heb woensdag met 30 weken weer een echo gehad, de kleine meid woog 2610 gram bij 41,7 cm. Ze zijn door de hoeveelheid vruchtwater erachter dat ik polyhydramnion heb,heb ook suikerziekte type 2 en ze gaan me inleiden met 38 weken. Hoe zwaar waren jullie beebjes met 30 weken en is de groei van mijn meisje prima? Ik word nu goed in de gaten gehouden ivm de grote hoeveelheid vruchtwater,heb namelijk al 2 liter en dat blijkt te veel,dus krijg nu elke week groeiecho.
1633-1639 gram, met de 30 weken. Iets zwaarder dan gemiddeld maar was goed.
Jou baby weegt dan al wel erg veel niet?
Voor dat termijn bedoel ik!
Wat hebben ze daarover gezegt?
hoi Cin, de gyn zei dat ze door de suiker te hard was gegroeid,en me insuline goed ingesteld moet worden. Ze groeit net als mijn oudste zoon,maar maak me toch een beetje zorgen dat ze niet te hard gaat,maar ben bang dat het slecht is voor haar organen enzo. De polyhydramnion neemt ook risico’s met zch mee vandaar nu elke week een groeiecho. Baarmoedergroei lag op 37 weken ipv 30. Ik krijg nu een meisje en ben nog nooit zo bezorgd geweest in een zwangerschap,heb veel dingen die me bezig houden deze keer.
Het kan heel goed zijn dat de grote hoeveelheid vruchtwater het gevolg is van de diabetes. Lijkt me dus inderdaad niet onverstandig om je bloedsuikerwaarden goed onder controle te krijgen.
Hoeveel insuline moet je nu dan spuiten om acceptabele waarden te krijgen? (ik heb overdag op een gegeven moment op ongeveer 3 x 16-26 EH novorapid gezeten en 's avonds zat ik op ongeveer 20 EH insulatard) En sta je wel onder controle van de internist en diabetesverpleegkundige?
Gelukkig ben ik van het ene op het andere moment van de zwangerschapsdiabetes af hoef ik geen insuline meer te spuiten. Mijn kindje is ook qua gewicht binnen de normen en ik heb een normale hoeveelheid vruchtwater. Als ik even op de diverse sites heb gekeken, ligt jou kindje ongeveer 5 weken voor qua gewicht en 3 weken qua lengte… en da’s wel heul veul :shifty: …
Hier had ik met 30 weken zwangerschap een kindje van ongeveer 1580 gram.
hoi icl, smorgens,smiddags spuit ik 25 en savonds voor avondeten spuit ik 30,dinsdag moet ik weer naar diabeteszwangeren spreekuur,de gyn,internist,en diabetesverpleegkundigen zitten gezamelijk dat uur,ze kijken dan ook gelijk mijn suikerwaardes na,alleen savonds komt mijn suiker boven de 12 na 30 gespoten te hebben en na 1,5 uur na het eten. Mijn oudste zoon lag 6 weken voor hn groei,geboren met 36 weken en woog toen 10 pond bij 56 cm,dit kindje word volgens gyn geschat op 9,5 pond op 38 weken,daarom wil ik ook zo graag de suiker onder de duim hebben zodat verdere groei niet te hard gaat,moet zo goed mogelijk bevallen,wil niet weer yon zware bevalling. Weet ook niet wanneer de hoogste waarde af gaat nemen,hoop dat ik het snel onder controle krijgt.
Poeh dan moet je behoorlijk wat spuiten he! En dan nog komt het boven de 12? :o
Jeetje dat is nogal wat (niet lelijk bedoeld!) :shifty:
Wat zegt je GYN hier van dan?
En de diabetusverpleegkundige?