Hoe zit het nu precies?? (domme vraag, sorry!)

Hoe zit het nu precies? :doh:

Wij zijn eind juli gestopt en hopen zwanger te geraken van nummer 2.

Mijn eerste ongi was keurig na 4 weken. Daarna varieerde het tussen de 4,5 en 5,5 week. De laatste weken is het eigenlijk puinhoop in mijn lijf!

Ik ben namelijk 15-12 ongesteld geworden. Vloeien was erg licht. Op 31-12 werd ik wéér ongesteld…nu heb ik ruim 1,5 week heel licht gevloeid. We hebben regelmatig geklust voor zover ik me kan herinneren (nogal vergeetachtig, sorry :lol: ) 16-12, 30-12/31-12 en afgelopen weekend een aantal keer. Nu had ik zaterdag 14-1 dus evt. vruchtbaar kunnen zijn…maar met mijn onregelmatige cyclus weet ik dat niet zeker. Ik had echter wel zaterdagavond en zondag de hele dag een soort pijn/kramp in mijn onderbuik, recht boven de “venusheuvel”.

Nu heb ik een aantal vragen:

1. wannneer zouden nu ongeveer mijn vruchtbare dagen zijn?
  2. Hoe lang zou mijn gemiddelde cyclus zijn en wanneer kun je dan het beste klussen?
  3. zou die laatste “menstruatie” ook een innestelingsbloeding geweest kunnen zijn.
  4. Hoe lang kan een innestelingsbloeding eigenlijk duren.
  5. rondom welke datum zouden jullie een testje doen? Ik weet het namelijk echt niet!

Wie of wie kan zijn verhelderende licht laten schijnen op deze “op hol geslagen hormoonhuishouding”?

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat die vloeiing van half december te maken had met je eisprong. Als dat echt heel licht was, dan zal eind december je echte ongi zijn geweest. Je mag ervan uitgaan dat je twee weken voor je menstruatie een eisprong hebt. De dagen daarvoor ben je het meest vruchtbaar. Bij een cyclus van 28 dagen zijn dat dus de dagen 10-14. Bij een cyclus van meer dagen tel je daar dagen bij op, dus bij een cyclus van 30 dagen, zullen het dagen 12-16 zijn.

Op fertilityfriend (google maar) kun je je cyclus goed bij houden en die berekent je vruchtbare dagen ook voor je.

succes met zwanger worden!

Sorry meid, daar heb ik me nog nooit mee bezig gehouden.

En nogmaals sorry, want ik wist niet dat jullie al bezig waren.

Vergeef me, er is nogal veel langs me heen gegaan het afgelopen jaar.

Maar iig heel veel succes verder. Mss waait de wind er wel eentje in :wink:

Storm is wel een mega gave naam :clap:

Hee Loekie.

Tja lastig zo nu je elke keer vloeit.

Heb je al een keer getest de afgelopen maand?

Het lijkt mij dat je het afgelopen weekend je eisprong hebt gehad. Op zich zou je volgend weekend moeten kunnen testen. Tenzij je een echt vermoeden hebt dat je een innesteling hebt gehad. Maar het blijft lastig om dat zo even te bepalen hè? :-

Heb je nog op andere tekenen gelet van je lichaam?

Denk dan aan cervixslijm en baarmoedermond. Als je dat in de gaten

houdt, leer je ook veel over je cyclus.

Hier kun je meer lezen over wat er allemaal gebeurd tijdens je cyclus:

http://www.vruchtbaarheid.org/

Suc6 en ik hoop dat je snel een brusje mag verwachten :-

@Kroes wrote:

Heb je nog op andere tekenen gelet van je lichaam?

Denk dan aan cervixslijm en baarmoedermond. Als je dat in de gaten

houdt, leer je ook veel over je cyclus.

Hier kun je meer lezen over wat er allemaal gebeurd tijdens je cyclus:

http://www.vruchtbaarheid.org/

Hmmmm…wat is cervixslijm en wat moet de baarmoedermond doen dan? Of moet ik gewoon ff linken naar jouw link? :wink:

Zie verder ff ons “eigen” topic!!

:stuck_out_tongue: cervixslijm is je baarmoederslijm. Dit verandert gedurende je cyclus. Rond je eisprong heb je meer slijm en het ziet er ook anders uit.

Ook je baarmoedermond verandert van vorm en stand.Tijdens je eisprong is ie zachter en staat wat open. Je moet daarvoor alleen wel (durven) voelen, sommige vrouwen vinden dit wat eng of ‘vies’.

Via de link heb je veel meer info. Er zijn ook vast nog wel andere sites over vruchtbaarheid.

Het is een manier om je eigen lichaam (en de natuur) wat beter te leren kennen en zo direct te weten wanneer je vruchtbaar bent. (ook errug handig als je dus niet zwanger wilt worden :wink: )

hoi,

misschien is het een opties om te gaan temperaturen? dan weet je in elk geval wanneer je ongesteld moet worden…

succes…

Hey meid kan me voorstellen dat dit verwarrend is.

Allereerst zou ik ff testen zodat je zeker weet dat je al niet zwanger bent en dat vloeien geen innestelingbloeding was.

Verder is inderdaad je cervixslijm (afscheiding) in de gaten houden een goede tip.

Bij mij is het rond de eisprong veel meer en dikker en heb ik op de dag zelf meestal een zeer gevoelige baarmoeder.

Overigens is zo’n cyclus bijhouden ook niet alles aangezien Luca op dag 10 is verwekt en dat zal dus bij meerdere vrouwen wel varieren.

Zo’n testje halen om je ovulatie in de gaten te houden is natuurlijk ook een optie dan weet je het zeker.

Hoelang duurde het eigenlijk bij Bart??

@niek1 wrote:

Hoelang duurde het eigenlijk bij Bart??

Schrik niet…15 maanden! :shock:

Op een gegeven moment was ik er totaal niet meer mee bezig…ivm studie en een verbouwing. Toen bleek ik opeens 2 maand zwanger te zijn. :doh: Achteraf weet ik wel wanneer het ongeveer raak geweest moet zijn. Maar we hebben het nooit met zekerheid kunnen achterhalen, de doktoren ook niet. Er was een constant verschil in uitgerekende data van 14 dagen. :shifty:

Ik heb die link gevolgd en het een en ander gelezen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje raar gevoel in mijn maag kreeg bij al die plaatjes van het cervixslijm. :sick: Dus ik weet niet of die methode wel geschikt is voor mij… :shifty:

Hi,

Lastig als je cyclus niet erg regelmatig is. De mijne is heel mooi regelmatig maar wij zijn net zo lang bezig als jullie en bij ons is er ook nog niets helaas.

Bij Kian duurde het ook bijna een jaar en hij is dag 6 verwekt (statistisch helemaal geen vruchtbare dag…) dus ik weet het ook niet hoor.

Ik heb van meerdere mensen gehoord dat temperaturen wel een goede hulp kan zijn om te kijken wanneer je vruchtbare periode is.

Succes in ieder geval…

@Loekie wrote:

Ik heb die link gevolgd en het een en ander gelezen. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een beetje raar gevoel in mijn maag kreeg bij al die plaatjes van het cervixslijm. :sick: Dus ik weet niet of die methode wel geschikt is voor mij… :shifty:

Je hoeft het niet net als op de plaatjes tussen je vingers te doen hoor maar als je elke dag ff oplet (bv met een inlegkruisje) wat voor afscheiding je hebt zul je al gauw zien dat er duidelijke verschillen zijn

Hoi Loekie,

Ik ken je probleem :roll: . Ik ben daarom dus wel begonnen met temperaturen, om te kijken of ik er wat duidelijkheid in kan krijgen… heb ik ineens een cyclus van 28 dagen!!! :think: (zie mijn onderschrift voor de vorige cyclussen, die waren mega!!!) En ik kon (wrs) ook mijn ei-sprong terugvinden met die temperatuurllijst (en tegelijkertijd ook op de afscheiding letten)

Trouwens, die handige link die jij mij gaf, daar kun je ook een soort microsopisch dingetje bestellen dat je speeksel test. Dat schijnt tijdens je vruchtbare dagen nl van structuur te veranderen onder invloed van hormonen. Ik heb geen flauw idee of het werkt, ik zat zelf ook te dubben of ik het ga kopen, maar wacht nu eerst maar eventjes mijn huidige cyclus af.

Sterkte meis, ik weet dat je er onwijs onzeker van kunt worden :hug: :-*

Ondanks dat ik mijn nuchterheid probeer te behouden…dreigt de hoop toch een loopje met me te nemen!

Dat denk ik vooral omdat ik een zeurend drukkend gevoel in de onderbuik sinds een week, maar vaak ook een warm gloeiend gevoel. Daarbij heb ik veel hoofdpijn en het vaak koud en moe…net als bij Bart.

Alleen ik probeer nog ff te wachten met testen tot na het volgende weekend. Maarrrr…de testen liggen al klaar. Ik wacht zolang omdat mijn cyclus zo’n zooitje is. Maar ja…we hebben het de laatste tijd redelijk veel gedaan…voor ons doen, hahaha…want als ik terugreken vanaf 15-12 t/m 15-1…dan zit er toch wel een kansje in.

Maar nogmaals…het kan zomaar zijn dat mijn gevoel een loopje met me neemt. Als ik deze week (incl weekend) niet ongi wordt …dan gaan we testen.

Spannend meid…

Ben overigens net weer ongi weer geworden! :thumbdown: Mijn hoop nam weer een loopje met me. :cry: Maar het is nu echt een zooitje aan het worden in mijn cyclus. Van gemiddeld om 4,5 / 5,5 week naar 2 weken en nu 24 dagen…sanppen jullie m nog?? :think: Nieuwe ronde nieuwe kansen…

Ja precies dat denk ik ook elke keer maar…

Ga je wel tempen of een ovulatie testje doen om te zien wanneer je eisprong ongeveer is…?

Ik zal daar eens over na gaan denken…weet oprecht nog niet of ik er wel zo bewust mee bezig wil zijn. Volgens mij wordt je daar een beetje “zot” van en gaat het spontane eraf… Dan krijg je van die situaties als: schat…er MOET NU geklust worden, want…"

Kijk…ik liet me de afgelopen dagen een beetje gaan en werd dus in de maling genomen door mijn eigen lijf. Elk krampje en pijntje schreef toe aan mogelijke innestelingen etc. En daar werd ik niet bepaald gelukkiger van…eerder onzekerder.

Maar aan de andere kant misschien toch wel goed om de cyclus eens in kaart te brengen. Ik ben in ieder geval wel op gaan schrijven wanneer ik ongi was, hoelang en wanneer we in die periode geklust hebben. Als je dit een paar maand doet, heb je natuurlijk ook een beter beeld.

Een hoop stof om over na te denken!

Dat jij geen mmm wilt kan ik heel goed begrijpen maar als deze onzekerheid je elke maand toch wat onzeker maakt en zoals je zegt met je op de loop gaat is het misschien voor je eigen rust wel lekker om te weten wanneer je eisprong is.

Misschien is het wel helemaal niet op dag 14 en klus je dus verkeerd (in hoevere je natuurlijk “verkeerd” kunt klussen :wink: :mrgreen: ) en zou je misschien je focus een paar dagen eerder of later moeten leggen.

eja idd ik zou voor je eign rust ovultestjes en tempen gaan doen :-* klusje van niks en je weet dan igg wat je kan verwachten

ik dacht ook dat mn ei rond dag 14 zou moeten zijn,…nou mooi niet…dag 19 :roll: kan je lang klussen :lol:

ik :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :pray: dat het snel(ler) raak mag zijn :hug: