Hoe zit dat nou precies? Hoeveel BV in de fles?

Volgens ‘de formule op internet’ zou je kind 150 cc moeten drinken per kilo lichaamsgewicht per dag.



T. krijgt volledige BV, maar volgende week moet ik weer gaan werken, dus was aan het rekenen geslagen.

Hij zou dan moeten uitkomen op 180 cc per voeding.

Tot nu toe gaf ik hem steeds 150 cc afgekolfde melk in een flesje als hub hem voedt. De laatste 20cc gaan dan heel langzaam en zit hij een beetje te meuten.



Zo ook op de crèche vandaag bij het wennen. Leidster gaf aan dat hij zijn flesje leeg had, maar de laatste cc’s niet van harte meer gingen.



Nu twijfel ik een beetje. Hij geeft prima aan wat hij nodig heeft, maar als ik hem nou 3x 150 meegeef, zou hij 9in totaal 3x30=90 cc te weinig krijgen??

Of is het niet zo zwart-wit bij BV?

Wat zouden jullie aanhouden met de hoeveelheid?

Hij drinkt altijd uit één borst en daar kolf ik ook 150 uit.

Vooral niet vasthouden aan de formule op internet :smiley: dat is een gemiddelde :wink: en er zijn weinig gemiddelde kindjes…



Als hij nu aan dit genoeg heeft, lekker zo houden. Als hij de flessen echt lekker snel helemaal leegdrinkt, dan kun je meer gaan aanbieden.



Wij waren dat overigens bij Marijne vergeten te doen :oops: , ze bleef gek genoeg tevreden maar kwam niet veel aan. Toen na controle bij CB meer gegeven, dronk ze ook op en toen groeide ze beter :oops:

Tess krijgt nu op het KDV 2 keer een flesje van 120cc. Kindjes hebben normaal met 1 jaar een maaginhoud van 150cc. Die wordt tegenwoordig kunstmatig opgerekt door de grote flessen. Ik zou dus eerder wat vaker een kleiner flesje geven dan 2 keer een hele grote. Ik hoor ook regelmatig dat BV-kindjes op het KDV weinig drinken en dan thuis de schade inhalen. Je weet niet wat ze drinken als jij BV geeft, dus het is ook lastig te zeggen hoeveel ze uit de fles nodig hebben. Denk dat je het gewoon moet uitproberen.

Die formule geldt met name voor flesgevoede kindjes. Zie jij wat hij drinkt als je bv geeft? Nee toch :slight_smile: Ik zou hem gewoon aanbieden wat hij gemiddeld drinkt uit de fles, hij zal niets tekort komen.

Ik las dat het na 4 maanden 130xkilo’s gedeeld door aantal voedingen is. Gemiddeld inderdaad.



Zoë dronk eerst elke 2 a 3 uur 100 maar komt te weinig aan. Ik heb haar sinds 2 dagen op 150 elke 3 uur.

Net liet ze toch 90 staan. Straks nog een laatste fles. Moeilijk he?

Ze woog donderdag net geen 6 kilo.



Op borstvoeding.com staat een schema met percentielen wat bv kindjes drinken.



Misschien kun je hier wat mee?

Dank je Kim!

:-*



Het is goed gegaan, zo’n 150-160 meegegeven en hij heeft alles netjes gedronken en was ook voldaan genoeg. Hij meldde zich zo’n beetje op dezelfde tijden als hij bij mij aan de borst doet.



Zo zie je maar…