Ik was niet van plan om nu al ovulatietesten te gaan gebruiken. Maar ik heb dus een cyclus (normaal, ook voor de zw.schap van Kaylee) van minimum 38 dagen. Ik voel ook mijn ei meestal wel. Nu ben ik op dag 12 van mijn cyclus en ik heb al twee dagen pijn in de onderbuik… Gek, want op dag 12 merk ik normaal nog helemaal niets. Ik dacht ik doe vandaag maar een ovutest (na twee dagen buikpijn dus) en die geeft een licht streepje aan… Negatief, dat weet ik. Maar nu vraag ik me af, wat betekent een licht streepje? Ik dacht dat het wou zeggen dat ik of vlak voor mijn ei zit, of vlak na… Of kan zo’n test ook een licht streepje geven op elke willekeurige dag in je cyclus?
Volgens mij zit je dan inderdaad net voor of na je eisprong.
Die testen werken overigens niet bij iedereen hetzelfde. Bij sommige vrouwen wordt 'ie nooit positief, dan blijft het bij een lichte streep. Je moet er een beetje handigheid in krijgen om de resultaten af te lezen.
Ik heb ze zelf nu 2 keer gebruikt: 1e keer klopte precies met wat ik via temp had vastgesteld. 2e keer alleen een paar keer vage streepjes, en via temp achteraf gezien dat mijn eisprong maar liefst een dag of 5 a 6 later was waarschijnlijk dan normaal (heb niet zo lang getest om dat ook zeker te weten of dat klopt).
Lastig hè, als je cylcus ineens zo anders gaat doen. Ik weet zelf in elk geval niet wat ik er nu van moet denken… :roll:
Zeker lastig, want bij elk pijntje of dingetje ga ik opeens wat verzinnen haha… Maar bedankt voor je antwoord, ik wacht maar rustig af
ovu-testen zijn vrij lastig. Ik heb ook gehoord dat je je eisprong kan missen. Dat ie net is geweest tussen 2x testen in… :think:
Het handigste vond ik de CB digitale test… gewoon een rondje als ie negatief is en een smiley als ie positief is. Heeft hier iniedergeval een goed resultaat gehad :inlove:
Nou ja ik doe m nog een paar keer, en dan stop ik er mee… Is ook meer uit nieuwsgierigheid, we doen t vaak genoeg om de eisprong gewoon niet te kunnen missen :lol:
Ondertussen heb ik vandaag een positieve ovulatietest (denk ik)… en dit is dag 14… Daar ben ik wel erg blij mee Bedankt voor jullie antwoorden!
vicky fijn een postieve ovu test nou hopen dat de zwangerschaps test strax ook positief is :inlove:
Suc6! Je krijgt in principe altijd 2 streepjes omda je altijd LH in je urnie hebt, alleen voor je eisprong neemt deze waarde erg toe en wordt de streep dikker. Zie je bijsluiter.
@Ineke wrote:
Suc6! Je krijgt in principe altijd 2 streepjes omda je altijd LH in je urnie hebt, alleen voor je eisprong neemt deze waarde erg toe en wordt de streep dikker. Zie je bijsluiter.
Bij mij was er eerst geen streepje, dag of wat later heel licht, elke dag iets donkerder totdat 'ie positief was. Dus het kan heel goed, geen streepje, ik denk dat dat voor iedereen anders is…
Vicky, succes!