Ik snap er niks van Las bij de maandmoeders dat het cb adviseert -bij flesvoeding dan he!- om met 6 maanden een fles te vervangen voor groente.
Ik zit nog steeds op 5 voedingen.
Lev krijgt dan bijvoeding. Dat is toch “erbij” of vervangt het ook bij bv een voeding?
IK zou het gewoon ( zeker in het begin) erbij geven hoor… ze gaan vanzelf minder drinken als ze niet meer hoeven en meestal eten ze van de groente de eerste periode toch maar kleine beetjes…
DAt is weer het voordeel van bv… ze eten zelf zoveel ze willen…
Met de fles is het weer anders natuurlijk maar daar gaven wij het met tessa ook ernaast hoor omdat die maar 2 hapjes at ofzo…
Liefs Tina
Als je bv geeft op verzoek zal je kind zelf wel laten merken of er een voeding vervalt na groente 8)
Hier wordt geadviseerd om pas een fles weg te laten als ze een behoorlijke hoeveelheid groenten en aardappel eten EN een bakje yogurt toe. Dus niet zolang het maar een beetje erbij is
begin idd gewoon met een beetje, al hij voldoende gewend is zal hij vanzelf minder drinken aan de borst, en als dat een complete maaltijd is kun je een voeding overslaan.
Je zou bijv al eens kunnen beginnen de groenten voor de voeding rond avondetentijd te geven, en het fruit voor de voeding rond10- 11 uur