Hoe zit dat met autostoeltjes

Wie kan me even wat meer wegwijs maken in het land der autostoeltjes.

Mijn mannetje is bijna toe aan de volgende stoel en we zijn ons wat aan het verdiepen in een stoeltje. Nu hebben we de test van de anwb erbij gehad om te kijken.

We komen er niet helemaal uit, volgens de autolijst van een bepaalde fabrikant zou mijn auto een top-theter systeem bevatten, waar kunnen we aan zien of we dat werkelijk hebben en wat houdt dat in? :eh:

Zijn er verder nog dingen handig om te weten bij de aankoop van een stoeltje?

ligt aan wat je wil, wil je eentje met een goeie slaapstand? of… ehm… Ik zou zeggen, laat je eens voorlichten bij bv de prenatal en ook nog eens een andere babywinkel. Ik ben helemaal gek van de tobi… heerlijk ding, makkelijk te verplaatsten in een andere aut, en dochterlief zit er als een koningin in!

succes!

hoi

wij hebben een romer king.

en bevalt prima

hier hebben we de maxi cosi tobi en ben ik voor ons 2e kindje ook alvast even aan het kijken geweest als je op anwb kijkt en dan autozitjes kun je daar een hele test zien kwa autostoeltjes en dan moet je natuurlijk je eigen eisen van een stoel ook goed erbij onthouden dan moet het vast lukken en 1 tip ga eens na de winkel en probeer je kindje in een paar stoelen te zetten zo kun je ook zien wat voor je kindje comfortabel is succes :thumbup:

Als je echt geld over hebt zou ik gaan voor de nieuwe stoel van Maxi cosi.

Die kan ook tegen de rii richting in gedraaid worden. :thumbup:

@joseetje wrote:

jij bedoeld de Axiss van maxi cosi maar deze kun je niet in rijrichting draaien hij is zo gemaakt dat je het stoeltje kan omdraaien om je kind makkelijk in en uit de auto te kunnen pakken en dus met de stoel na de deur te draaien

Dat is handig! Die kende ik nog niet. Maar ik heb eens gegoogled… :shock: , hij kost 100 euro meer dan de maxi-cosi tobi :shock: !

Hoi,

Wij hebben een recaro :thumbup: deze zijn tot 12 jaar dus wij hoeven niet elke keer een nieuwe auto stoel te kopen :wink:

Dit zijn zeer goede stoelen van duits fabricaat.

die maken ook stoelen voor de recerij :wink: .

Wij zijn er heel blij mee en komt er een teweede bij, kopen we er nog 1 bij :wink: :thumbup:

gr melanie

wij hebben een romer duoplus met toptether…is wel reteduur, maar erg veilig volgens de anwb test

toptether is een een extra bevestigingspunt in de auto waarmee je het stoeltje met de bovenkant aan de auto vast verankert dmv een soort extra gordel, dan kan ie dus nooit naar voren kiepen. Verder heeft de duoplus een isofixsysteem, dan veraker je hem met ijzeren pinnen in de auto ipv de gewone gordel

vaster kan dus niet 8)

maar goed, was dus een duur stoeltje :oops:

@hendrika wrote:

@joseetje wrote:

jij bedoeld de Axiss van maxi cosi maar deze kun je niet in rijrichting draaien hij is zo gemaakt dat je het stoeltje kan omdraaien om je kind makkelijk in en uit de auto te kunnen pakken en dus met de stoel na de deur te draaien

Ow dan heb ik verkeerd gelezen :oops:

En dan heb ik het geld er ook niet meer voor over :lol:

Hier ook een maxi cosi toby gekocht voor Bas en nu gaat Sanne er binnen kort in.

Bas zit inmiddels alweer 2 maanden in de opvolger van maxi cosi. Bas past er super al in. :mrgreen: