Wie heeft ervaring met hoelahoepen voor volwassenen?
Ik wil het graag gaan doen maar met de hoep van mijn dochter kan ik het niet, deze is te licht.
Ik heb verschillende sites gezien met hoeps (hoops) maar de prijzen lopen erg uiteen.
Heeft iemand hier er eentje gekocht ? Waar en hoe bevalt het ?
En hoe gaat het icm afvallen? Buikje e.d ?
Ik hoelahoep af en toe op de WII.
Met die van mijn dochter kan ik het ook niet…
ik heb een fitness hoop… zoek hem ff op. En het is echt wel goed voor je buikspieren en best intensief…
ik doe het voor de televisie en sta dan zo een hele tijd te draaien…
Moet zeggen dat ik het inde zomer heb laten versloffen :naughty:
dom dom dom
Omdat het in het begin wennen is en ook nog eens massagenoppen heeft, had ik in het begin onwijse last van blauwe plekken, echt pijnlijke. Maar dat kwam omdat ik te lang ging in het begin. Je moet het echt opbouwen
edit: hem hem gevonden
Bedankt Jet, leuk dat je even je ervaring komt vertellen
Die blauwe plekken is dan een minder leuke bijkomstigheid maar ik heb ergens gelezen dat je daar een speciale tailleband voor hebt om dat te voorkomen.
@Karin2 wrote:
Bedankt Jet, leuk dat je even je ervaring komt vertellen
Die blauwe plekken is dan een minder leuke bijkomstigheid maar ik heb ergens gelezen dat je daar een speciale tailleband voor hebt om dat te voorkomen.
ja die zag ik ook bij het zoeken naar een plaatje daarstraks… is wel een optie… maar weet je, als je het een paar dagen hebt opgebouwd met een aantal minuten per dag dan heb je ‘eelt gekweekt’ zeg maar en dan blijven ze weg. Dus is zo’n band weer niet zo nodig… Al zou het wel verwarmend werken waardoor je sneller cm verliest… maar dat is net als met dat slimbelly in de sportschool, erg tijdelijk :mrgreen: (weet ik uit ervaring van vriendin die dat heeft gedaan)
Ja inderdaad, ik heb de Better Belly gedaan en verloor cm’s.
Maar ze zitten er ook weer aan.
Weet je ook zo welk gewicht hoop je hebt ?
Dat schijnt nogal uit te maken.
Doe jij dit ook erbij ? Of alleen hoopen?
http://youtu.be/b5os3MxFwW8
DIe van mij is 1.1 kg. Voor mij prima voor de gewone draaibeweging.
Ik probeer af en toe wel te draaien tijdens het hoopen, maar is nog best lastig.
Ik heb voor Emma laatst een Wave Hoop gekocht (even googlen). Die zijn zwaarder omdat er een water-vulling inzit. Ze is er zelf druk me aan het oefenen, en ik gebruik 'm ook, gaat prima.
Ik probeer iedere avond 10 minuten te hoela-hoepen, heb flink spierpijn gehad in het begin. Alleen kan ik het maar één kant op, dus ik heb alleen rechts abs of steel :mrgreen: . Ook als warming-up voor het hardlopen blijkt het prima geschikt.
Ik heb een hoop gekocht bij bodyhoop en ga binnenkort aan de slag.
Ik ben een hardloper en wil het gaan combineren. (Nee niet tegelijk )
Het schijnt dat 10 minuten hoepelen, gelijk staat aan 1 km hardlopen qua calorieverbranding. Ik loop 5 km in een half uur, dus dan verbrand ik veel meer ware het niet dat het hoepelen lekker makkelijk onder het tv kijken kan.
Ik ga in ieder geval mezelf ook meten (buikomtrek). Kijken of het helpt :thumbup:
Ik ben benieuwd. Mijn hoelahoep staat nog bij mijn ouders, is waarschijnlijk helemaal gaar geworden ondertussen, maar vroeger hebben mijn vriendinnetje en ik zelfs een optreden gegeven op school tijdens de weeksluiting :inlove:
Haha “abs of steel” Paultje, ik lees het nu pas :lol:
Ik heb een blauwe taille :shock:
De hoop (heb 'm bij bodyhoop besteld) is gisteren gekomen, mennn wat een groot ding! Hij is ook zwaar, 1,5 kilo. Maar ik kreeg hem wel gelijk rond, dat lukte met de hoepel van mijn dochter dus echt niet, die is te licht.
Maar erg leuk om te doen (behalve als ie naar beneden valt, auwwwww :wall: )
Ik heb het gisteren een minuutje gedaan en vandaag bij elkaar misschien 2 of 3. En nu al blauw. het is wel doorbijten hoor want het doet echt vet zeer. Maar dat het lukt is al een klein feestje. mijn dochter helemaal trots haha.
Ik heb vandaag vóór het hardlopen even gehoept (is daar eigenlijk een werkwoord voor ? :)) en dat is inderdaad een goede warming-up
Wat me wel verbaasde, is dat het echt hard werken is. Ik stond op een gegeven moment bijna te hijgen :oops:
Nou, ik ga mijn buik en taille meten, dan kan ik zien of het effect heeft.
Leuk is het in ieder geval wel :thumbup:
nou vind het knap, ik kan niet eens hoelahoepen
Hartstikke leuk joh!
Ben erg benieuwd hoe het op de lange termijn bevalt.
Ik heb het wel een tijdje op de WII gedaan, maar dat blijft dan op een gegeven moment ook weer liggen…
'k Ga me binnenkort weer eens bij de sportschool inschrijven
@Karin2 wrote:
Haha “abs of steel” Paultje, ik lees het nu pas :lol:
Ik heb een blauwe taille :shock:
De hoop (heb 'm bij bodyhoop besteld) is gisteren gekomen, mennn wat een groot ding! Hij is ook zwaar, 1,5 kilo. Maar ik kreeg hem wel gelijk rond, dat lukte met de hoepel van mijn dochter dus echt niet, die is te licht.
Maar erg leuk om te doen (behalve als ie naar beneden valt, auwwwww :wall: )
Ik heb het gisteren een minuutje gedaan en vandaag bij elkaar misschien 2 of 3. En nu al blauw. het is wel doorbijten hoor want het doet echt vet zeer. Maar dat het lukt is al een klein feestje. mijn dochter helemaal trots haha.
Ik heb vandaag vóór het hardlopen even gehoept (is daar eigenlijk een werkwoord voor ? :)) en dat is inderdaad een goede warming-up
Wat me wel verbaasde, is dat het echt hard werken is. Ik stond op een gegeven moment bijna te hijgen :oops:
Nou, ik ga mijn buik en taille meten, dan kan ik zien of het effect heeft.
Leuk is het in ieder geval wel :thumbup:
http://www.youtube.com/watch?v=RN2kIyd4a-I
ja pas op hoor met die blauwe plekken. Als je nu door gaat en het geen rust geeft, blijft dat heel lang en pijn doen. Dan ben je verder van huis… spreekt de ervaringsdeskundige…
Je kunt het beter even laten rusten nu een paar dagen en dan weer rustig oppakken, want ik had op een gegeven moment een bloeduitstorting met 10cm doorsnee op mijn zij :thumbdown:
Nou :oops: Ik zie er ook niet uit, heb flinke bloeduitstortingen en blauwe plekken. Abnormaal bijna. En pijnlijk :shock:
En dat terwijl ik maar 2 keer 2 minuten gedraaid heb donderdag en vrijdag.
Ik heb het gisteren weer geprobeerd maar het doet nog veel te pijn.
Vanmiddag nog eens maar ik ben bang dat ik steeds opnieuw blauwe plekken krijg.
Wie heeft dit bedacht eigenlijk, een hoepel met massage :wall:
Maar ik zet door, zo ben ik dan ook wel weer
Het gaat nu super!
De blauwe plekken zijn minder, het doet geen pijn meer en ik hoepel aan één stuk door. Ik doe wel max 10 minuutjes per keer.
Het lukt me nu ook de andere kant op te draaien en ik merk al dat ik minder vet rond mijn taille/rug heb. De zijkant is vlakker aan het worden :o
Ik combineer het wel met hardlopen.
2x week per week 5-6 km lopen en 3x per week hoepelen. En dat laatste wil ik eigenlijk opbouwen naar een half uur per keer.
Ik doe niet veel maar ik doe in ieder geval Ãets. Compenseert weer met snaaibuien
Ik hoepel nu 5 keer in de week 30 minuten.
Hierbij wissel ik de draairichting af.
Ik ben al 2cm omvang kwijt op het dikste punt van de buik, dat wil zeggen dat er in verhouding rond de taille nog meer af is.
Ik vind het leuk om te doen en verbrand per keer 300 calorieeen.
Met hardlopen is dit 370 kcal.
Bovendien gebruik ik met hoepelen meer spieren.
:thumbup: