Hoelang bloedverlies na bevalling?

Even een vraagje,

30 oktober ben ik bevallen van een dochtertje; dit al na 17,5 week de zwangerschap is afgebroken omdat ze niet levensvatbaar was.

Nu zouden we heel graag weer zwanger worden van een 2e kindje.



Precies een maand later, op 30 november, werd ik weer ongesteld. Ik heb ruim 3 weken gevloeid, dit was net een week over en toen kwam de ongi.

Dit begin met wat bloedverlies, toen oud bloed, en na 3 dagen gingen de sluizen echt open… Na 7 dagen was alles over.

Ik ben toen ook begonnen met ovulatietesten te gebruiken. Tot op heden negatief. We zijn ook flink aan het oefenen en nu,

op dag 12 begon ik weer wat te vloeien…oud bruin bloed…niet veel maar wel genoeg om niet te oefenen…waar komt dit nu vandaan???

Baal ervan omdat ik nu echt in mijn vruchtbare dagen zou zitten…



Wie van jullie heeft dit ook gehad of weet wat dit is??? Komt dit door de eisprong die eraan zit te komen soms??

Als ik de ha bel krijg ik steeds t antwoord (tenminste bij mijn ongi was dit wel zo) van mevrouw het hoor erbij…

Hopelijk kunnen jullie me helpen…word zo mo soms van mezelf…je wil verder en dan komt er steeds weer iets tussen



liefs Anne

Helaas heeft je HA gelijk. Het hoort er nog steeds bij. Je baarmoederslijm is zo giga geweest door de zwangerschap dat duurt soms wel tot 3 maanden voor dat helemaal ‘opgeruimt’ is. Ik werd zelf ook ong een maand na de bevalling weer ongesteld en daarna was het weer redelijk op regel, maar dat geldt dus niet voor iedereen. Wat je zou kunnen proberen is iets homeopathisch om je baarmoeder ‘schoon’ te krijgen. Vrouwenmantelthee of ik geloof frambozenblad zijn van die dingetjes die kunnen werken. Al kunnen ze je daar het beste bij een reformzaak mee helpen. Heel veel succes (ow en niet schrikken als je nog niet gelijk een eisprong zou hebben want dat kan ook nog, dan wordt de ovulatietest ook niet positief want er kan zelfs nog een spoortje zwangerschapshormoon in je lijf zitten hoe gek dat ook klinkt. Pas als het echt op 0 staat komt er weer een ei) en op naar een heel goed 2008! :thumbup:

dankjewel voor je snelle reactie Rhiannon!

Mijn ha zei het idd ook…nu had ik gister voor de zekerheid zwangerschapstest gedaan maar t hcg is gelukkig uit mijn lichaam.

En ik slik medicijnen tegen verhoogd prolactine (tegen melkproduktie dus) en denk dat ik daarom snel weer ongi ben geworden.

De medicijnen zorgen ervoor dat de prolactine snel weer zakt en dat er dan weer een LH piek komt.

Onze wens is gewoon erg groot en vooral nu in de ‘groene dagen’ is het extra vervelend dat ik weer wat bloedverlies.

Ik ga straks weer een ovulatietest doen maar moet steeds 4 uur mijn plas ophouden en redt dat natuurlijk niet…

2-3 uur en dan vind ik mezelf een hele piet! Als t zo blijft ga ik zeker even langs de reformzaak.



En ja we hopen idd op een beter jaar in 2008 dat Manon* maar een lief zusje/broertje gaat krijgen… :**:

Na mijn 2e mk zei de ha dat ik het beste kon wachten totdat ik één normale cyclus had gehad voordat we weer konden proberen. Dus nadat ik gestopt was met vloeien de volgende ongi afwachten en daarna pas weer gaan beginnen. Niet alleen om het “op te ruimen”, maar ook zodat je je cyclus weer in kaart hebt.



Succes! :hug:

nou het oude bloed is nu echt helemaal weg, dit is overigens de 2e cyclus na de bevalling we hebben netjes gewacht tot ik ongi werd

en dit was precies een maand na de bevalling, nu gaan we er dus weer voor.

Ik begon toen op vrijdag oud bloed te verliezen en op dinsdag brak het echt door…Tot op heden nog geen posi ovulatietest maar weet ook niet of ik van vrijdag (oud bloed) of dinsdag (echt heftig vloeien) uit moet gaan…

dan zou t morgen pas eisprong zijn. Ik slik dostinex tegen verhoogd prolactine en ook toen was ik na 5 tabletjes ongesteld dit was nu dus ook zo.

Morgen nog maar even afwachten. Heb wel de laatste 2 dgn helder slijm en sinds gister zijn mijn borsten ook gevoelig, vanmorgen wat steekjes onderin mijn buik… ???

we merken het snel denk ik.

bij mij duurde het zeker 6 weken voordat ik na de bevalling helemaal geen bloed meer verloor :think:

bedankt voor je antwoord, maar zaterdag 22 dec heb ik mijn eisprong gehad ik merkte dit aan de bekende ovulatiepijn in mijn buik/zij

en natuurlijk helder slijm. Ik wacht maar rustig af…