Hoe zouden jullie dit aanpakken?

Ik weet het, ik zie vele afbouwtopics, maar ik heb een specifieke vraag en ik vind het niet netjes om de vraag van een ander in een ander topic daarmee te overschaduwen, dus vandaar weer een apart topic.

Ik ben de borstvoeding aan het afbouwen en afgelopen weekend had ik mijn meisje de laatste keer aan de borst :cry:

Mijn borsten leken leeg en daarom was het klaar.

Maar nu heb ik tijdens het fles geven toch weer elke keer tsr en ik voel dat mijn borsten wel slap zijn, diep van binnen zit niets meer, maar oppervlakkig in mijn borst zijn de kliertjes nog flink gevuld. Het doet geen pijn tenzij je er druk op uitoefend.

Nu zei het cb dat ik dan toch moest kolven, heb het gister al in bad weggemasseerd (rechts ging helemaal goed, links deed alleen maar zeer kreeg er niets uit)

Nu zit ik te denken, ik wil best wel weer ff leegkolven maar dan hou ik het toch op gang, dan blijf ik aan de gang toch? Aan de andere kant ben ik bang dat de melk die in mijn borsten zit misschien gaat verharden en infiltreren.

Nu vraag ik me dus af of jullie tips, ideeen of ervaringen hebben hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Toen ik bij mijn oudste zoon ongeveer een week gestopt was met de borstvoeding had ik ook opeens een harde schijf in mijn borst zitten.

Ik heb toen wel gekolfd, omdat ik bang was voor een borstontsteking.

Er kwam toen nog een heel klein beetje melk uit en de plek was verdwenen.

Daarna heb ik nergens meer last van gehad.

Gewoon kolven hoor. Als je het maar niet met dezelfde regelmaat doet als de borstvoeding geven. Ik heb nog een paar keer gekolft toen ik was gestopt, twee keer vlak erna, daarna een halve week ertussen, daarna nog een halve week en toen was het wel over. En nog steeds komt er een klein beetje melk uit als ik check, maar ik heb geen stuwing meer.

stuwing heb ik hier ook niet. Maar inmiddels wel pijn gevulde klieren. Ik heb net gekolft en er kwam idd niet zo veel uit. Gek, de linker borst waar een zeer pijnlijk harde klier zat, daar kwam met moeite wat uit en de rechterborst die leeg leek te zijn die kwam weer in volle hevigheid met melk aan. Gewoon dus 1 a 2 keer per week kolven zolang ik die gevulde klieren heb begrijp.

Nou, misschien dat ik toch morgen nogmaals kolf, moet ik ff kijken want die klier doet nog steeds zeer. Dana is zaterdag voor het laatst aan de borst geweest en dan vandaag een beetje gekolft, heb dus absoluut niet meer de regelmaat die het voorheen had. Thx meiden :-*

ik heb dat ook gehad bij het afbouwen van bv bij mijn andere dochters, wat ik deed was onder de douche met de hand weg masseren zo is het van zelf gestopt, wel opletten dat je geen harde warme plekken gaat krijgen.

harde plekken wel, warm niet (niet warmer dan de rest van mijn borst)

Ga vrijdag toch naar de ha, leg ik het maar meteen voor…