Hoe zorgen jullie voor het kind als je zelf ziek wordt?

Vanaf zondag heb ik griep dus veel overgeven en overal pijn. Ik heb Nathan maar naar oma gebracht en hij blijft nu 2 nachtjes logeren. Wel zielig want hij slaapt nu in z’n kinderwagenbakje. Maar wat wordt hij verwend.



Hoe ga je met je kind om als je ziek wordt?? Ben je ook bang dat kindje aangestoken wordt?

Mijn man was ook een beetje grieperig. Balen !!!

Ik probeer altijd zolang mogelijk zelf voor de kids te zorgen.

Maar als het echt niet gaat dan neemt mijn man meestal snipperdag om even 1 dag voor de kids te zorgen en wij zorgen dan dat ze in die weekend ook even naar oma en opa kunnen zodat ik even goed kan bijtanken en beter worden.



Gelukkig ben ik niet zo vaak ziek. maar toen ik net zwanger was, heeft hij tijdje lang later gewerkt dan de bedoeling zodat ik s morgens op me gemak kon opstaan en eten anders bleef ik overgeven.

IN weekenden was de oudste dan steeds bij oma en opa zodat ik kon bijtanken.

Gelukkig was het met 12 weken weer over en kon ik weer gewoon voor me oudste zorgen.

Toen Veron 6 weken was kregen wij (Jeroen en ik) de griep… Veron kon niet naar de oma’s omdat ik bv gaf en hij dus van mij afhankelijk was…

Ik gaf hem bv met naast mij een emmer op de grond, gooide Veron als ik moest spugen naar mijn man en spuugde dan en ging daarna weer verder met bv geven…



Het was even tobben maar gelukkig was de griep zo over… En toen werd Veron ziek :?

Hij was die week 40gram afgevallen…



Wij hebben die paar dagen met zijn allen op bed doorgebracht en op de bank beneden…



gr patricia

Ik ben vorige week ook echt ziek geweest, keelontsteking, voorhoofdholte ontsteking, bijholte ontsteking en hoge koorts, AB gekregen en wilde alleen maar slapen.



Het weekend heeft mijn man voor Mik gezorgd, maandag en dinsdag oma, woensdagmorgen heeft mijn moeder hem naar het kdv gebracht, woensdagmiddag heeft mijn schoonvader hem op gehaald en is hij daar gebleven en donderdag is hij bij mijn schoonzus geweest.



Vrijdag was ik dusver opgeknapt dat ik zelf weer voor hem kon zorgen, heb alleen maar geslapen, geslapen en nog eens geslapen.



Ik ben niet zo bang om Mik aan te steken, hij gaat 2 ochtenden mee nara mijn werk (kdv) en daar heerts zo veel dat als hij het niet van mij krijgt hij het wel van een ander krijgt.

ik ben nu 2 keer ziek geweest en probeer dan zelf voor alex te zorgen.

Wel ben ik thuis gebleven van mijn werk en die dag heb ik alex naar de creche gebracht, daar zou hij anders ook heen gaan.

T was even pittig… maarja.

Beterschap!

Ik heb 2 weken geleden, oor en keelontsteking met koorts… Gelukkig heeft hij lieve opa’s en oma’s die hem naar het kdv brengen of mee naar huis nemen…

ik zorg altijd voor tom.



ik heb in 2 jaar tijd 2 keer papa thuis laten komen om voor tom te zorgen: 1 keer was ik zo van de wereld door een onderzoek dat ik mijn eigen naam niet meer wist en het dus gevaarlijk was om voor tom te zorgen.



en 1 keer viel ik steeds flauw.



maar bij koorts enzo…neuh hoor dat kan ik zelf wel.

heb vorig jaar de hele maand december gehoest als een bouwvakker, met 4 pufjes per dag, koorst, verkouden met voorhoofdsholtes en later ook nog kaakholteontsteking…maar heb altijd voor tom gezorgd.



mijn man nam dan wat meer over in de nacht zodat ik dan bij kon komen.

ging prima.

hier alleenstaande mamma met ouders ver uit de buurt. Bij ziekte ben ik dus alsnog degene die voor nano zorgt. Afgelopen week toevallig met echt een hoofd als beton, te zwaar om ook maar een stap mee te zetten, de hele dag met nano doorgebracht. En hoe lief nano ook was; het was enorm zwaar. Want er moet wel eten in huis, en op tafel, en en en.



Nou moet ik zeggen dat ik wel een paar ehte noodadresjes heb, maar die waren dat weekend allemaal in het buitenland.



Ik weet wel dat ik liever doodziek op werk zit dan doodziek voor je kind moeten zorgen…

hier ga ik door en door tot het bittere eind…

zelfs toen ik in het begin van de zwangerschap echt doodziek was (ben afgevallen tot ik nog maar 49 kilo woog) en uiteindelijk in het ziekenhuis belandde heb ik de dag daarvoor sil nog naar school gebracht , dus nee er wordt hier door niemand anders als ikzelf of door manlief voor de kinderen gezorgd…

Ik zorg ook vaak zelf…als mijn man thuis komt neemt hij het dan over…soms is mijn mama er dan kan ik een dagje slapen maar dat is zelden…ik ga vaak door…

Tja mama’s mogen niet ziek zijn hé :wink:

Om mijn kind ziek te maken ben ik niet bang…de kleinste krijgt nog bv dus die krijgt sowieso gelijk via de borst de afweerstoffen mee van mijn ziek zijn :mrgreen:

En de oudste…tja vaak zijn we ‘‘door’’ hem dan ziek :lol: dus dat geeft dan niet :wink:

Mama mogen niet ziek zijn…

Ging ik bijvoorbeeld bij de zwangerschap van Thijmen lekker op de bank liggen toen ik alleen maar kon overgeven, nu MOEST ik door.

Wel alles in een standje lager, maar door moet je.



Wij hebben 1 keer hulp ingeroepen, dat was toen wij allebei buikgriep hadden en ik daarnaast een miskraam kreeg.

Toen is mijn man zijn moeder gekomen om daar te helpen waar ze kon.

Ymke was een tijdje geleden ziek en heeft toen zowel mijn man als mij aangestoken… Waren we met zijn 3tjes ziek… We hebben de zorg samen op ons genomen, het was niet anders… Tis even heel vervelend, maar hoort erbij…



In mijn borstvoedingsperiode heb ik een aantal keer migraine gehad, dat was voor mij wel het randje… Aan de ene kant Ymke aan de borst in mijn handere hand een emmer om in over te geven…

Hier doe ik het ook zelf. Altijd. Als de nood ECHT heel hoog zou zijn ( geen idee wanneer dat zou zijn :think: ) dan zou ik mijn partner vragen thuis te komen. maar dat is nog niet voorgekomen.

Ieder jaar heb ik wel een keer buikgriep, maar dat duurt maar 1 dag, dat red ik wel, ook met 4 kinderen.

Ik ga door tot ik zelf echt niet meer kan en dan neemt meestal mijn vriend 2x een halve dag vrij zodat ik in bed kan blijven en dan neemt hij de zorg over … :slight_smile:

Laatst had Inanna buikgriep en werd met uitdrogingsverschijnselen opgenomen in t ziekenhuis. De volgende dag kreeg ik het ook en werd dus door de zuster naar huis gestuurd. Manlief bleef toen bij Inanna in t ziekenhuis. De volgende dag kreeg hij t ook,maar was ik alweer ‘beter’. :mrgreen: Dus kon ik hem weer aflossen.



T rare is, is dat Esperanza niet ziek is geworden… :shock: :clap: