana wakker is, gaan we wandelen.

Dan mag de tv niet eerder weer aan dan s middags, vind ik.



Natuurlijk ben ik de baas in huis, maar ja, hoe maak je de overstap die leuk is voor beide partijen?!

oooh heel herkenbaar. luuk wil ook steeds kijken. en doet dat toxh teveel voor mijn gevoel. ik lees met je mee. want het is moeilijk iets af teleren als ze iets zijn gewend ja.

misschien heel raar hoor maar hier staat hij non stop op jetix of nickelodeon!maar onze dochter kijkt vaak niet eens,dan is ze het zat en gaat ze knutselen of tekenen ofzo.

misschien ligt het aan je kindje.de een heeft er meer zin in dan de ander.

maar ik ben niet van plan te beperken,want ze kijkt ook wel eens naar animal planet vindt ze helemaal geweldig

Ja lastig he, afweging maken, wat is goed, wat niet.

Leerzame dingen vind ik idd ook belangrijk, aan de andere kant, ontspannen moet ook.

keerzijde is wel dat ze zich naar mijn idee te slecht zelf cq zonder tv kan vermaken…

maar misschien is dat ook het aard van het beestje

ze is wel heel leergierig.

haha, gelukkig ben ik niet de enige…pffffffffffft

Hier staat de TV ook best vaak aan zonder dat de mennekes kijken. Meestal staat er een DVD aan omdat ik dan zeker weet waar ze naar kijken. Op TV vind ik Nickelodeon niet leuk…meestal dan. Nederland 3 en Ketnet is het meestal wanneer er geen DVD aanstaat. Verder hier idd ook Animal planet. Wanneer ik vind dat ze te veel TV kijken en afspraken wil maken is Thom boos,terwijl wanneer ik niets zeg en de TV aan staat ze dus vaak niet eens kijken en iets anders doen…wat zijn ze toch makkelijk he…die kids… :lol:

Groetjes,Monique.

Hier staat de tv ook heel veel aan. Zolang de programma’s maar geschikt zijn voor hun leeftijd heb ik er niet zo heel veel problemen mee.

Hier staat ie soms ook de hele ochtend aan, maar dan hou ik wel in de gaten dat ie 's middags niet aan gaat en ze dan iets actiefs doen (in de tuin spelen, wandelen, fietsen).

Ik voel me helemaal niet schuldig als ie aanstaat, want ze zijn zoet en zoals hiervoor al geschreven is, ze kijken toch niet de hele tijd.