hoe zouden jullie dit doen

even over het bijvoeden ik weet niet zo goed hoe ik net moet gaan op pakken. ik zit er wel over te denken om het rapley methode te gaan doen. maar Eline krijgt

tussen 8a 9 de eerste fles van 210

+/- 13 uur een fles van 180

tussen 15 en 17 een fles van 180

19 en 21 de laatste fles van 210

moet ik nu om 15 uur een fruit gaan geven. in het begin zou ze er niks van moeten hebben en trekt ze ene vies gezicht maar moet ik haar dan toch daarna de fles geven.

het zou mooi zijn als er tussen elke fles vier uur zit

oja ik geef eline nu bewust twee flessen ietsjes minder omdat ik bang ban als ik ze allemaal 210 geef ze nu weer zo veel drink dat ze dadelijk weer gaat stooien met de flessen.

Begin je met fruit? Ik zou dat tussen de 1e en de 2e fles doen bijv. om een uur of 11 :think: Fruit vervangt geen fles dus die fles geef je er gewoon achteraan. Als je dan aan de groente toe bent dat om 17.00 uur geven en als ze dat goed eet kun je die fles van 17.00 weglaten of de helft geven als toetje.

Roep maar wat hoor maar zo heb ik het gedaan.

ik zou fruit om een uur of tien geven.

en inderdaad als je met een groentehap gaat beginnen om een uur of 17, vóór die fles, je merkt dan op een gegeven moment vanzelf dat ze die fles minder leeg gaat drinken.

Dit is Djenno’s schema:

7:00 200cc melk+ 1 schepje nutrix

10:00 fruithapje

12:00 200cc melk

15:00 evt. beetje drinken (diksap, water of thee)

17:00 200 cc melk

19:00 groentenhapje

tussen 21:00-22:00 laatste flesje 200cc + 2 schepjes nutrix

Hij doet het er goed op. Mocht hij tijdens de tijden dat hij een hapje krijgt in slaap vallen maak ik hem er niet voor wakker. Het is tenslotte nog bijvoeding. Ik heb dan altijd nog de gelegenheid om rond 15;00 fruit te geven.

Ik ben met Veron ook begonnen met smorgens fruit…idd net als de meeste hier tegen een uur of 10.

Met groente ben ik om half 4 smiddags begonnen maar daarvan is de reden dat Veron om half 7 naar bed gaat en anders hij zijn fles niet meer wil en dus in ons geval te weinig fles krijgt.

Ons schema maar dat is vanaf 7 maand ong

7 uur flesje 210

10 uur fruit

13 uur broodje met meestal nog 100 cc fles soms ook niets als hij niet wil

1530 groente

1830 fles 210 maar ook deze drinkt hij heel slecht op het moment.

daarna slaapt hij tot de volgende morgen