hoe zit het ook alweer?

Hallo,

even een vraagje, want ik weet niet meer hoe het ook alweer zit.

Elin is nu 6 weken en krijgt sinds gisteren volledige flesvoeding (Pepti). Gisteren heeft ze 7 flessen van 100cc gekregen en daar had ze niet genoeg aan per fles. Dus nu krijgt ze 6 flessen van 120+4. Dit vindt ze prima en het ritme (om de 4 uur) is ook prima.

Vanmorgen heeft ze om 07.00 nog een flesje van 100cc gehad, daarna om 11.00 en 15.00 een flesje van 120+4. Logisch vervolg zou zijn: 19.00 en 23.00 uur. Hoe gaat dit dan 's nachts? Maak je haar dan wakker 4 uur na de laatste fles of laat je haar slapen en afwachten wanneer ze komt.

Als je haar laat beslissen, ga je dan overdag weer verder met om de 4 uur of stuur je dan weer aan op bovengenoemde tijden. Ik weet niet meer hoe dit met mijn zoontje ging. Hij kreeg 3 maanden borstvoeding en sliep met 9 weken door, dus daar heb ik dit niet gehad. Ik hoor het graag.

Alvast bedankt.

Ik zou haar s’nachts lekker laten liggen. Ze komt s’nachts echter als ze honger heeft.

Ik maak mijn zoontje (9 weken) ook nooit wakker, heb ik nog nooit gedaan.

Is ook niet meer nodig vertelde de kraamverzorgster, vroeger was dat wel zo, nu niet meer.

Ik heb geen vaste tijden voor zijn flesje, ik kijk wel of er ongeveer die tijden tussenzitten, maar echt stipt ben ik daar niet mee, hij doet het goed hoe ik het doe. :wink:

Ik hoef Stijn ook 's nachts niet wakker te maken, vannacht was het de 1e x om de 4 uur en de 2e x vannacht zat er 5 uur tussen.

Overdag moet ik hem wel om de 4 uur wakker maken, anders gaat zijn dag/nacht ritme op de hobbel.

's morgen zie ik wel welke tijden ik dan weer voor die dag moet aanhouden, er zit bij ons nog geen vast schema in.

Ik heb haar ook niet wakker gemaakt.

Ze kwam netjes om de 4 uur, net als (grotendeels) overdag.

Gewoon zoals al gezegt.

Niet wakker maken en 's morgens gewoon kijken hoe laat ze komt, en dan om de 4 uur vanaf die eerste fles…

Ik deed het altijd zo dat als het 's avonds te laat werd, overdag 1 of 2 flesjes een half uurtje eerder zodat ik weer mooi uitkwam met 's avonds