1x spoed 1x gepland allebei de keren de chatether na de ruggeprik :thumbup:
@Karin1981 wrote:
1x spoed 1x gepland allebei de keren de chatether na de ruggeprik :thumbup:
Wel iets om even te vragen bij het opnamegesprek, want na de ruggeprik lijkt me toch een stuk prettiger :mrgreen:
bij mij was het spoed, en werd de catheter al op de verloskamer gezet…middenin een perswee, heb niks gevoeld van die hele catheter.
Maar goed, ook niet van de ruggeprik, infuus en overige rimram…alles vol in de weeen 8)
Voordeel van spoed: geen tijd om na te denken over prikken/toeters en bellen. voordeel van gepland: je weet wat er gaat gebeuren en je kunt je erop voorbereiden, waarschijnlijk iets makkelijker ‘een plekje’ geven.
Succes!
(enne, die catheter NA de ruggeprik lijkt me wel iets om aan te geven van te voren )
Thanks voor al jullie reacties tot nu toe, geweldig!
Inmiddels ben ik nu 36 weken zwanger. Nog steeds staat er niets definitiefs vast. Wel heeft de gyn. opgeschreven dat het ws. een ks. wordt. Maar van de week had ik weer een andere gyn. en die zei weer andere dingen. Ze kon (nog) niet goed inschatten wat het gewicht is vand e baaby. Ze zei: stel dat je voor een ks. kiest en er komt een 87 of 8 pondertje uit, dan denk je achteraf misschien wel: had ik maar niet voor die operatie gekozen… Je hebt al 2x een 8 en 9 ponder eruit gekregen, dus waarom zou je niet…en een ks. brengt ook weer complicaties met zich mee…bla bala bla.
In iedergeval ben ik dus nu in verwarring. Ik weet wel dat dit kindje 2 weken voorloopt op de groei, maar om weer ingeleid te worden en al die drama’s mee te maken…ik zit daar niet op te wachten. Dat begreep ze ook wel. (1e kind 8 pond, na 2 dagen ingeleid te zijn, 2e kindje 9 pond en brak sleutelbeen, 3e kind was 10,5 pond en spoedks)
Nu is er afgesproken dat ik volgende week een groeiecho krijg, weer, en dan beslissen we.
Ik vind het best moeilijk. Mijn vriendin kon het wel relativeren, die had ook zoiets meegemaakt: het is gewoon de medische wereld. De ene keer hoor je dit, de andere keer hoor je dat. En je wordt er alleen maar door in verwarring gebracht. :?
Het is ook niet zo dat ik sta te juichen bij een ks, ik besef ook wel dat het (weer) een operatie is. Maar ik wil gewoon het beste voor mij een mijn kindje en nu is alles nog steeds zo vaag…
Misschien kunnen jullie me nog een beetje verderhelpen…